וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השדון הירוק מחפש לצאת מהבקבוק

שחר מור

30.8.2007 / 11:29

ברגע האחרון עקפה אירלנד את ארגנטינה והתמקמה במקום החמישי בעולם. לצרפת היא תגיע עם הנבחרת המנוסה והחזקה ביותר שהייתה לה

אירלנד היא הנבחרת הבאה בסדרת הסקירות שלנו, והיא מגיעה לטורניר במקום החמישי בדירוג של איגוד הראגבי העולמי. מי שזוכר את הכתבה על ארגנטינה מלפני מספר ימים וחושב שארגנטינה היא המדורגת במקום החמישי צודק - עד סוף השבוע ארגנטינה אכן היתה במקום החמישי ואירלנד במקום השישי, אבל הניצחון (המפוקפק) של אירלנד על איטליה נתן לה מספיק נקודות כדי לעבור את ארגנטינה ב-0.7 נקודות בדרוג. חילופי המקומות בין הנבחרות רק יוסיפו ליריבות שהולכת ונרקמת בין שתי האומות ולחשיבות המשחק ביניהן בדרך לרבע הגמר.

אירלנד מגיעה לגביע העולם הזה עם הנבחרת החזקה והמנוסה ביותר שהיא הצליחה להביא אי פעם לטורניר החשוב ביותר של עולם הראגבי וטוב שכך, כי נכונו לה מבחנים לא קלים בטורניר השנה. הקבוצה באימונו של אדי או'סליבן היא קבוצה ותיקה וחזקה בכל העמדות, ויש לה גם עומק די מבטיח שייבחן היטב במסגרת "בית המוות" בו אירלנד משובצת יחד עם המארחת צרפת, ארגנטינה גאורגיה ונמיביה.

בשנה האחרונה אירלנד ניצחה את אוסטרליה, דרום אפריקה ואנגליה בדאבלין, וסיימה את טורניר שש האומות במקום השני אחרי צרפת. אם שיטת הניקוד באליפות שש האומות היתה אותה שיטה כמו ב"טריי ניישנס" של חצי הכדור הדרומי, אירלנד הייתה מסיימת את הטורניר במקום הראשון בזכות מספר ה"טרייס" הגדול שלה. אירלנד גם זכתה ב"טריפל קראון" (ניצחון על שלוש האומות הבריטיות האחרות ברצף), בשנה השניה ברציפות.

רבים מהשחקנים המובילים של אירלנד מכירים אחד את השני כבר הרבה שנים ודוגמה נהדרת לכך היא רונאן אוגארה ("פליי הלף") ופיטר סטרינגר ("סקראם הלף") שמשחקים יחד עוד מימי בית הספר. קומבינציות כאלה של שחקנים שפשוט יודעים מה השחקן לידם יעשה בלי להסתכל ובלי לחשוב הן חשובות מאד בראגבי והן מסוג הדברים הקטנים שיכולים לקבוע את התוצאה במשחק צמוד וקובע בגביע העולם. עוד דוגמה לקומבינציה כזאת היא השילוב בין בריאן או'דריסקול, הקפטן האירי, בעמדה מספר 13 וגורדון ד'ארסי המנוסה בעמדה מספר 12 - השניים נחשבים לאחת מקומבינציות ה"סנטרס" הטובות בעולם והם מהווים תחרות צמודה מאד לסטירלינג מורטלוק ומאט גיטאו מאוסטרליה.

אירלנד תצטרך את כל הניסיון שלה כבר בשלבים המוקדמים של הטורניר, כאשר תפגוש את צרפת וארגנטינה במלחמה על העליה מהבית שנחשב לקשה ביותר בגביע העולם השנה. הגעה לשלב רבע הגמר בלבד לא יכולה להיחשב הצלחה לנבחרת חזקה כמו אירלנד. לא רק שצפויה לה מלחמה קשה על העליה לרבע הגמר -מי שתעלה לרבע הגמר מהמקום השני בבית כנראה תפגוש את ניו זילנד, בעוד מי שתעלה מהמקום הראשון כנראה תפגוש את סקוטלנד או איטליה, משימה קלה בהרבה. אירלנד בהחלט יכולה לנצח את צרפת, היא כמעט הצליחה לעשות זאת במסגרת אליפות שש האומות השנה, אז צרפת היתה צריכה טריי בשניות האחרונות של המשחק כדי לגבור על האירים בדאבלין.

שחקנים מרכזיים:

בריאן או'דריסקול - מספר 13 ("סנטר") הקפטן של אירלנד. בן 28, 1.80 מטר, 95 קילוגרם, 75 משחקי טסט.

או'דריסקול, הידוע גם בכינויו "בוד", "דריקס" או "דריקו", הוא ללא ספק אחד המנהיגים והשחקנים הגדולים של דורנו. הוא משחק בנבחרת אירלנד כבר מגיל 20 ומשנת 2003 הוא הקפטן. או'דריסקול גם היה שותף לשני "טורס" (בשנים 2001 ו-2005) של ה"בריטיש אנד אייריש ליונס" (נבחרת של ארבע האומות הבריטיות) ואף היה הקפטן שלהם ב"טור" האחרון שלהם בניו זילנד, "טור" שהיה מאכזב מאד מבחינתו - הוא נגמר כבר אחרי כמה דקות בתאקל שנוי במחלוקת שביצעו עליו טאנה אומגה וקוון מיאלמו וגרם לו לפציעה בכתף שהשביתה אותו לכמה חודשים. "דריקס" היה גם הקפטן של נבחרת חצי הכדור הצפוני במשחק צדקה שנערך בלונדון בשנת 2004, מה שמראה שמאמנים רבים רואים בו מנהיג שמושך אחריו את שאר הקבוצה.

או'דריסקול הוביל את אירלנד ל"טריפל קראון" בשנתיים האחרונות וגם נבחר לשחקן המצטיין של טורניר שש האומות פעמיים ברציפות. כדי להמחיש כמה או'דריסקול חשוב לאירלנד (למרות כל מה שאמרנו על עומק בנבחרת), צריך לבחון את התוצאות של הנבחרת בהיעדרו. או'דריסקול לא שיחק בהפסד לצרפת במסגרת טורניר שש האומות השנה, ובמשחק צמוד כמו שהמשחק הזה היה, יכול מאד להיות שהוא היה מה שחסר לאירים באותו יום. במשחק נגד איטליה בסוף השבוע האחרון אירלנד נראתה רע מאד ללא או'דריסקול, והיתה צריכה את עזרת השופט כדי לעבור את האיטלקים. או'דריסקול כרגע פצוע ולא ישתתף במשחק הראשון של אירלנד במסגרת גביע העולם נגד נמיביה, אבל עד למשחק נגד צרפת ב 21 לספטמבר הוא אמור להיות כשיר ומוכן, וכמובן שגם למשחק נגד ארגנטינה תשעה ימים אחר כך.


פול או'קונול - מספר 4 ("לוק") האיש הגדול של אירלנד. בן 28, 1.99 מטר, 111 קילוגרם, 42 משחקי טסט.

או'קונול הוא שחקן שקשה לפספס. הג'ינג'י הענק הוא הקפטן המחליף של אירלנד כאשר בריאן או'דריסקול לא יכול לשחק וגם הוא היה חלק מה"טור" של ה"בריטיש אנד אייריש ליונס" בניו זילנד. ההבדל בינו ובין או'דריסקול, שלא הספיק לשחק כמעט, הוא שאוקונול היה אחד משני השחקנים היחידים ששיחקו כל דקה בשלושת המשחקים (חוץ מעשר דקות שהיה ב"סין בין") של ה"ליונס" באותו "טור". רבים חושבים שאוקונול הוא ה"לוק" הטוב בעולם והוא אף היה אחד מהמתמודדים על תואר שחקן השנה של איגוד הראגבי העולמי בשנה שעברה. בתואר זכה בסופו של דבר ריצ'י מקאו מניו זילנד, אבל זו לא בושה להפסיד למקאו.


רונאן או'גרה - מספר 10 ("פליי הלף") ה"סקורר" הגדול של האירים. בן 30, 1.83 מטר, 83 קילוגרם, 74 משחקי טסט.

או'גרה משחק בנבחרת אירלנד משנת 2000 וגם הוא היה שותף לשני ה"טורס" האחרונים של ה"ליונס" באוסטרליה וניו זילנד, למרות שהוא שיחק רק במשחק אחד בסך הכל. או'גרה הוא צובר הנקודות המוביל ב"הייניקן קאפ" (ליגת האלופות של הראגבי) עם 800 נקודות בסך הכל עד היום. הוא גם שביעי בדירוג העולמי של צוברי הנקודות במשחקים בינלאומיים, וכמובן הסקורר הגדול בהיסטוריה של אירלנד. כבר דיברנו על השותפות שלו עם פיטר סטרינגר, ה"סקראם הלף" האירי ועל העובדה שיש בין השניים הבנה שנובעת מאלפי השעות ששיחקו יחדיו.

הקבוצה:

פורוורדס:

ניל בסט
רורי בסט
סיימון בסט
סיימון איסטרבי
סטיבן פריס
ג'רי פלאנרי
ג'ון הייס
מרכוס הוראן
דניס לימי
דונצ'ה או'קלהאן
פול או'קונול
מלקולם או'קלי
אלן קווינלן
פרנקי שיהן
דייויד וואלס
בריאן יאנג


באקס:

איזק בוס
בריאן קרני
גורדון ד'ארסי
גירוון דמפסי
גאווין דאפי
דניס היקי
שיין הורגן
ג'ורדן מרפי
בריאן או'דריסקול (קפטן)
רונאן או'גרה
אאוין רידן
פיטר סטרינגר
אנדרו טרימבל
פאדי וואלס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully