וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי גדול בהיסטוריה

10.9.2007 / 14:00

רוג'ר פדרר עדיין לא זכה ב-14 טורנירי גראנד סלאם כמו סמפראס, הוא גם לא זכה בכולם כמו לייבר או אגאסי. זה לא מנע מאיתנו להכתיר אותו לטניסאי הגדול בכל הזמנים כבר עכשיו

אחרי כל זכייה של רוג'ר פדרר בטורניר גראנד סלאם בשנתיים האחרונות, עולה השאלה האם הטניסאי השוויצרי הוא באמת הגדול ביותר בכל הזמנים?. הפנטזיונרים שבינינו מנסים לדמיין משחק של פדרר נגד פיט סמפראס או ביורן בורג בשיא הכושר, או אפילו מול דמויות יותר נוסטלגיות כמו רוד לייבר - אם לצאת מגבולות הדמיון ולהתייחס למציאות, כל הנתונים מובילים למסקנה פשוטה אחת - רוג'ר פדרר הוא אכן הטניסאי הגדול בכל הזמנים.

ברוח החג, אספנו עבורכם את הנתונים הסטטיסטיים של פדרר ויריביו על תואר השחקן הטוב בהיסטוריה, כדי לנסות ולהבין האם הייתה כאן מכונת טניס כל כך מוצלחת לפניו.

יותר טוב מפיט סמפראס?

מי שחושב שפיסטול פיט הוא עדיין הטניסאי הטוב בכל הזמנים, יישען בנוחות על הנתון הפשוט ביותר של כמות הזכיות בטורנירי הגראנד סלאם לאורך הקריירה. לסמפראס יש 14 כאלה, ואילו לפדרר "רק" 12. אלא שהנתון הזה לא מספיק, צריך לבדוק בכמה זמן ובאילו תנאים הושגו התארים הללו.

פיט סמפראס זכה ב-14 טורנירי גראנד סלאם, אבל הוא השתתף ב-52 טורנירים כאלה לאורך הקריירה שלו. פדרר בן ה-26 זכה כאמור ב-12, אבל השתתף בסך הכל ב-34 טורנירים. לשוויצרי יש עוד 18 הזדמנויות לזכות בשלושה תארים, כדי לעקוף את סמפראס לפי הנתון של אחוזי ההצלחה בגמרים - מישהו מהמר שהוא לא יעשה את זה? במיוחד אחרי שהוא זכה ב-12 מ-18 טורנירי הגראנד סלאם האחרונים? כמו שזה נראה, הגיוני יותר שבעוד 18 טורנירים מעכשיו, כלומר אי שם ב-2012, פדרר יירשם בספרי ההיסטוריה של הספורט עם 20 זכיות לפחות.

אגב, למי שפיספס - פדרר וסמפראס שיחקו אחד מול השני פעם אחת בסבב המקצועני. זה קרה בשמינית הגמר בווימבלדון ב-2001 ופדרר בן ה-20 הדיח את האלוף שבא להגן על תוארו בחמש מערכות.

יותר טוב מהאוסטרלים?

רוד לייבר ורוי אמרסון הם שניים מהטניסאים המעוטרים ביותר בהיסטוריה של הספורט הלבן. ערב זכייתו של רוג'ר פדרר בתואר הגראנד סלאם ה-12, אמרסון היה היחיד שהחזיק בכזו כמות של זכיות. רוד לייבר מדורג כיום רביעי בטבלה עם 11 זכיות, אבל לזכותו יאמר כי הוא היחיד שזכה בכל טורנירי הגראנד סלאם באותה שנה (1962). אמרסון מחזיק בשיא אחר, כי חוץ מתארי היחידים יש לו גם 16 תארים בזוגות. בעיני האוסטרלים, רוד לייבר ורוי אמרסון הם שני הטניסאים הגדולים בהיסטוריה. האם גם בעינינו?

ממש לא. כמו שלא נוכל לקבוע שווילט צ'מברליין הוא הכדורסלן הטוב בהיסטוריה או שפלה היה יותר גדול מדייגו מראדונה. גיבורי שנות ה-60, כבודם במקומם מונח, אבל הם לעולם לא יהיו טובים יותר מגיבורינו הנוכחיים, שנוחתים על מרקעינו בכל יום. ישנו עוד דבר חשוב שצריך לזכור - מרבית התארים של שני הטניסאים האוסטרלים הושגו בעידן החובבני, כשהמקצוענות הייתה דבר פסול בטורנירי גראנד סלאם. התחרות של אז לא הייתה התחרות של היום, גם ההתעניינות. במציאות שבה הטניס הפך לאחד מפצצות הרייטינג של עולם הספורט, קשה לפרגן לטניסאים של פעם - עם כל הצער שבדבר.

יותר טוב מביורן בורג?

חוזרים לנתונים הסטטיסטיים. הקרחון השבדי בהחלט מספק תחרות לפדרר, מאחר והקריירה המקצוענית שלו ארכה 9 שנים בלבד. בורג זכה ב-11 מתוך 27 טורנירי הגראנד סלאם שבהם השתתף, וזה משהו שפדרר כבר לא יוכל לקחת לו. זה גם קרה בעידן המקצועני ובעיקר מול יריבים שכל חובב טניס צעיר מכיר, אפילו שזה קרה בשנות השבעים.

בורג שולט בנקודה רגישה נוספת של פדרר – משטח החימר. בניגוד לשוויצרי, שעדיין לא חגג תואר ברולאן גארוס, ביורן בורג עשה את זה שש פעמים בפאריז ובנוסף חגג חמש זכיות בווימבלדון. דווקא באליפות ארצות הברית הפתוחה הלך לו פחות והוא הפסיד בגמר. אליפויות אוסטרליה הפתוחות מעולם לא עניינו אותו והוא רשם שם הופעה אחת בלבד. בעידן של בורג היו לא מעט גיבורים נוסטלגיים כמו: ג'ימי קונורס, ג'ון מקנרו ואיבן לנדל – הוא היה צריך להתמודד מול כולם. בעידן של פדרר אין יותר מדי גיבורים חוץ מנדאל – שלא תבינו לא נכון, כל זה קרה בגלל פדרר. העליונות של השוויצרי והעובדה שהוא מתאים את עצמו בצורה מושלמת לכל יריב, הפכה אותו לגיבור האולטימטיבי. אם פדרר לא היה בשטח, כנראה שטניסאים כמו אנדי רודיק, נובאק דיוקוביץ' או אפילו ניקולאי דוידנקו, היו נכנסים לקטגוריה של גיבורי הטניס בשנות האלפיים - ואנחנו היינו מסתפקים בטניס משובח, אך לא מושלם.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

ומה נשאר? להפוך למושלם

רוג'ר פדרר בדרך הנכונה וההימור שלנו הוא שישבור מהר מאוד את המספרים של פיט סמפראס, אבל תמיד יהיו כאלה שיתווכחו. כדי להרגיע גם אותם, הכנו את "רשימת המטלות" של פדרר לשנים הקרובות. ברגע שהוא יסמן וי על כל אחד מהסעיפים שבה, הוא לא יהיה רק הטניסאי הטוב בכל הזמנים אלא גם המושלם.

1. לעקוף את פיט סמפראס ולהשיג לפחות 15 תארי גראנד סלאם בקריירה. יש סיכוי טוב שזה יקרה כבר אחרי אליפות ארצות הברית הפתוחה ב-2008.

2. לשחזר את ההישג של רוד לייבר מ-1962 ו-1969 ולזכות בכל טורנירי הגראנד סלאם בעונה אחת. פדרר עדיין לא זכה בפאריז, אבל נראה שבכל שנה הוא הולך ומתקרב לזה.

3. לזכות ביותר מ-40 אחוזים מטורנירי הגראנד סלאם שבהם השתתף, כמו שעשה ביורן בורג.

4. לזכות במדלית זהב אולימפית. פדרר הופתע במשחקי אתונה 2004 על ידי תומאס ברדיץ' הצ'כי, שניצח אותו בשלב מוקדם.

5. לשבור את השיא המשותף של איבן לנדל ופיט סמפראס ולזכות יותר מחמש פעמים בטורניר המסכם של העונה - גמר גביע המאסטרס. נכון להיום, פדרר עשה את זה שלוש פעמים.

6. לשבור את שיאה המיתולוגי של מרגרט סמית קורט, שרשמה 24 זכיות בטורנירי גראנד סלאם. אם יש מישהו שמסוגל לעשות את זה בעידן המודרני, אתם יודעים מי האיש.

7. לשבור את שיאה של שטפי גראף, שהשתתפה ב-13 גמרים רצופים בטורנירי גראנד סלאם. נכון להיום, פדרר השתתף ב-10 גמרים ברציפות.

8. לשבור שיא שמחזיקים בו ארבעה טניסאים וביניהם מרטינה נברטילובה - שש זכיות רצופות בטורניר גראנד סלאם. במידה שפדרר יצליח סוף סוף לזכות ברולאן גארוס, המהלך הזה יתאפשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully