וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גברים בשחור: חיפה גברה על מכבי ת"א 0:3

29.9.2007 / 20:43

מכבי חיפה עלתה עם תלבושת ייחודית בצבע שחור והשפילה את מכבי ת"א החלשה בביתה 0:3 משערים של פאוליניו וצמד של קטן, שנכנס כמחליף

בסיטואציה המוזרה של העונה, אף אחד לא ציפה מהמפגש בין שתי קבוצות שנמנות על הגדולות של הכדורגל הישראלי להניב הרבה, אבל לפחות קיבלנו תוצאה מרתקת ושלושה שערים. גם זה משהו. מכבי תל אביב שמרה על המעמד העלוב שלה, המשיכה להפגין יכולת רעה ושוב נראתה כמו קבוצה תחתית אבודה. אבל איפה מכבי חיפה שהכרנו? כלומר, מכבי חיפה הפאטית של המחזורים הראשונים. נאדה. פתאום יש ניצוצות בקבוצה של רוני לוי, פתאום הקבוצה נראית קצת מחוברת ואפילו יניב קטן כבש. פעמיים. עם 0:3 במחזור הרביעי של ליגת העל ועוד על מכבי תל אביב בבלומפילד, מכבי חיפה מתה לחיות ולומר לעצמה שהיום היא התחילה את העונה. הבעיה שזאת היתה רק מכבי תל אביב, הקבוצה שכפר סבא עשתה לה משולשים ברחבת ה-16 במחזור הקודם.

פעם זה היה הסופר קלאסיקו של הליגה שלנו, היום בקושי מלחמת הישרדות. החוכמה של המאמנים והשחקנים הייתה לא להמשיך לשקוע ולהתבוסס במצב העגום, אלא להפנימו ולצאת ממנו לדרך חדשה. ייתכן שההתרסקות של מכבי חיפה - שלושה הפסדים ו-0 שערי זכות - הייתה קשה מאשר של הקבוצה התל אביבית, שכן ניכר על כר הדשא כי הירוקים רצו הרבה יותר להוכיח שלא נס ליחם. אמנם זה עדיין עוד רחוק מלהספיק מול קבוצות טובות באמת - מכבי פתח תקווה, בני סכנין ונתניה – אבל ניצחון ראשון ושלושה שערים נאים יכולים לתת הרבה עידוד למאמן רוני לוי, שסבל רבות לאחרונה.

המצב של מכבי תל אביב עגום. טוב זה ממש לא חדש. האמת שהצהובים פתחו הרבה פעמים בשנים האחרונות עונה בצורה לא טובה ואז מתאוששים, אבל נראה שהעונה המצב שונה. התפקוד שלהם פשוט קלוקל בכל חלקי המגרש, הבעלים רבים ביניהם כל הזמן ולא מגיעים להסכמה, האוהדים רוטנים על כל דבר שאפשר. פשוט קבוצה כמרקחה שלא יודעת רגע אחד של חסד ושקט. בקצב הזה הצהובים, וזה כבר לא מפתיע, מועמדים ברורים לירידה.

נקודת אור קטנטנה יכולים הצהובים לשאוב מן ההפסד. בשנת 2000/01 הגיעה חיפה, אז קבוצה מפוארת, ורמסה את הצהובים, באותה תוצאה בבלומפילד. המאמן היה ניר לוין. הקהל התפרע והשליך מכל הבא ליד. בסוף אותה עונה זכתה מכבי בגביע המדינה.

מהלך המשחק

דקה 11 - ג'ובאני רוסו הכניס כדור טוב לרנאטו בתוך הרחבה. הברזילאי מסר אחורה לתומד חמד, שבעט שטוח, חזק, אבל לא מדויק, ליד המסגרת של יבריץ'.

דקה 15 - תומר חמד שיחרר בעיטה שטוחה מכ-25 מטרים, הפעם היא הייתה מדוייקת, אבל חלשה, יבריץ' קלט.

דקה 19 - יאניק קמנאן מסר לאבי נמני, שהשתהה קמעה עם הכדור ובסוף בעט חלש מאוד לשער. הכדור שלו התגלגל לאיטו החוצה.

דקה 25 - הגבהה מצד ימין של פאוליניו מצאה את בוקולי בצד שמאל של רחבת הצהובים. הקשר הברזילאי עשה הטעייה ושלח בעיטה לשער. יבריץ' ירד וקלט את הכדור בבטחה.

דקה 31 - רנאטו שלח את אייל משומר על קו ימין. האחרון הגביה כדור לרחבה, תומר חמד נגח, הכדור עשה דרכו על פי רוחב השער התל אביבי.

דקה 39 - אבי נמני הפציץ בכדור חופשי מכ-30 מטרים, הכדור המדויק עשה דרכו לשערו של דוידוביץ', שלא עבד קשה עד כה. השוער קלט בלי בעיה.

דקה 42 - גול! רוסו השתלט על כדור תועה אחרי הוצאת חוץ, הקרואטי שמר עליו ומסר קטנה אחורה לפאוליניו, שהגיח בריצה ושלח טיל אדיר מכ-18 מטרים לחיבורים של יבריץ', שהיה קצר מלהושיע. 0:1 למכבי חיפה.

דקה 60 - רוסו מסר לרנאטו, שהחזיר לו בדאבל פס נאה. הקרואטי שלח את הכדור מהאוויר, אבל רק לשלטי הפרסומת.

דקה 66 - רודי חדד, שלא עשה הרבה על המגרש, שלח כדור אוויר בבעיטת יעף, אבל גבוה מעל השער של דוידוביץ', היישר לשער 5 הריק מאדם.

דקה 70 - גוסטבו בוקולי רץ כ-20 מטרים עם הכדור ומסר כדור מצוין ליניב קטן, שנכנס כמחליף שלוש דקות קודם לכן. קטן שלח בעיטה חזקה לפינה של יבריץ'. 0:2 לחיפה, התל אביבים מפורקים.

דקה 76 - גול! פאוליניו פרץ באגף שמאל, שלח מסירה יפה, בין רגליו של עוז יפרח, ויניב קטן כבש את השני שלו והשלישי של חיפה. 0:3 לירוקים.

דקה 87 - מליקסון יכל לעשות את הרביעי אחרי שעבר את השוער, אבל התמהמה והכדור פגע בשחקן צהוב ולא חדר לשער.

הרכבים:

מכבי תל אביב: דרגוסלב יבריץ', יובל שפונגין, מילאן מרטינוביץ' (עומרי רון, 74), ניסו קפילוטו (עוז יפרח, 34), אורי שטרית, שרן ייני, ארז מסיקה (יניב עזרן, 57), יוסי שבחון, אבי נמני, רודי חדד, יאניק קמנאן.

מכבי חיפה: ניר דוידוביץ'; אייל משומר, דקל קינן, דייגו קרוסה, פיטר מסיללה; פאוליניו, ג'ובאני רוסו, בירם כיאל (אלון חרזי, 79), רנאטו (מאור מליקסון, 83), גוסטבו בוקולי; תומר חמד (יניב קטן, 67).

הטוב, הרע והמכוער

הטוב: רוני לוי - כל הצפון ישב למאמן חיפה על העורק הראשי בצוואר. אוהד ראה בו מטרה והשליך עליו בקבוקים, אבל הוא לא נשבר, המשיך בקו שלו וקצר היום ניצחון גדול. לוי עשה מהפכה בהרכב, השאיר את קטן על הספסל, את רפאלוב שלח ליציע והעלה לדשא קבוצה שנלחמת על הכבוד שלה. מי שטוב, שיחק.

הרע: אבי נמני - הוא סוחב עונה ועוד עונה, אבל השנה זה נראה פשוט רע. הברכיים שלו כבר כואבות, הוא מתהלך על המגרש כאובד עצות ולא מצליח להנהיג בעבר את חבורת המשוטטים הצהובים. חבל שיזכרו לו בסוף את העונה העגומה הזאת.

המכוער: רצינו לומר מילה טובה על אוהדי חיפה, בכל זאת הם טרחו והגיעו עד בלומפילד. אבל האבוקה שהם השליכו מהיציע, במטרה מכוונת לפגוע ברוני לוי (דווקא כשהם ביתרון...), ופגעה בראשו של סלובדאן דראפיץ' ראויה לכל הגינויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully