וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוני לוי: "התחלנו את הליגה"

מאמן חיפה רוני לוי רואה אור בקצה המנהרה. דוידוביץ': "במחצית השנייה השתחררנו". הקבוצה תועמד לדין עקב פגיעת האבוקה בדראפיץ'. לוין: "אנו קבוצת תחתית". הקהל הצהוב מתכנן מחאה

ברני ארדוב

צילום ועריכה: דרור פיקלני

מכבי חיפה חתכה הערב (שבת) 0:3 את מכבי תל אביב במסגרת המחזור הרביעי של הליגה. הירוקים של רוני לוי הבקיעו שערים ראשונים בליגה וקצרו ניצחון ראשון לאחר שלושה הפסדים רצופים. איכות הכדורגל לא היתה גדולה, אבל בכל זאת שלישייה בבלומפילד על הצהובים הרעועים אינה דבר של מה בכך. הירוקים מקווים לצאת מכאן לדרך חדשה.

אם חיפה יכולה לשאוב עידוד מהמשחק, הרי שהקבוצה של ניר לוין פשוט נראית מפורקת. בעלים שרבים כל העת, אוהדים שלא נותנים מנוח, שחקנים שלא פוגעים. כאוס יהיה רחוק מלהגדיר מה שקורה בקרית שלום. אם החבורה הצהובה, שלא השיגה עדיין ניצחון, לא תתאחד, ומהר, ייתכן כי הקבוצה היחידה שלא ירדה עד כה לליגה הלאומית, תילחם חזק על ההשרדות בליגה.

לוי: "התקופה האחרונה הייתה קשה לי מאוד"

"אני חושב שבאמת היום התחלנו את הליגה", אמר רוני לוי המאושר, "אני מקווה שתהיה לזה המשכיות. היה חשוב לנו לנצח. מבחינה טקטית, רצון ומוטיבציה היינו טובים מאוד. אני תמיד אומר לשחקנים שמי שנותן הכל מקבל בחזרה.

"למכבי חיפה הייתה קבוצה טובה מאוד במשך 7-8 שנים וזכתה בלא מעט תארים וניצלה עד תום את הקבוצה שעברה. עברנו שינויים גדולים מאוד, למרות שעשינו מחנה אימונים מצוין, השינויים פגעו בנו. עברנו סוג של זעזוע והלם ולוקח לקבוצה זמן להתגבש ביחד, אבל אני מקווה שאנחנו בכיוון הנכון. אנחנו צריכים לעבוד קשה ולעשות את זה בצורה הכי רצינית ומקצועית ומקווה שזה ייתן את הפירות.

"יש שינוי בקבוצה. לפעמים לשחקנים לוקח זמן להתחבר וכל אחד יתפוס את המקום והמעמד שלו ולכבד את החברים וזה תהליך. שילמנו מחיר יקר ואני מקווה שלא נמשיך לשלם אותו, שנהיה יותר מאוחדים ויותר מגובשים והשחקנים הבינו שזו הצורה הכי טוב".

לוי הסגיר קצת מהרגשות ומהתחושות שלו מן התקופה האחרונה: "חיים של מאמן הם לא חיים קלים. אבל אני לקחתי שלוש אליפויות ועשינו דברים גדולים באירופה, אף פעם לא יצאתי מגדרי ולא התנהגתי כאילו המצאתי את הכדורגל. לא יצאתי מפרופורציות וגם עכשיו אני לא יוצא מהן. גם כשחקן לא ידעתי לעשות הפרדה בין הכישלונות לחיים האישיים וגם התקופה האחרונה הייתה לי קשה מאוד, אבל אלו חייו של מאמן. כמאמן צריך להיות כל הזמן עם האצבע על הדופק ולהיות עירני. לא תמיד הכל הולך כמו שאנחנו רוצים, אני מקווה שהכל ילך כמו שאני רוצה ואז הכל יהיה בסדר בקבוצה".

המאמן החיפאי גם התייחס לשחקן הזר פיטר מסיללה, אותו הציב כמגן שמאלי במקומו של אדורם קייסי שהושעה עד להודעה חדשה. המגן מדרום אפריקה, שהיה מועמד להיות מושאל בשביל החתמת חלוץ זר, הצטיין ועשה למאמן כאב ראש חיובי: "פיטר נתן יכולת טובה. ידענו שהוא שחקן טוב מהרגע הראשון ולכן ההתלבטות קשה. אבל אני מעדיף להתחבט בשאלות כאלה ולא בשאלות אחרות".

שוער מכבי חיפה ניר דוידוביץ', שלא עבד קשה היום: "היום במחצית הראשונה עוד היה קשה, אבל בשנייה השתחררנו. בשנייה שטפנו את המגרש ואני מקווה שנמשיך במגמה הזאת. מקווה שאט אט נציג יכולת טובה יותר.

"אני גם לא יודע וגם לא מתפקידי להסביר מה קרה במכבי חיפה בשבועות האחרונים. קייסי הוא שחקן ותיק ואני לא יודע להגיד אם הוא עוזב או נעזב. חבל לי ועצוב לי על זה. מהשנה הראשונה שלי בבוגרים הייתי אתו, ומעבר לשחקן, הוא גם חבר. יש מי שממונה עלינו ואנחנו צריכים לנסות ולהישאר במסגרת ולעשות את מה שמוטל עלינו".

אייל משומר: "נלחמנו ונתנו את הלב והנשמה. אנחנו עושים מה שהמאמן מבקש באימונים. אם נמשיך כך, אז אילו יהיו התוצאות". גוסטבו בוקולי: "לא עשינו כלום עדיין זה רק משחק. הדבר היחיד החשוב הוא הרצון שהוכחנו. אנו צריכים להמשיך כך עד הסוף".

לוין: "אנחנו חסרי ביטחון"

ניר לוין, מאמן מכבי תל אביב, ממשיך לחזור על אותן מנטרות פעם אחר פעם ונשמע כתקליט שבור: "אין ספק שקבוצה כמו מכבי תל אביב לא יכולה להרשות לעצמה להיראות ככה, אבל יש סיבות לדברים האלה - מכת הפציעות שלנו נמשכת עם הפציעה של קפילוטו, ששיבשה לנו את כל החילופים המתוכננים, ובנוסף גם כמה שחקנים ששיחקו לא היו כשירים לגמרי. זה מגביל, בייחוד כשהקבוצה לא בטוחה בעצמה ולא בתקופה טובה. בכל מקרה זה לא מצדיק יכולת כזו. זה לא חוסר מוטיבציה, זה חוסר ביטחון כתוצאה מהמצב.

"כעת, אנחנו קבוצת תחתית לכל דבר. אנו צריכים להפנים את זה. יש לנו לא מעט שחקנים צעירים, ויש לא מעט בעיות. לא על כולן אני רוצה או יכול לדבר, חלק מהן צריך לפתור במסגרת הקבוצה".

כשנשאל האם הוא מתחרט שלקח על עצמו את תפקיד המאמן של הצהובים אמר: " אני לא מתחרט. ידעתי שלאמן קבוצה כמו מכבי תל אביב זה תפקיד לחוץ ומלחיץ, בייחוד בתקופה שהקבוצה לא בכושר כל כך טוב ובייחוד אחרי המשחק הזה. עברתי כבר מצבים כאלה ומכבי תל אביב עברה מצבים כאלה. עכשיו מה שאנחנו צריכים לעשות זה להרים את הראש, להשתפר, לתקן את מה שצריך ולהמשיך למשחק הליגה הבא. אני מבין את האכזבה של הקהל, אבל אני מקווה שהקהל לא יעזוב אותנו".

בסיום המשחק חיכו כמה עשרות אוהדי מכבי תל אביב ללוני הרציקוביץ' מחוץ לחדר ההלבשה. ולא חסכו קללות מאימו של לוני, ז'קלין. הבעלים והמאמן הוצאו מיציאה צדדית ולוו על ידי שוטרים. במהלך ההפסקה מספר אוהדים מיציע הכבוד קיללו את רוני מאנה. היו"ר עלה כדי להרגיע את הרוחות. לבסוף המהומה שככה אחרי שכוחות משטרה הוזעקו למקום. בדקה ה-70 יושבי 'ארגון האולטראס יצא מהאצטדיון כמחאה על מצב הקבוצה.

ארגון האולטראס בשיתוף נציגים משערים 8 ו-13 מארגנים מחאה באישור המשטרה בבית 'ישפאר' ביום שלישי בשעה 12:00 בצהריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully