וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אירופה לנשים - בספורט 5

23.9.2007 / 14:22

משחקי הנבחרת הישראלית בטורניר יועברו בערוץ הספורט. המאמן אלי רבי מתלהב: "כולנו נרגשים, נקווה לעשות הופעה סופר מכובדת"

מסע ההצלחות של נבחרות הכדורסל שלנו נמשך. לאחר הקמפיין המוצלח באליפות אירופה לגברים, עלתה ביום שישי גם נבחרת הנשים לטורניר שיתקיים באיטליה. ההישג הובטח לאחר ניצחונה של סלובקיה על פולין 74:76.

הטורניר יחל ביום שני, וישראל משובצת בבית א' עם צ'כיה, טורקיה ולטביה. משחקן הראשון של הבנות, ביום ב', יהיה מול הצ'כיות ב-21:00, ביום ג' ב-18:30 הן תפגושנה את לטביה וביום ד' ב-18:30 את טורקיה. משחקי נבחרת ישראל ישודרו בערוץ 5.

השחקניות של אלי רבי ניצחו את סלובקיה ביום רביעי 71:84 והפסידו אמש לפולניות 78:71. על פי חישובי ההפרשים, הייתה צריכה הנבחרת ניצחון סלובקי שלא יעלה על 19 נקודות ולא ייפול משתי נקודות. אילו היו הסלובקיות מנצחות בהפרש גבוה יותר הן היו עולות, ולו היו הפולניות היו יוצאות עם הניצחון או בהפסד של נקודה, הישראליות היו נשארות בבית והן היו מגיעות לאיטליה.

במחצית הראשונה אכן נראה כאילו השחקניות שלנו ייאלצו להישאר, כשהפולניות ירדו ביתרון מזערי להפסקה - 34:38. פולין פתחה את המחצית השניה ביתרון 36:42, אבל אז בא בליץ של הסלובקיות, שהפכו את התוצאה ואף עלו ליתרון בן 15 נקודות.

ברבע הרביעי הפעילו הפולניות לחץ, הקטינו להפרש של שלוש נקודות - 72:69, 1:40 דקות לסיום, אבל הסלובקיות החזיקו מעמד, יותר בשבילנו מאשר בשבילן, ניצחו 74:76 ונתנו לנו את הכרטיס האחרון לאליפות.

"לא האמנו שנעשה את זה"

מאמן הנבחרת, אלי רבי, נשמע מסופק מאוד אחרי ההישג הכי מרשים בקריירה שלו. "ברמה האנושית, כמובן שאנחנו מאוד מאושרים ומאוד נרגשים מהעובדה שהנבחרת הזו עומדת להופיע על הבמה המרכזית של כדורסל הנשים באירופה", אמר רבי, "לאורך כך הדרך ניסינו להיות אופטימיים, אבל הפעם באמת היה לנו קשה להאמין שנעשה את זה. הייתה לנו הגרלה קשה מאוד - עם נבחרות מצוינות כמו הונגריה, בולגריה, סלובקיה ופולין - כך שהיינו מאוד מופתעים לטובה".

עכשיו גם רבי עם הפנים קדימה, ומתכונן לאתגר הגדול. "נקווה לעשות הופעה סופר מכובדת", אמר רבי, "זה בפירוש לא עומד להיות קל, אבל אסור לנו להרים ידיים. הנבחרות שניצחנו בדרך לאליפות הן לא פחות טובות מאלו שנתמודד מולן באיטליה".

גם רבי מקווה שההעפלה תרים את מעמדו של כדורסל הנשים בישראל. "בעשרת הימים האחרונים אני מקבל פידבקים נהדרים", מספר רבי, "אני מקדיש את ההישג הזה לכל אלה שאכפת להם מכדורסל נשים, אנשים שמשקיעים מזמנם ומהונם ובדרך כלל נשארים בצל. המסורת של כדורסל הנשים בישראל היא פחות גדולה מזו של הגברים. הקבוצות הייצוגיות שלנו לא משחקות ביורוליג, ואנחנו מקווים שהצלחה בטורניר תפתח לנו דלת להזדמנויות נוספות. מעבר להיותי מאמן נבחרת הנשים, אני מרגיש מחויבות להצעיד את כדורסל הנשים קדימה".

עדכון ראשון: 21.9, 22:22
עדכון אחרון: 23.9, 14:22

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully