וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיא לוי

לי בוץ

29.8.2007 / 15:02

אחרי קרוב ל-96 שעות של התלבטויות, סיכומים, הצהרות ועוד הסתיימה פרשת מאמן מכבי תל אביב עם מינויו של גיא לוי לתפקיד. כזכור, אחרי משחק ההפסד של הקבוצה למכבי פתח תקוה (3:2) ביום שבת פוטר אלי כהן ובקבוצה החלו לחפש מחליף.

אבי נמני נועד עוד באותו לילה עם גיא לוי וסגר איתו על חוזה לעונה אחת עם אופציה לשנתיים נוספות. הבעיה הייתה שלוי עדיין מחזיק בחוזה עם ההתאחדות בשל היותו מאמן הנבחרת הצעירה וביום שני בצהריים, לאחר שראשי ההתאחדות סירבו לשחררו, הוא החליט לוותר על המשרה בקרית שלום.

בשלב הזה החלו אנשי מכבי להפעיל על המאמן לחצים, אביו, גברי לוי, נפגש עם רוני מאנה ובשעות הלילה החליט לוי לחזור בו מהצהרתו ובכל זאת לקבל על עצמו את אימון מכבי תל אביב. בהתאחדות הגיבו בכעס מסויים ואמרו שלא ישחררו אותו.

3 ירידות ליגה והעפלה היסטורית ליורו

לוי, שבעוד כשבועיים יהיה בן 41, שיחק 10 עונות בהפועל פתח תקוה. לוי היה שחקן בעל אוריינטציה הגנתית ושיחק כמגן וכקשר אחורי, אולם מעולם לא היה אחד מהבולטים בקבוצה ממלאבס. אחרי עונת 1992/3 פרש וב-1994 כבר קיבל את משרת אימון הקבוצה, כשהוא בן 28 בלבד.

ב-1996 עבר המאמן הצעיר לצפרירים חולון ובעונתו הראשונה נשר איתה לליגה השנייה. למרות זאת הנהלת צפרירים הותירה את המפתחות בידיו והוא העלה את הקבוצה בחזרה לליגה הבכירה בתום עונה אחת, רק כדי לרת שוב. אחרי ירידת הליגה השנייה עזב לוי את הקבוצה.

בעונת 2000/1 הגיע לוי להפועל חיפה היומרנית שזכתה שתי עונות לפני כן באליפות הראשונה בתולדותיה. העונה הראשונה שלו בקרית חיים הוכתרה כהצלחה עם מקום שלישי ושני ניצחונות במשחקי הדרבי אבל בעונה שלאחר מכן החלו קשיים רבים. בעלי המועדון דאז, רובי שפירא, צימצם משמעותית את תמיכתו הכלכלית בקבוצה, הסגל נחלש משמעותית והקבוצה התמודדה בתחתית. כשלושה חודשים אחרי פתיחת העונה התאבד שפירא והקבוצה עברה לידיהם של מפרקים זמניים ובמהשך העונה ירדה ליגה, במה שהפכה לירידה השלישית של לוי בקריירת האימון שלו.

מאוחר יותר חתם לוי בהפועל כפר סבא, אבל עזב אותה סמוך לתחילת העונה אחרי פיצוץ עם בעלי הקבוצה, אלי טביב. שנה לאחר מכן התמנה כמאמן בני יהודה, אבל גם שם עלו יחסיו עם מעסיקיו על שירטון ולמרות שהכין את הקבוצה, הוא לא פתח איתה את העונה.

ב-2004 מונה כמאמן הנבחרת הצעירה של ישראל והוליך אותה לראשונה בהיסטוריה לאליפות אירופה לנבחרות צעירות, אחרי קמפיין מרשים שכלל את הדחתה של צרפת החזקה. באליפות עצמה הפסידה ישראל בכל משחקיה

בסוף הוא עוד יגיע לנבחרת הבוגרת

מאמן הנבחרת הצעירה, גיא לוי, אינו הראשון שעוזב מרצונו את נבחרות ישראל ועובר לטובת קבוצות ליגת העל. אמנם סוגיית העברתו ממשרתו הלאומית לקרית שלום טרייה, עכשווית וצעקנית, אך ממש אינה תקדימית, והמתח בין ההתאחדות לקבוצות הליגה היה קיים גם בעבר.

בתחילת שנות ה-80' אימן שלמה שרף את נבחרת הנוער, כשלפתחו הגיעה הצעה ממכבי חיפה. עיניו של האיש והקיסם נדלקו. העובדה שמילנקו מיחיץ' היוגוסלבי אימן באותה תקופה את הנבחרת הבוגרת תרמה את שלה, ושרף הודיע להתאחדות שהוא מתפטר, חרף מורת רוחו של יו"ר ההתאחדות באותה תקופה, עזריקם מילצ'ן. שרף עבר לקרית אליעזר, שם פתח את עידן מכבי חיפה בכדורגל הישראלי. מילצ'ן הודיע בזמנו לשרף כי לעולם לא יחזור לעבוד אי פעם בהתאחדות, אבל כבר ב-1992 מונה מאמנה לשעבר של חיפה למאמן נבחרת ישראל הבוגרת. מילצ'ן בלע את הקיסם.

בשנת 1997 בני טבק אימן את נבחרת הנערים של ישראל, וקיבל באותה תקופה הצעה קוסמת מהפועל באר-שבע, לאחר הישגו ההיסטורי, מקום שלישי באליפות אירופה לנערים. חלוצה לשעבר של מכבי תל-אביב גישש אצל יו"ר ההתאחדות באותה תקופה, גברי לוי, האם יוכל לעקור לבירת הנגב, וקיבל תשובה שלילית. טבק לא התרשם מהסירוב, הגיש מכתב התפטרות ועבר לדרום.

ההתפטרות של טבק ממשרתו עלתה לו ביוקר. הוא חויב לשלם פיצוי קטן להתאחדות, אבל זה באמת היה זניח לעומת ה-10:0 המהדהד שספגה קבוצתו מרודה ההולנדית בגביע אופ"א. בדיוק 10 הסיבות שבגינן נאלץ להתפטר מהקבוצה.

ב-25 במאי קיבל אברהם גרנט, מאמנה של הנבחרת הצעירה באותה תקופה, הצעה לאמן את מכבי חיפה. גרנט בדיוק חתם באותו זמן על חוזהו בהתאחדות, ושיתף את התקשורת בלבטים הגדולים אותם חווה. בסופו של דבר הירוקים של חיפה קסמו לגרנט יותר מהצעירים של ישראל, והוא עזב לקבוצתו של שחר. יו"ר ההתאחדות דאז, גברי לוי, התנגד נחרצות למהלך, ואף אמר כי "גרנט לא ראוי להיות מאמן לאומי". נכון, אתם צודקים, זה אותו גברי לוי שמינה אותו למאמן הנבחרת הבוגרת במאי 2002.

את הדוגמה הטרייה ביותר למתח שבין ההתאחדות לקבוצות הליגה סיפק בקיץ האחרון, עוזר מאמן הנבחרת, משה סיני. בני יהודה כבר סיכמה עימו כי ייאמן בשורותיה, אך גורמים בהתאחדות הבהירו לסיני כי עדיף לו להישאר בשורותיה. עוזרו של קשטן בסופו של דבר נשאר באותה שכונה, זו של ההתאחדות.

גיא לוי יכול להתבונן בדוגמאות העבר של שלמה שרף ואברהם גרנט ולחייך בסיפוק. השניים הללו הותירו כעס עם עזיבתם את משרתם, אבל לא לאורך זמן. בקיצור, נראה שקם יורש לדרור קשטן.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully