וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א גברה על אולימפיאקוס 81:95

6.10.2007 / 18:31

מחצית שנייה מצוינת של מכבי ת”א קבעה 81:95 על אולימפיאקוס, קטש גבר על גרשון: "שיחקנו חכם". צפו בתקציר באדיבות ערוץ הספורט

ברני ארדוב

וידיאו: באדיבות sport5.co.il

לפני משחק האימון מול אולימפיאקוס, שנערך הערב (שבת) בקפריסין במסגרת טורניר ניקוסיה, הרבו אנשי מכבי תל אביב להחליף מילות חיבה עם פיני גרשון והודיעו כי "בסך הכל מדובר בעוד משחק אימון עבורנו". אולם הצהלות על ספסל הקבוצה בסיום הניצחון הגדול 81:95 על האדומים מפיראוס הוכיחו כי לצהובים היה חשוב מאוד להוכיח למאמנם לשעבר כי המועדון ממשיך להתקיים גם בלעדיו.

אולימפיאקוס דווקא פתחה טוב יותר וברבע הראשון עלתה לפלוס 16, אבל בשלושת הרבעים הבאים הידקה מכבי (ללא ניקולה וויצ'יץ', טל בורשטיין ו-וויל ביינום הפצועים) את ההגנה וספגה במחצית השנייה 30 נקודות בלבד. מרכוס פייזר שוב הוכיח כי בעונה הקרובה יהיה כנראה הדומיננטי שבשחקני הקבוצה, טרנס מוריס הציג כמה רגעים יפים בהגנה (3 חסימות) ובהתקפה (14 נקודות) וגם יותם הלפרין, ליאור אליהו, דיוויד בלות'נטאל ו-וונטיגו קאמינגס נראו לא רע בכלל, עד כדי שחמש הדקות האחרונות היו כולן גארבג' טיים טהור.

מכבי תשוב ארצה במהלך הלילה, ביום שני תערוך את מסיבת עיתונאים המסורתית במלון "הילטון" ולאחר מכן תמריא לניו-יורק, שם תפגוש בלילה שבין יום חמישי לשישי את הניו-יורק ניקס במדיסון סקוור גארדן.

מהלך המשחק

מכבי ת"א פתחה בחמישייה עם יותם הלפרין, וונטיגו קאמינגס, עמרי כספי, מרכוס פייזר ודייויד בלות'נטאל. אחרי שרשרת של קליעות טובות משני הצדדים, בשוויון 9:9, היוונים בראשות מצ'יאוסקאס התחילו להפציץ מחוץ לקשת, ובריצת 0:14 עלו ליתרון 9:23. בשתי הדקות האחרונות של הרבע מכבי חזרה לעצמה, אבל ההגנה הגרועה עשתה את הנזק, ומכבי סיימה את הרבע בפיגור 35:21.

אחרי צעקות של קטש על הספסל, הרבע השני נפתח עם מאמץ הגנתי גדול יותר, ועמרי כספי עם שני סלים רצופים עזר למכבי לצמק ל-31:37. בהמשך גם פייזר נכנס למשחק, השחקנים של קטש המשיכו ללחוץ בהגנה, הגארדים הכניסו את הכדורים פנימה, והפער הלך ונסגר. ברבע הזה מכבי ספגה רק 16 נקודות, והקבוצות ירדו למחצית בשוויון 51:51.

קאמינגס פתח את הרבע השלישי עם שתי שלשות ונקודות מהקו, והעלה את מכבי ליתרון 54:59, דקה וחצי ברבע. מכבי הידקה את ההגנה, חטפה שלוש פעמים ברציפות ופייזר בדאנק גדול הקפיץ את מכבי ליתרון 13, 54:67, 4 דקות ברבע. אולימפיאקוס המשיכה לגמגם בהתקפה, כספי הוסיף עוד שלשה, ובפוזשן האחרון לקחה מכבי שני ריבאונדים בהתקפה, בסיומו קבר אליהו סל עם הבאזר. 64:77 למכבי לאחר 30 דקות משחק.

מכבי עלתה לרבע הרביעי ללא פייזר, והתקשתה למצוא את הטבעת. גם אולימפיאקוס העדיפה לטווח מחוץ לקשת אך וודס שבר בצורת של דקותיים והוריד ל-79:68. קאמינגס קלע ג'אמפר וקבע 71:83, חמש דקות לסיום. פייזר עשה את העבירה החמישית שלו וירד לספסל. הרוחות התלהטו כאשר מצ'יאוסקאס דחף ללא כדור את יותם הלפרין, מה שזיכה את מכבי בזריקות עונשין וכדור מהצד, אותו ניצלה גם כן. אליהו עשה נקודות נוספות, הוריד בהתקפה הבאה ריבאונד התקפה ומסר להלפרין, שהעלה את מכבי לפלוס 16, 73:89, ופיני גרשון הזועם הוריד את חניכיו לפסק זמן, 3 דקות לסיום. אפילו סקוורר הצעיר זכה לתשעים שניות איכות על הפרקט, ואילו מוריס הוסיף פולו-דאנק נאה והתכבד לחתום את המשחק על 81:95 גדול לצהובים.

קלעו למכבי: בלות'נטאל 17, פייזר, מוריס וקאמינגס 14 כ"א, הלפרין ואליהו 11 כ"א, שארפ וכספי 5 כ"א, דה-רוסה 4.

הרבו לאולימפיאקוס: וודס 29, מאצ'אס 16, בורוסיס 14.

"רצינו את שאראס, לא יכולנו לעמוד בסכומים"

עודד קטש אמר בסיום: "היה כדורסל טוב. הם פתחו מצוין, קלעו באחוזים מדהימים, אבל ברבע השני שיחקנו חכם. זה המשחק הכי טוב שלנו עד עכשיו במבחינת השליטה שלנו בדברים. זה מאוד מעודד, כי עדיין חסרים לנו הרבה שחקנים, אבל זה היה תרגול טוב, הוצאנו לפועל את כל התוכניות שלנו".

"אני מרגיש מצוין להיות חלק מקבוצה כזו", הוסיף פייזר. "זו רק ההתחלה, אנחנו רק לומדים אחד את השני. העובדה שאני מוקף בשחקנים כישרוניים מקל עליי את העבודה, ומה שנצטרך לעשות זה להמשיך לעבוד קשה. נקווה שעד תחילת היורוליג ניראה אפילו טוב יותר".

דייויד פדרמן, מבעלי מכבי ת"א, סיפר היום על המגעים שניהלה הקבוצה עם שארונאס יאסיקביצ'יוס, מוקדם יותר הקיץ. "היינו חזק בתמונה, והגשנו לו הצעה שגרמה לאנשים בקבוצה לא לישון לילות שלמים", סיפר פדרמן, "אבל לא יכולנו לעמוד בסכומים שהוגשו לו. הפערים שנפתחו בין הקבוצות היווניות לשאר הקבוצות ביבשת הוא כמו הפערים שהיו בעבר בין ה-NBA לאירופה".

"עם כל מה שקורה בקבוצות היורוליג, קשה לדבר על הפיינל פור", אמר פדרמן, "אני לא משוכנע שנגיע לשם, אבל אני חושב שיש לנו סיכוי סביר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully