וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נצטרך לתת את הכל"

לי בוץ

19.9.2007 / 14:16

לוזון מקווה שבלומפילד יהיה מוטרף במשחק מול סולנה: ”הקהל יצטרך לתת תצוגה שלא תישכח”. האוהדים מקימים עמותה למען אוהדים אחרים

ברני ארדוב

החורף האירופי בכדורגל מהנקודה הישראלית תלוי בהפועל תל אביב, שתשחק מחר (חמישי) בבלומפילד מול סולנה השבדית בשלב המוקדם האחרון בגביע אופ"א. ניצחון בסיכום שני המשחקים יעלה את הקבוצה של גיא לוזון לשלב הבתים בפעם השניה ברציפות.

בונים על בלומפילד

לוזון אמנם לא אימן את הקבוצה בעונה שעברה, אבל שלב הבתים לא זר לו, לאחר שהעפיל לשם עם מכבי פתח תקוה לפני שנתיים. "אנחנו מודעים מאוד לחשיבות המשחק, הן מבחינת הכדורגל הישראלי והן מבחינת המועדון שלנו", אמר המאמן. "אני באופן אישי שואף לחזור בפעם השנייה לשלב הבתים. המועדון שואף להיות הראשון בהסטוריה הישראלית שמעפיל לשלב הבתים בפעם השנייה ברציפות. נעשה את כל המאמצים על מנת שזה יקרה".

לוזון לא מפחד מהמאזן המוחץ שיש לקבוצות מסקנדינביה על הישראליות, אבל נשמע דרוך: "כדי לעבור נצטרך להיות יותר חרוצים, מאורגנים וממושמעים מהם. צפוי לנו מאבק מאוד קשה".

על ברוך דגו, שייעדר מהמשחק בגלל פציעה, אמר המאמן: "ברוך דגו שחקן טוב מאוד, אבל אני מעדיף להתייחס לאלה שיוכלו לשחק. אלה שישחקו יצטרכו לבוא עם המון מחויבות, לתת יותר ממאה אחוז. קראתי שהשבדים נוטים לזלזל בקהל שלנו, אבל הקהל שלנו הוא יתרון, הוא יצטרך לתת תצוגה שלא תישכח, אנחנו מאוד צריכים את האוהדים".

על הפתיחה הכושלת בליגה אמר לוזון: "אין ספק שהיינו רוצים תוצאות טובות יותר בליגה, אבל לומר שהיינו רעים או רעים מאוד בחלק מהמשחק זה לא נכון. היו לנו דקות טובות ואנחנו צריכים לגרום לכך שזה יהיה לפרקים ארוכים יותר במשחק. ברגע שנעשה את זה ונהיה יותר יציבים, נביא גם את התוצאות. אני לא אחד שיעשה סיכומים אחרי שלושה משחקים".

לוזון הביע דעה על הרכש החדש של הקבוצה, רועי דיין: "הוא שחקן צעיר שמשחק בעמדה של חלוץ ואין לנו יותר מדי חלוצים בסגל. היינו צריכים חיזוק ישראלי, והוא חלוץ שהיה כאופציה, מישהו שיכולנו להביא. בסך הכל אנחנו מודעים לפוטנציאל שלו, ומקווים שיביא את היכולת שלו לידי ביטוי".

הערב ערכה הקבוצה את האימון המסכם שלה לקראת המשחק. האימון נערך באווירה קלילה במיוחד, ולוזון לא תירגל בו את ההרכב למחר. אניימה הגיע לאימון באיחור בגלל הופעתו בבית הדין. ראובן עובד, שנטש אתמול את האימון, חזר להתאמן אבל צפוי לפתוח על הספסל. ברוך דגו נעדר מהאימון, ומי שצפוי להחליף אותו בהרכב הוא ביברס נאתכו. טל חן, קובי סוויסה ומסאי דגו הפצועים ערכו אימון ריצה קל. שחקני הרכש החדשים, רועי דיין ואומיט גונזאלס, לא נכללים בסגל של הפועל תל אביב למשחק, מאחר ולא נרשמו בזמן לפי תקנון אופ"א.

לוזון לא יעמוד גם מחר על הקווים, ומי שידריך את הקבוצה יהיה עוזר המאמן רפי כהן. לוזון מורחק משלושה משחקים ולא משניים כפי שחשבו תחילה ולאחר שלא עמד על הקווים גם בצמד המשחקים מול שירוקי, הוא יוכל להדריך את הקבוצה במשחק הגומלין בשבדיה.

ההרכב המשוער: וינסנט אניימה, דני בונדר, רמי דואני, גבריאל דוס סנטוס, יגאל אנטבי, מזואה אנסומבו, ואליד באדיר, ביברס נאתכו, אבדג'י, ליאור אסולין, פאביו ג'וניור.

השבדים מקבלים עזרה מחברים

הערב ערכו השבדים את האימון המסכם והיחיד שלהם בישראל, כשלפני כן נערכה מסיבת העיתונאים המסורתית. מאמן סולנה, ריקארד נרלינג, לא הגיע אל מסיבת העיתונאים ובאיחור של כמעט שעה, התייצב לבסוף המנהל המקצועי, אולה אנדרסון, שאמר: "אנחנו יודעים שהפועל קבוצה טובה, מצפה לנו משחק קשה. דרק בואטנג עזר לנו להשיג מידע על הפועל ואמר לנו שלא יהיה קל. דודו דהאן עזר לנו גם הוא, כשנתן לנו מידע כללי לקראת המשחק. אנחנו נצבים בפני אתגר. ננסה להכתיב את קצב המשחק משחק, ותוצאה של 3:3 תספק אותי בהחלט".

אורח באימון של השבדים היה קשר בית"ר ירושלים, דרק בואטנג, שהתקבל בחמימות על ידי מספר אוהדים שבדים שהגיעו לתמוך בקבוצתם בישראל. כמה עשרות אוהדים צפויים להגיע משבדיה למשחק.

אדום עוזר לאדום (אביעד סגל, מערכת וואלה!)

מחר (חמישי) תתמודד הפועל תל אביב בסיבוב הראשון של גביע אופ"א מול א.י.ק שטוקהולם השבדית. לפני שיתעסקו האוהדים בחסרונו האפשרי של ברוך דגו ובהצטרפותו של רועי דיין לסגל הקבוצה, יוכלו להתעניין בפרוייקט חדש של אוהדי הקבוצה, למען אוהדי הקבוצה.

לפני ואחרי המשחק מול השבדים, יחכו חברי עמותת "פועלים באדום" לאוהדי הפועל ת"א מחוץ לשערי אצטדיון בלומפילד. מדובר בעמותה ראשונה מסוגה בארץ, שהוקמה על מנת לחבר, ליצור ולעזור לקהילת האוהדים בנושאים כמו עזרה חינם ללימודים עבור צעירים, עזרה בהשמת עבודה ותמיכה באוהדים מעוטי יכולת. העמותה תעניק כרטיס חבר תמורת 50 שקלים מכל תורם, שבין השאר יקנה כניסה לאירועים שתארגן העמותה והטבות מיוחדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully