וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק ללא קהל למכבי ת”א

הקבוצה נענשה בחומרה על הכוס שנזרקה על שוער אשדוד, תארח את כפ”ס ללא קהל. בקבוצה סבורים שמאנה פנה לשירזי: ”אין לו את הסמכות"

ברני ארדוב

צילם וערך: דרור פיקלני

עוד עונש כבד

זה כבר נהפך להרגל. ראשי מכבי ת"א הגיעו גם היום (רביעי) לבית הדין של ההתאחדות לכדורגל, הפעם בעקבות זריקת הכוס על שוער מ.ס אשדוד, סמי אג'יי, בבמשחק הליגה ביום שני האחרון. בסופו של יום הצהובים זכו לעוד עונש כבד - משחק אחד ללא קהל ועשרת אלפים שקל קנס. המשמעות: מכבי ת"א תארח את משחק הליגה הבא שלה מול הפועל כפר סבא מול איצטדיון בלומפילד השומם, לוני שוב נאלץ להתלונן.

נציגי הקבוצה בדיון היו תמי פרידמן, מנ"כלית הקבוצה, לוני הרציקוביץ', הבעלים, אבנר טוויטו, המנהל, וקב"ט הקבוצה עמוס מאיר. כבר בפתיחה לוני פנה לדיין ואמר לו בחיוך: "יש לנו כאן כרטיס הנוסע המתמיד".

אבנר טוויטו מחה על האישום, פנה אל הדיין ואמר: "ממקום מושבנו לא ראינו שום דבר, גם השופט לא ראה, על סמך מה מעמידים אותנו לדין? האם זה הגיוני להעמיד אותנו לדין על סמך זה שהשוער של אשדוד התלונן בפני השופט שפגעה בו כוס שתייה? השופט לא ראה את האירוע וכל ההתרחשות של האירוע הזה נמצאת בספק גדול. אם הוחלט להעמידנו לדין על סמך תמונות מהטלוויזיה, מדובר כבר במקרה אחר לגמרי". טויטו הוסיף כי "השוער שכב על הדשא מספר רב של פעמים, גם בלי קשר לאירוע המדובר".

לוני הרציקוביץ': "אנחנו קודם כל מבקשים לזכות אותנו, כי אין כאן התפרעות אוהדים. מדובר בפושע אידיוט בודד שאף נעצר על ידי המשטרה. אין הוכחת לאירוע. צריך לתת לנו כלים כדי לפעול מול אותו פושע אידיוט ולא להעניש אותנו על סמך אותו מקרה".

הקב"ט עמוס מאיר: "בשום קבוצה אין פעילות ענפה כמו במכבי תל אביב בנוגע לטיפול באלימות. אנחנו משקיעים כספים רבים והרבה זמן ומשאבים. בית הדין צריך לתת לנו את הגב כדי להוכיח שלקבוצה יש דרך, והיא לא מסתיימת היום".

מנכ"ל מ.ס אשדוד, רפי נידם, הורחק מהמגרשים עד ה-1 באוקובר, והקבוצה נקנסה ב-5,000 שקל.

מארגון האולטראס של אוהדי מכבי תל אביב נמסר היום בתגובה לעונש: "אבי לוזון הוא איש קטן המונע מאינטרסים ואגו. הגוף המושחת שהוא מנהל שנקרא ההתאחדות לכדורגל מוכיח שוב ושוב שבכל הקשור למכבי תל אביב, האצבע קלה על ההדק. מסתבר שכוס קולה שאף אחד לא ראה אותה בכלל במהלך המשחק, יותר מסוכנת מרימון עשן שנזרק אל עבר יציע אוהדים כל עוד אחד האנשים בצוות הוא בן משפחה. האבסורד פה הוא שכולם רואים את האפליה ואין מה לעשות בנידון. הפעלת עונשי הרדיוס על הקהל של מכבי תל אביב גובלת בפשיעה וגניבה והיא זלזול בכספם של אלפי אוהדים צהובים שרכשו מנויים במיטב כספם. במדינה מתוקנת היה מקום לתבוע את ההתאחדות ואת לוזון, אך אנחנו חיים בריפובליקת בננות שבה האוהדים הם אזרחים סוג ב' במקרה הטוב או בשר תותחים במקרה הרע. מישהו יבין בסוף שאין כדורגל בלי קהל, השאלה הגדולה היא זה יהיה לפני שהכדורגל בארץ יחרחר את נשימתו האחרונה או לפני כדי שיספיקו לעשות לו פעילויות החייאה".

מי פנה לניצן שירזי?

"הנהלת מכבי ת"א מגבה ותומכת באלי כהן", כך נכתב אמש (שלישי) בהודעה הרשמית שהוציאה ההנהלה הצהובה לתקשורת בעקבות הפרסומים על הפיטורים הקרבים ובאים של המאמן מקרית שלום. עם זאת, לוואלה! ספורט נודע כי במכבי ממשיכים לחפש מועמדים לעמדת המאמן, זאת לאחר שבקבוצה הבינו כי הסיכויים שהמועמד המוביל למשרה, גיא לוי, יקבל שחרור מההתאחדות, אינם גבוהים.

אתמול התנהלו שיחות רבות בין הנשיא לוני הרציקוביץ' ליו"ר רוני מאנה בנושא פיטוריו של כהן, אולם בינתיים הוחלט להמתין עם המהלך עד שיימצא מחליף ראוי. במהלך אחת השיחות מאנה אף התנה את העברת 3.5 מיליוני השקלים המיועדים לרכש בעזיבתו של כהן את המועדון, אך החליט לרדת מהרעיון לאחר שהבין כי מדובר בעניין של זמן בלבד עד שהמאמן הנוכחי יסיים את תפקידו.

בתוך כך, שמותיהם של ניר לוין, פרדי דוד ומוטי איוניר עלו אמש כמועמדים לעמוד על הקווים בבלומפילד, אך איש מהשלושה טרם קיבל פנייה רשמית. כבר עתה ברור כי דוד, שמאמן את מכבי הרצליה, לא יקבל את השחרור מאריאל שיימן, בעוד שלוין, שעזב בסיום העונה החולפת את היריבה העירונית הפועל ת"א ואינו כבול בחוזה לקבוצה אחרת, נמצא כרגע בראש רשימת המועמדים.

שם נוסף שהיה מועמד למשרת המאמן הוא מאמן בני יהודה, ניצן שירזי, שקיבל לאחרונה פנייה לא רשמית ממקורב להנהלת מכבי ת"א. שירזי, מצדו, סירב להצעה והעדיף להישאר בשכונה, אך בקרית שלום חושדים שמי שעומד מאחורי הפנייה הוא היו"ר רוני מאנה, ואם אכן כך הם פני הדברים בקבוצה לא מתכננים להעביר את העניין על סדר היום.

"מבחינתנו אין לרוני את הסמכות לפנות למאמנים אחרים", אמר היום בכיר במועדון, "זה מחוץ לתחום שלו". הנושא התווסף למתיחות הקיימת בין מאנה להנהלה על רקע צמצום הזרמת הכספים שנועדו לרכש מ-6.5 מיליון שקל ל-3.5 מיליונים בלבד. את תגובתו של רוני מאנה לא ניתן היה להשיג.

ובנושא אחר, קשר סלטה ויגו בארבע השנים האחרונות, ג'ונתן אספאס חונקאל (המוכר יותר כג'ונתן), נחת היום בישראל להתרשמות בקבוצה. ג'ונתן הצהיר עם הגעתו כי "לא הגעתי להיבחן, הגעתי לחתום ואני מקווה שהכל יסתדר", אך במכבי טענו כי הוא מגיע למבחנים. בקבוצה יקוו שהגעתו לא תסתיים כמו במקרה של הקשר דייה, שהגיע להתרשמות, לא הסכים להיבחן וחזר לארצו.

"מאנה אמר לי היום שהוא לא פנה לאף מאמן"

לאחר הדיון, לוני הרציקוביץ' התייחס בשיחה עם העיתונאים למעמדו של אלי כהן ואמר: "לכל הפרסומים אין שום בסיס. לאף אחד מהאנשים שהוזכרו אין שום סמכות לפנות לשום מאמן כזה או אחר. רוני מאנה אמר לי היום שהוא לא פנה לאף מאמן. אני יודע שגם אף אחד אחר לא פנה למאמן אחר, זה לא על סדר היום".

הרציקוביץ' התייחס גם למצבה המקצועי של הקבוצה: "הקבוצה צריכה לשחק הרבה יותר טוב. למאמן יש אחריות והוא מודע לה, המאמן הוא חלק מהקבוצה. אלי כהן הוא כרגע מאמן מכבי תל אביב, אין קשר בין הפסד כזה או אחר. הבעיה היא איך הקבוצה נראית. כל שינוי שצריך לעשות בכדי לפתור את הבעיות בקבוצה ייעשה. נעשה פעולות ברגע שנידרש להן. המצביאים והמנהיגים הגדולים ביותר שניסו להקציב לעצמם זמן יעד נכשלו. אין דבר כזה לוחות זמנים, נעשה את השינויים כשנידרש להם".

עדכון ראשון: 13:55
עדכון אחרון: 18:44

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully