וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהיו לראש

יניב בינו

17.9.2007 / 15:23

למרות הקושי לחזות מי תזכה בתואר, ניסינו בכל זאת לדרג את עשר המועמדות שיכולות השנה ללכת עד הסוף בליגת האלופות. כתבה ראשונה

עם השנים, הסיכוי לנבא את הזוכה בליגת האלופות או לפחות מי יהיו הפיינליסטיות, הולך ונעשה קשה יותר ויותר, ממש כמו מפעל הכדורגל הנוצץ בתבל שייפתח ביום שלישי. כל הימור נידון לכישלון, כל נבואה ניתנה לשוטים, ובכל זאת ניסינו לכנס מתוך הקבוצות האחרונות שזכו בתואר מספר תובנות שיוכלו לאפיין את המועדון שיכול ללכת עד הסוף. ותתפלאו, ניתן למצוא כמה רמזים. הראשון הוא שהפיינליסטיות, בדרך כלל, הן קבוצות שפחות מצליחות בליגה באותה עונה ומחפשות את התהילה שלהן בליגת האלופות, למעט קבוצות על זמניות, כמו ברצלונה לפני שנתיים, שיש בכוחן להצליח בשני המפעלים. ליגת האלופות, במתכונתה הנוכחית, ייצרה 15 אלופות, כשרק 6 מתוכן זכו גם באליפות ארצית, דבר שמלמד כי התרכזות במפעל האירופי מסיחה, כמעט תמיד, את הדעת מהליגה המקומית. ולהיפך. לדוגמא, בשנה שעברה מילאן פתחה את הסרייה A במינוס שמונה נקודות, ואחרי הריצה המטורפת של אינטר, יכלה להתרכז אך ורק במפעל זה. אותו דבר ליברפול או ארסנל לפני שנתיים, פיינליסטיות שלא היו במירוץ האליפות באנגליה.

מאפיין נוסף הוא החוסן הטקטי של הזוכות, כמתבקש במפעל שרובו הוא משחקי נוק אאוט. בקיצור, תיזהרו להמר על קבוצות הרפתקניות ואטרקטיביות, שמתמחות ברביעיות וחמישיות. אלופות הצ'מפיונס ליג לדורותיהן מאופיינות גם ביכולת טקטית קבוצתית גבוהה ונסמכות על הגנה חזקה. גם ברצלונה מודל 2006, שהציתה את הדמיון, נתמכה על-ידי חוליה אחורית טובה ותבונה טקטית. שיטת הנוק-אאוט של המפעל בשלבים הגבוהים שלו מחייבת את הקבוצות לדעת לשחק על תוצאה, במיוחד כשאתה מתחיל להיות תשוש. די לראות את ליברפול, שהגיעה לשני גמרים בשלוש השנים האחרונות, כדי להבין את חשיבות משחק ההגנה והיעילות הטקטית.

ויש עוד מאפיין חשוב. לאורך השנים התבססו גם הקבוצות שהגיעו לשלבים המאוחרים של המפעל על מנהיג כריזמטי, שסחף אותן הלאה. לא רק טקטיקה מספיקה. למרות שהן משופעות בכוכבים אחרים לא קטנים, הרי שקאקה של מילאן, תיירי הנרי, הלשעבר של ארסנל וסטיבן ג'רארד של ליברפול הם רק דוגמאות אחדות לצורך החיוני של קבוצה להיאחז באופי של המנהיג שלהן לשרוד את הדרך הארוכה. עכשיו, אחרי שניסינו לכמת מספר תכונות בסיסיות אצל אלופות אירופה, אפשר אולי לדרג את עשר המועמדות לזכייה העונה. רק אולי. קבלו את חמש הראשונות.

מקום 5 - מנצ'סטר יונייטד

השדים האדומים הבינו כי הם התרפקו מספיק על הנוסטלגיה הנעימה מ-1999, בה כזכור זכו בטרבל היסטורי. אשתקד, הם היו הכי קרובים לשחזר הגעה לגמר ונראו בדרך הבטוחה, לאחר שמחצו את רומא ברבע הגמר. אלא שבחצי הוכיחה להם מילאן כי לא כל יום פסטה.

דבר נוסף שמדרבן את פרגוסון היא העובדה שב-2008 ימלאו 50 שנה לאסון מינכן, בו נספו שמונה משחקני הקבוצה בתאונה אווירית. "זו תהיה תרומה אדירה של הקבוצה לשחקנים שנספו", אמר פרגי. אבל גם הגאון הסקוטי יודע שיונייטד לא תוריד השנה את הרגל מהגז בליגה, ולמרות הסגל המאוד רחב שבנה, יהיה לו קשה לרוץ עד הסוף בשני המפעלים. "ליגת האלופות נעשית טובה משנה לשנה, וגם הפרמייליג היא ליגה מאוד תחרותית עד כדי כך שאסור לנו למצמץ לרגע. זה מאוד קשה להתחרות בשתי המסגרות התובעניות האלו במקביל. צריך סגל חזק מאוד. לא היה לנו את זה אשתקד".

בנוסף, למנצ'סטר שתי בעיות עליהן יצטרך הסקוטי לתת את הדעת. הראשונה היא החוליה במרכז השדה. בעונה שעברה חשק הסקוטי בג'נארו גאטוסו, הלוחם הסמוראי של מילאן, שאמון על נטרול היריב. האיטלקי נשאר באיטליה ופרגוסון הסתפק באואן הארגריבס, שהניף גביע עם באיירן מינכן ב-2001. אלא שהארגריבס, שהובא בסכום כסף לא מבוטל, נראה יותר כמו ילד טוב מאשר 'הרוצח' שפרגי רוצה שיעשה לו סדר בעיגול האמצע. הבעיה השנייה נעוצה בחוד. ליונייטד אין 'גולר' של ממש, דבר מתבקש במשחקים מכריעים בליגת האלופות. אשתקד ווין רוני נעזר רבות ברונאלדו, שנבחר לשחקן העונה באנגליה, אבל ניטרולו של הפורטוגלי על ידי מילאן בחצי הגמר הוציא את העוקץ של הקבוצה וחשף את החולשה שלה. עד עכשיו, טבס המוכשר לא רמז שהוא הולך להיות מכונת השערים שפרגי צריך.

הימור: תפקודו של רונאלדו במהלך העונה יהיה מכריע. אם הוא ישחזר את ההצלחה מהעונה שעברה, בנוסף לוירטואוזיות של נאני, אנדרסון וטבז, יונייטד יכולה לפרוח. אם העסק הלטיני לא ידפוק, מנצ'סטר תנסה להשחיל לארון העמוס שלה עוד תואר מקומי כלשהו. לא אירופי.

מקום 4 - אינטר

הנראזורי הניפו פעמיים ברציפות את הגביע הנחשק, אבל זה קרה כל כך מזמן, בשנים 1964-65 כשהנשיא כיום, מאסימו מוראטי, היה צעיר פוחז בן 20 ואביו, אנג'לו, היה נשיא הקבוצה. מאז, אלופת איטליה עוד הספיקה להגיע פעמיים לגמר (67' ו-72'), אבל שם נוצחה.

אינטר הדהימה בעונה שעברה עם הדהירה הבלתי פוסקת בליגה, שבירת השיאים והבטחת האליפות בשלב מוקדם של העונה. אבל באירופה היא עדיין לוזרית. הנראזורי ירצו העונה להוכיח שהם הכי טובים באיטליה בלי יתרון התחלתי על מילאן, וזה יכול לפגוע באלופות. מעבר לרעב לשנות את המצב העגום שלה באירופה, לאינטר יש יתרון חשוב: העומק הבלתי נגמר של הסגל רק גדל, כשחלוץ המחלוקת דויד סואזו והבלם כריסטיאן קיבו הוחתמו.

אבל לא הכול נוצץ בסן סירו. הטראבל מייקר הלא קטן מרקו מטראצי פצוע וייעדר כמעט עד תחילת 2008. לקיבו יהיה קשה להיכנס בין רגע לנעליו הגדולות של מטריקס. אם לא די בזאת, הרי שאדריאנו ממשיך לספק כותרות שליליות. למאמן רוברטו מאנצ'יני יודע איפה נעוצה הבעיה: "כמובן שהמטרה שלנו השנה היא להגיע רחוק ככל האפשר בצ'מפיונס ליג. אנו חייבים לשפר את היכולת שאנו מציגים באירופה ולהיות מרוכזים יותר, בעיקר בשלבי הנוק-אאוט. בשלבים האלו מספיקה טעות אחת כדי להיות מודח".

הימור: מוראטי רוצה מאוד לתת לאביו לנוח על משכבו בשלום ולהפסיק להתהפך בקבר. גביע יעשה את העבודה, אבל נראה שאת חצי הגמר לא תשכיל אינטר לעבור. מסורת לוזרית זאת עדיין מסורת.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מקום 3 - ריאל מדריד

אחרי שלקחה לבארסה את תואר האליפות בעונה שעברה, ריאל רוצה גם להשכיח את הזכייה בליגת האלופות של יריבתה הקטלונית. לריאל יש קבוצה כמעט חדשה, אבל נכון לעכשיו היא נראית מספיק מחוברת וחזקה כדי להכריז על מועמדות לתואר האירופי. ה-0:5 על ויאריאל בחוץ הוכיח שברנד שוסטר, מלבד לפתוח את ארנק הבוס, עבד במרץ בקיץ. ההתנהלות בחלק הקדמי הייתה כמעט מושלמת. בדרך כלל קבוצות מתרצות פתיחה מהוססת בכך 'שהשחקנים עדיין לא נדבקו', אבל ריאל נראתה כאילו הודבקה בדבק מגע. השאלה כמה זמן הבלנקוס יוכלו להתמיד ביכולת הזו. מה גם שהקבוצה עדיין סובלת מבעיות במרכז ההגנה. כמו כן, הקישור האחורי מתבסס ברובו, כרגע, רק על מחמאדו דיארה, שבימים מסוימים יכול לקום על צד שמאל. אם ללכת לפי דבריו של פאביו קנבארו, הרי שאין ספק מי תהיה האלופה: "נזכה השנה בליגת האלופות ונביא גביע עשירי למדריד". השאלה המרכזית: האם ריאל לא תנסה לשחק כדורגל הרפתקני מדי בשביל לזכות בליגת האלופות.

הימור: כשנשאל המאמן הגרמני בראיון הראשון שלו בתחילת העונה איזה תואר הוא מעדיף, אליפות או ליגת האלופות, הוא אמר בנחרצות: "שניהם". לריאל יש את העומק הנדרש בסגל, אבל קשה להאמין שהמאמן החדש של ריאל יכול לעשות זאת בשני המפעלים. עכשיו תחליטו אתם איפה ריאל תצליח.

מקום 2 - צ'לסי

אם צ'לסי לא תסתבך העונה בעוד קרב מתיש בליגה התובענית באנגליה והסגל שלה יהיה מספיק חזק לעמוד במכת פציעות, הרי שהעונה היא יכולה ללכת עד הסוף בליגת האלופות: יש לה את כל התכונות שציינו בפתיח כדי להגיע לגמר: הגנה חזקה, תבונה טקטית, ולא מעט שחקנים גדולים שיכולים לסחוב אותה בשלבים המכריעים. לצ'לסי יש העונה את העומק לעשות זאת. הקיץ לא הלך מוריניו על שמות מפוצצים, אלא על החתמות נקודתיות, אבל משמעותיות לא פחות. פלורן מאלודה, שהגיע מליון, יספק למוריניו את המהירות שהוא אוהב באגף. הבלמים טל בן חיים ואלכס יחפו במקרה של פציעות והיעדרויות של טרי וקרבאליו. לדאבונו, המנג'ר הפורטוגלי יסבול העונה מהיעדרותם של חלק משחקניו האפריקאים, שיחברו לנבחרותיהם באליפות אפריקה שתיערך בינואר ואולי לכן מוריניו מנסה להנמיך ציפיות: "אסור לנו להיות אובססיביים לגבי זכייה באלופות, כי אם נהיה כאלה, הרי שזה לא יעזור לנו". פיטר קניון, מנכ"ל צ'לסי, לא חשש לעומת זאת לומר את מה שכולם יודעים: "אנו נחושים ביותר להגיע לפחות שלב אחד גבוה יותר ממה שהגענו בפעמים הקודמות – כלומר לגמר". גם הוא יודע: אם השנה צ'לסי לא תלך עד הסוף כמצופה ממנה, אז מתי?

הימור: ירצה או לא, מוריניו יודע שכל שלב מתחת לגמר יהיה אכזבה, עבור הקהל, השחקנים והבוסים שלו, אבל הכי הרבה עבורו ועבור האגו הנפוח שלו.

מקום 1 - ברצלונה

אם ברצלונה תניף את הגביע באיצטדיון לוז'ניקי במוסקבה בסיום העונה, יגידו המלעיזים כי עם שחקנים כמו שיש לאלופת אירופה לא צריך מאמן. אלא שעבודתו של רייקארד השנה תהיה סבוכה פי כמה וכמה. ההולנדי אוחז אמנם במאגר כשרונות עצום, אולם היכולת לתמרן בין כמויות האגו האדירות והניסיון למצוא נוסחה מאוזנת ומנצחת על מנת לשמור את כולם מרוצים היא משימה מורכבת ביותר. בבארסה נטען רבות כי העונה ההירואית של 2006 (צ'מפיונס ואליפות ספרד) הביאה לשובע במועדון, דבר שגרם לאף זכייה בתואר אשתקד. גם רייקארד תופס טרמפ על התירוץ הזה: "במבט לאחור, אולי זה טוב שלא זכינו באליפות. כעת נהיה מסוגלים למצוא את הטוב שבנו ולהקרין זאת".

מעבר לרעב, לברצלונה יש רביעייה קדמית שאין לאף קבוצה באירופה ולא היתה כזאת בשנים האחרונות: הנרי, מסי, אטו ורונאלידיניו. לכל אחד מהארבעה יש מה להוכיח אחרי העונה שעברה. מסי ירצה להתחיל לאחוז במושכות לאחר שהחל עושה זאת בנבחרת ארגנטינה. רונאלדיניו ואטו ינסו להוכיח שיש להם עוד הרבה מה להציע, וכמובן החלוץ הצרפתי, שחולם על התואר האירופי והשנה יש לו אפשרות להגשים זאת. אם כולם יסייעו במשחק ההגנה, לברצלונה תהיה בסופו של דבר קבוצה בלתי ניתנת לעצירה. יחד עם יא יא טורה, גבי מיליטו ואריק אבידל, לברצלונה צריכה להיות הגנה מספיק חזקה שתחפה על הפנטסטיקוס. רייקארד כבר הוכיח בעבר שהוא יודע לחבר פאזל מורכב של שחקנים, הפאזל הכי מרשים באירופה.

הימור: על הנייר הקטאלונים אמורים להניף את הגביע, אבל יש לא מעט מכשולים שהם יצטרכו לעבור בדרך. בכל מקרה, זו תהיה הפתעה גדולה אם הם לא יגיעו לפחות לחצי הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully