וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא שווים לייריה

30.8.2007 / 22:20

נתניה היתה חייבת ניצחון ביתי, כדי להמשיך את החלום בגביע אופ"א, אבל שער של ניגל (84) קבע 0:1 לפורטוגלים, שממשיכים לשלב הבא

מכבי נתניה חיפשה לעשות היסטוריה, אבל נשארה עם טעם מר של החמצה. קבוצתו של ראובן עטר אירחה הערב (חמישי) בקרית אליעזר את ליירה הפורטוגלית במשחק הגומלין של מוקדמות גביע אופ"א, ונכנעה לשער אלגנטי של ניגל הקמרוני, שקבע 0:1 לאורחים. ליירה ממשיכה לשלב הבא במפעל האירופי, נתניה תתרכז מעתה בליגת העל בלבד.

קבוצתו של דניאל יאמר דחקה כל השבוע באוהדיה להתייצב בחיפה ולתמוך בקבוצה, והללו מילאו אחר חובתם, אבל דווקא השחקנים לא ממש הגיעו למשחק. אולי זה חוסר הנסיון בזירה האירופית, אולי ההתרגשות מהמעמד, אבל ללא ספק מספר שחקנים בנתניה פשוט נעלמו, ואם מוסיפים לכך את יכולתו המצוינת של שוער לייריה, פרננדו, הרי שהתוצאה לא כל כך מפתיעה.

נתניה שיחקה התקפי למן שריקת הפתיחה, אך מהר מאוד נגררו שתי הקבוצות למשחק שהתנהל בעיקר במרכז השדה. הפורטוגלים הצליחו להכתיב קצב איטי, ונתניה לא הצליחה לפרוץ את מערך ההגנה של האורחים, והשאירה את שוערם פרננדו חסר תעסוקה.

את המחצית השנייה פתחה נתניה בסערה והגיעה לשתי הזדמנויות טובות ליד השער הפורטוגלי, אבל לא מצאה את הרשת. ראובן עטר הכניס את דלה יאמפולסקי באמצע המחצית השנייה כדי לחזק את התקפת הקבוצה. אוקוצ'ה עוד הספיק לסחוט הדיפה חתולית מפרננדו, אבל בסופו של דבר השער נפל דווקא בצד הנתנייתי, כשניגל הקמרוני העלה בדקה ה-84 את לייריה ל-0:1 קטן, ששלח אותה לשלב הבא בגביע אופ"א.

לפני שריקת הפתיחה נערכה דקת דומיה לזכרו של חלוץ הפועל באר-שבע, צ'סוואה אנספואה, שמת אמש (רביעי) במהלך משחק אימון של קבוצתו.

מהלך המשחק

דקה 40 - איתי שכטר פרץ מאגף ימין לתוך הרחבה, כדור הרוחב שלו הורחק עד בונדיאה, שבעט שטוח. הכדור נחסם בדרכו לשער הפורטוגלי על ידי שחקן הגנה של לייריה.

דקה 48 - אוקוצ'ה חתך מאגף שמאל למרכז, אבל בעט שטוח והשוער הפרטוגלי הדף לקרן.

דקה 50 - קרן של נתניה מצאה את שכטר, שנגח חופשי מחמישה מטרים, אבל פרננדו הדף לקרן, ונפגע תוך כדי המהלך.

דקה 82 - רוזנטל הרים מאגף שמאל, אוקוצ'ה נגח מקרוב לחיבורים, אבל פרננדו זינק היטב והדף בצורה חתולית.

דקה 84 - גול! כדור רוחב מצא את הקמרוני, סרג' ניגל, חופשי ברחבה של שטראובר, וכדור שטוח שלו מצא את הרשת הנתנייתית וקבע 0:1 לפורטוגל.

הרכב מכבי נתניה: לירן שטראובר, לואיס מרין, אבי סטרול, דדי בן דיין, קלמי סבן, ז'אנו בונדאה (סבסטיאן רוזנטל, 80), אימייה טגה, תמיר כהן, אלמוג כהן (דלה יאמפולסקי, 68), איתי שכטר, אובודו אוקצ'ה.

הרכב לייריה: פרננדו, פאולו בונפיין, הוגו קוסטה (מיגל, 46), רוסה פאולו, סילבה קרלו, סאוגו מונדיאו (סרג' ניגל, 62), נוני לרנג'רו, פראייה הוגו, ריביירו ג'ואה, אטואנגו רנאטו (אלנדרה, 51) ופררה טואגו.

הטוב, הרע והמכוער

הטוב - הפורטוגלים הסתגרו במרבית המשחק, נתניה התעוררה רק במחצית השנייה, ומעט ההזדמנויות להן הגיעה, הבליטו את יכולתו של השוער הפורטוגלי, פרננדו. שתי הדיפות חתוליות שלו, מנגיחות של שכטר ואוקוצ'ה, לימדו על יכולתו הגבוהה, ואיפשרו לחבריו לחפש בנחת את השער הקטן שהעניק להם את הכרטיס לשלב הבא בטורניר.

הרע - אימייה טגה אהוב על ראובן עטר, אולי אפילו אהוב מדי. הקשר הצעיר כשל בכל פעולה שניסה לבצע על המגרש, וכמעט לא תרם למשחקה של קבוצתו. לא ברור איזו נקודת אור מצא עטר במשחקו של השחקן, אבל אין ספק שגם המאמן הנתנייתי פיספס בנקודה הזו.

המכוער - רבות דובר על פרשנותו מלאת האינטרסים של שלמה שרף, אבל זה לא ממש משנה מה הוא אומר, אלא איך אומר. העברית הקלוקלת בפיו של מאמן העבר צורמת, וכששמענו אותו אומר "שני רגליים", או "הם עשו את זה פעם אחד", כמעט ובכינו. אף אחד לא מצפה ממנו לעברית של אבשלום קור, אבל גם לא לזו של ילד בכיתה ב'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully