וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד אלופות מגישות מועמדות בצ'מפיונס

יניב בינו

18.9.2007 / 15:49

אחרי שסקרנו את חמש המועמדות המובילות לזכייה בליגת האלופות, הנה חמש הקבוצות הנוספות שיכולות ללכת עד הסוף העונה

אתמול (שני) קיבלתם כאן את רשימת חמש המועמדות המובילות לזכיה בליגת האלופות. עכשיו הגיע תורן של החמש הבאות ברשימה, ובצורה שבה ליגת האלופות הסתיימה בשנים האחרונות, אל תתפלאו אם דווקא בכתבה הזאת תמצאו את הפיינליסטיות.

מקום 10 – ליון

בכל עונה במהלך השנים האחרונות הימרו רבים כי "זאת תהיה עונת הפריצה של אלופת צרפת, והיא תצליח להגיע לשלבים הגבוהים של המפעל". אלא שהעונה הזאת בוששה לבוא. כל אימת שהצרפתים היו מגיעים לשלבי הנוק-אאוט הסופיים הם היו מקבלים פיק ברכיים ורצים להתנחם באליפות מקומית.

שש עונות ברציפות הם אלופי צרפת, מבלי שאף קבוצה מצליחה לערער על ההגמוניה שלהם. כמעט בכל שנה פותחת ליון בצורה מסחררת את העונה ולא מותירה סיכוי ליריבותיה. אבל יש בכך גם חיסרון - לקראת סוף העונה, כאשר האליפות כבר מובטחת, ליון לא בשיא כושרה, הקצב דועך ואז היא נופלת. בשנה שעברה זה קרה בשמינית הגמר, כשהודחה על ידי רומא. בשלוש השנים שלפני היא כשלה ברבע הגמר.

אלא שהשנה ליון תצטרך לעבוד הרבה יותר קשה כדי לזכות באליפות. אחרי שנתיים תחת הנהגתו של ז'ראר הוייה, הגיע אלן פראן לקבוצה ושינה את שיטת המשחק. מה גם שהאלופה הנצחית נחלשה עם עזיבתם של פלורן מאלודה, אריק אבידל, טיאגו ועוד, בנוסף לפציעותיהם של החלוץ פרד, הבלם כריס והשוער המצוין גרגורי קופה, שייעדרו תקופה ארוכה. ז'וניניו ימשיך לספק את הטון במרכז המגרש, אבל בעיית קור הרוח שלו תמשיך לעמוד לו לרועץ. מה גם שהיחסים בקבוצה לא מתנהלים על מי מנוחות. בנוסף לז'וניניו, הילדים, קארים בנזמה וחאתם בן ארפה, יצטרכו ליטול את הרסן, אבל עדיין נראה כי מפעל האלופות גדול עליהם.

הימור: אם בשנים עברו התאכזבו בליון מרבע הגמר, השנה זה ייחשב הישג.

מקום 9 – ארסנל

ארסנל עונה על רוב הקריטריונים בפתיח, אלא שהפעם חסר לה כוכב על שייקח אותה עד הסוף, עם עזיבתו של תיירי הנרי. דווקא ארסן ונגר, המאמן-טקטיקן המבריק, מנסה לשדר עסקים כרגיל: "לא הייתי חותם על חוזה חדש אם לא הייתי מאמין שאנו יכולים לזכות בצ'מפיונס ליג. יש לנו את הפוטנציאל לעשות זאת. הגענו למעמד הגמר לפני שנתיים עם אותו סגל מינוס תיירי הנרי. כעת כולם בוגרים יותר".

ארסנל, כמו תמיד, תהנה מקבוצה מפוצצת בכשרון. רובין ואן פרסי נהנה בעבר ליד הנרי, אבל כעת יוכל להנהיג לבד את התקפת התותחנים, כשישתף פעולה עם עמנואל אדבאיור ואדוארדו דה סילבה הקרואטי. הקשר ססק פברגאס נעשה מבריק מעונה לעונה ונתמך על-ידי ההגנה החזקה של התותחנים, עם השוער הוותיק יינס להמאן. השאלה היא האם ארסנל תוכל להתמיד בשני המפעלים, פרמייר-ליג וצ'מפיונס, בהנחה שהיא תמשיך את פתיחת העונה המצוינת שלה בליגה.

הימור: ארסנל הוגרלה למזלה לבית קל, אבל חסרונו של הנרי יורגש והיא תתקשה בשלבי הנוק-אאוט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מקום 8 – סביליה

הקפיצה המטאורית של הקבוצה מחבל אנדלוסיה מקנה לה מעמד בכיר בליגת האלופות, בה היא תשתתף לראשונה בתולדותיה, וכן בעולם הכדורגל כשהצליחה לרכוש לעצמה מעריצים רבים לאור הסגנון היפה שהיא משחקת. אם תרצו, סביליה של היום היא ולנסיה של תחילת שנות ה-2000. ונגר כבר יודע כי המשחק הראשון שלו בשלב הבתים יהיה קשה מאוד: "כבר ביום רביעי מחכה לנו מבחן גדול נגד סביליה - אחת מארבע הקבוצות הטובות באירופה, שיכולה לנצח כל קבוצה".

מאמן סביליה, חואנדה ראמוס, בנה קבוצה דינמית ותוססת, שזכתה בארבעה תארים בשנתיים האחרונות (פעמיים רצופות בגביע אופ"א, הגביע הספרדי והסופר קאפ האירופי) ונתנה פייט רציני אשתקד לשתי הגדולות של הכדורגל הספרדי על האליפות. סביליה אולי תתקשה לזכות העונה בליגת האלופות, אבל יש לה סגל מדהים שיכול ללכת רחוק ולהנעים לנו את ימי שלישי ורביעי. דני אלבס, אולי השחקן הטוב באירופה בעונה שעברה, נשאר, ויחד איתו ימשיך לתת את הטון בקישור הדני המצוין כריסטיאן פאולסן, שהגיע משאלקה ב-2006. אל החוד המרתק של סביליה, שכולל בין היתר את הפנומן ממאלי, פרדי קאנוטה, ואלכס קרזאקוב, צורף גם ארונה קונה, קשר-חלוץ חוף השנהב. מותו הטראגי של אנטוניו פוארטה לפני שבועות אחדים יתפוס נדבך מרכזי בצלמה ובדמותה של הקבוצה העונה ואולי דווקא יגביר את המוטיבציה בקרב חבריו.

הימור: למרות העתיד הורוד שנצפה לסביליה, הרי שניסיון הוא פקטור מרכזי בהצלחה. בהיעדר כזה, יסתפקו האנדלוסים, שהוגרלו לבית קל, בהגעה מכובדת לשמונה הגדולות.

מקום 7 – ליברפול

ההסתערות המוצלחת של ליברפול על ליגת האלופות הוכתרה בהצלחה בשנים האחרונות, וכעת נראה כי עיקר המאמץ שלה יופנה אל עבר הזירה המקומית, המאוד תובענית. ואכן, הרכש המאסיבי שעשה המנג'ר הקיץ נעשה במטרה מוצהרת לקטוע את ההגמוניה של מנצ'סטר יונייטד, צ'לסי וארסנל בממלכה. מאז 1990 לא זכתה ליברפול בפרמיירליג, ובקרב הסקאוזרים קיימת התחושה כי עדיף להניף צלחת מקומית מאשר עוד אחת אירופאית.

בניטז, שהוכיח שהוא טקטיקן גדול, ימשיך ליהנות מהגנת הברזל שלו, שבטח תיקח אותו לשלבים הגבוהים. הקיץ, רוב הממון הופנה לשחקנים בחלק הקדמי. ההחתמה הבולטת, עם כל הכבוד לזווית הישראלית שאנו כל כך אוהבים לטפח, היא פרננדו טורס. 'אל ניניו', שהובא מאתלטיקו מדריד לאנפילד, ינסה להצליח היכן שפרננדו מוריינטס נכשל כשישתף פעולה עם אנדריי וורונין, דירק קויט ופטר קראוץ', שינסו לשלוט ביבשה ובאוויר. יוסי בניון וריאן באבל, שהוחתמו במקביל, יספקו לבניטז את היכולת לעשות את הרוטציה אותה הוא כל כך אוהב. על הקפטן, הסמל והנשמה סטיבן ג'רארד אין צורך להכביר במילים.

הימור: כאמור, היעד הראשון של ליברפול - אליפות אנגליה. אבל האדומים, שהתאהבו במפעל ולמדו איך לצלוח את שלבי הנוק-אאוט, לא יגידו לא להגעה נוספת לגמר.

מקום 6 – מילאן

הנטייה הטבעית היא לומר שהסיכוי שמילאן תזכה בגביע שני ברציפות הוא לא גבוה, נוכח העובדה שהפעם האחרונה שבה קבוצה זכתה פעמיים ברציפות באלופות הייתה בשנים 89'-90', עוד לפני שיוסד המפעל במתכונתו הנוכחית. אלא שהקבוצה שהייתה חתומה על אותן שתי הנפות רצופות היא אלופת אירופה הנוכחית, כך שאל תספידו אותה כל כך מהר.

שערוריית השיפוט באיטליה דווקא שיחקה לידיו של קרלו אנצ'לוטי בעונה שעברה. מילאן פתחה את העונה במינוס שמונה נקודות, אינטר דהרה במהרה לאליפות כשהיא רומסת כל דבר, מה שהביא את אנצ'לוטי להתרכז אך ורק בזירה האירופית. השנה הרוסונרי מתחילים מאפס בסרייה A, ולכן לא ייהנו מה"פריבילגיה" שהייתה להם. מילאן הניפה את גביע האלופות פעמיים בחמש שנים, אבל דווקא בזירה המקומית היא מקרטעת עם אליפות אחת בשמונה העונות האחרונות.

הדיווחים החמים ביותר מגיעים מגזרתו של רונאלדו, שמספרים כי החלוץ השיל קילוגרמים רבים וכי הוא נמצא, לא פחות ולא יותר, בכושר הטוב ביותר בקריירה. "זאת תהיה הפתעה לכולם לראות אותו, הוא נראה כמו דוגמן", אמר אנצלוטי, "יש לו כעת המון מוטיבציה להוכיח שוב לעולם איזה חלוץ נפלא הוא. הוא ייתן עונה גדולה".

בנוסף, מילאן עיבתה את המושבה הברזילאית עם הבאתו של אמרסון, שהצהיר כי "נולדתי מחדש אחרי שחתמתי במועדון הטוב בעולם". הברזילאי הוותיק יחבור לג'נארו גאטוסו, אנדריאה פירלו ומאסימו אמברוסיני, שיוצרים ביחד את אחת מחוליות הקישור המבוצרות בעולם. על המקהלה ינצח קאקה, השחקן הטוב בעולם, שהוליך את מילאן לזכייה ב-2007. "אחת הסיבות לכך שאף קבוצה לא הגנה על תוארה היא בגלל שהאלופה הרשתה לעצמה לנוח על זרי הדפנה בעונה שלאחר מכן", אמר הקשר, "אנו מוכנים ונחושים לזכות גם השנה". עכשיו נראה אם ההגנה והשוער, החוליות הפחות חזקות של מילאן, יכולים לעמוד באתגר הזה.

הימור: מאלדיני הבטיח כי זו תהיה העונה האחרונה שלו במדים האדומים-שחורים, כך שחבריו ינסו להעניק לו תואר בסוף הקריירה המדהימה שלו. השאלה אם זה יהיה גביע האלופות או אליפות איטליה.

  • עוד באותו נושא:
  • מילאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully