וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצים באוסאקה, חולמים על בייג'ינג

22.8.2007 / 12:31

7 ישראלים ישתתפו השנה באליפות העולם באתלטיקה קלה. המטרה העיקרית: קריטריון אולימפי, כשרק אברבוך יכול לשאוף ליותר

אלכס אברבוך כבר הביא לנו בעבר שתי מדליות באליפויות העולם באתלטיקה קלה, אבל במצב הנוכחי נסתפק בהרבה פחות באליפות שתצא לדרך ב-25 לאוגוסט באוסאקה. בשנה טרום אולימפית, הכי חשוב לשלוח כמה שיותר ספורטאים למשחקי בייג'ין 2008 ומבין שבעה אתלטים שישתתפו באליפות ביפן, רק אלכס אברבוך קבע את הקריטריון לאולימפיאדה.

אפשר לפנטז על מדליה, אבל צריך להיות ריאליים ולחשוב על הופעה מכובדת של המשלחת כולה. אין ספק שהשאיפה הגדולה של כולנו צריכה להיות גמרים של ניקי פאלי ואיתי מגידי לצד גמר נוסף של אברבוך, בתוספת הופעה מכובדת של המרתוניסטים, ואנחנו מסודרים.

אלכס אברבוך

אחרי שתי זכיות באליפות אירופה ושתי מדליות באליפויות העולם, אלכס אברבוך מגיע לאליפות העולם הרביעית שלו בראש שקט. בניגוד לשאר האתלטים הישראלים במשלחת, הוא כבר הבטיח את מקומו במשחקים האולימפיים בבייג'ינג. זה לא סוד שאברבוך בן ה-33 כבר עבר את ה"פיק" שלו, אבל זה בכלל לא שולל את העובדה שהאתלט הישראלי הטוב ביותר בכל הזמנים, יכול להפתיע ולעמוד על הפודיום גם באוסאקה.

כשאלכס אברבוך היה בשיאו, הוא זכה בשתי מדליות באליפויות העולם. בסביליה 1999 הוא קבע 5.80 מ' וזכה במדלית הארד ואילו באדמונטון 2001 הוא ניתר ל-5.85 מ' וזכה במדלית הכסף. בשני המקרים, המנצח ניתר לגובה של מעל לשישה מטרים. דווקא בשנים האחרונות, הרמה בעולם ירדה במקצוע הזה. כך למשל, באליפות העולם האחרונה בהלסינקי, רנס בלום ההולנדי הסתפק בגובה של 5.80 מ' כדי לזכות במדלית הזהב.

מה זה אומר? מצד אחד יש לאברבוך סיכוי למדליה אפילו בגילו המופלג, מצד שני יש הרבה יותר מועמדים פוטנציאליים למדליות הכסף והארד. בראד ווקר האמריקאי, שקבע השנה 5.95 מ' וניתר פעמיים נוספות מעל ל-5.90 מ' הוא המועמד הבכיר למדלית הזהב. מולו יתחרו בעיקר שני גרמנים (ביורן אוטו ודני אקר), שני אוסטרלים (פול בורג'ס וסטיבן הוקר) ושני חבריו לנבחרת ארצות הברית (ג'ף הארטוויג וטימותי מק). אברבוך נמנה עם חבורת קופצים ותיקים, שיחכו למעידות של חלק מאלה שהוזכרו כאן (ויהיו מעידות) וינסו לנצל את הנסיון שלהם כדי להפתיע ו"לגנוב" מדליה עם תוצאה סביב ה-5.80 מ'. חוץ מאברבוך אפשר למצוא ברשימה את הגרמני הוותיק טים לובינגר ואת רומיין מניל הצרפתי.

מוקדמות הקפיצה במוט: יום חמישי, 30/8, 13:35 שעון ישראל

גמר הקפיצה במוט: יום שבת, 30/8, 13:30 שעון ישראל

איתי מגידי

העלייה לגמר ריצת ה-3,000 מכשולים באליפות אירופה האחרונה בגטבורג, הפכה את איתי מגידי לרץ המרחקים הארוכים הישראלי הטוב ביותר בכל הזמנים. מגידי קיצץ את שיאו המכובד של יהודה צדוק משנות השמונים, והעמיד אותו על תוצאה בקנה מידה בינלאומי (8:25:04 דק'). בחודשים האחרונים מגידי סבל מפציעה ולא הצליח אפילו להתקרב למקסימום היכולת שלו בעונת המכללות בארצות הברית ובתחרויות פתיחת העונה באירופה. חודש לפני אוסאקה, הוא חזר לעצמו ורץ 8:30 דק' בתחרות בבלגיה, לאחר מכן הוא גם קבע זמן דומה במוקדמות האוניברסיאדה בבנגקוק ועלה לגמר.

אליפות העולם קשה בהרבה מאליפות אירופה מהסיבה הפשוטה שבכירי הרצים בענף הזה מגיעים מאפריקה. כדי לעמוד במטרה הגדולה, מגידי יצטרך להשתחל בין 12 הראשונים מול רצים מקניה, מרוקו, אתיופיה, בחריין, קטאר ועוד רבים וטובים. לפחות שבעה מהם כבר ירדו מגבול ה-8:10 דק' השנה ועוד כעשרה ירדו מה-8:20 דק'.

למגידי יש שתי אפשרויות להגיע לגמר: א. להפגין ביצוע מרהיב במקצה המוקדמות, משהו שיזכיר את הריצה שלו באליפות אירופה, ולקצץ כ-5 שניות משיאו הישראלי. ב. להיגרר לריצה טקטית ולשמור כוחות לפיניש. האפשרות השניה פחות סבירה, מאחר ויריביו של מגידי מנוסים הרבה יותר ממנו בריצות טקטיות. למגידי עדיף להוביל. גם אם לא יעפיל לגמר, מגידי יוכל לקבוע את הקריטריון לאולימפיאדה אם יקצץ בתחרות עצמה 44 מאיות משיאו הישראלי. במקרה כזה, הוא ישיג את המטרה שלו בגדול.

מוקדמות 3,000 מכשולים: יום ראשון, 26/8, 04:00 שעון ישראל

גמר 3,000 מכשולים: יום שלישי, 28/8, 14:55 שעון ישראל

ניקי פאלי

זו ההזדמנות הגדולה של הקופץ המוכשר לגובה להוכיח שהוא לא האכזבה הגדולה של קיץ 2007. אחרי שניתר ל-2.30 מ' בגיל 18, פאלי לא הצליח לשחזר את הישגו העונה, למעשה הוא היה רחוק מזה ברוב התחרויות שבהן השתתף, ובדרך כלל מצא את עצמו בחוץ אחרי שנכשל בגבהים של מתחת ל-2.20 מ'. ברמה הנוכחית בעולם, פאלי יהיה חייב לעבור גובה של 2.30 מ' כדי להבטיח את מקומו בגמר ובמשחקים האולימפיים, כאשר גם גובה של 2.27 מ' יוכל להספיק בסיטואציה מסוימת.

פאלי טען לאורך כל הקיץ שהכל מצוין, שהכושר שלו נפלא וכי הוא רק מחכה ל"פיק" שלו שמכוון לאוסאקה. הלוואי שזה נכון. כמו שזה נראה כרגע מהצד, פאלי מצוי במשבר כלשהו, שמונע ממנו להתקדם דווקא בגיל כל כך חשוב. נכון להיום, בייג'ינג נראית רחוקה מתמיד.

מוקדמות הקפיצה לגובה: יום שני, 27/8, 04:40 שעון ישראל

גמר הקפיצה לגובה: יום רביעי, 29/8, 14:00 שעון ישראל

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

המרתוניסטים

ארבעה מתוך שבעה ספורטאים במשלחת הישראלית ליפן הם רצי המרתון. היילה סטאין הוא המבוגר ביותר שביניהם, גילו נע סביב ה-50 וקשה להגיד מה הוא בדיוק בגלל גירסאות שונות. סטאין מחזיק בתוצאה הטובה ביותר שהושגה על ידי רץ ישראלי (2:14:21 שע'), אבל קשה מאוד לדעת למה לצפות ממנו. מצד אחד, הוא לוחם גדול שמשתדל להיצמד לדבוקות המובילות, לתת הכל, ולהוכיח שהוא רק משתבח עם השנים. מצד שני, כמה כבר אפשר להשתבח, במיוחד אחרי סדרת פציעות שעבר?

אסף בימרו בן ה-38 הוא מרתוניסט ישראלי נוסף שכבר ירד מגבול ה-2:15 שעות בקריירה. הוא גם אלוף הארץ אחרי שסיים ראשון מבין הישראלים במרתון טבריה בינואר האחרון. בימרו כבר הביא לנו בעבר הישגים יפים כמו המקום ה-20 באליפות העולם ב-2001, אבל הרבה פעמים הוא מצא את עצמו בדבוקות האחוריות כבר בתחילת המירוץ וקשה לראות אותו פורץ קדימה, כשלצידו כמות משתתפים כל כך איכותית.

וודג' זבדיה בן ה-34 נחשב לרץ המרתון הפחות טוב מבין השלושה, אבל במקצוע הזה נראה שעתידו לפניו. בשנים האחרונות הוא התמקד בעיקר בחצי המרתון וגם הצטיין בו. בריצות המרתון המלאות הוא תמיד האט קצב משמעותית בחצי השני, כנראה בגלל שעדיין לא היה בנוי לזה. אולי לקראת אליפות העולם הוא העביר הילוך בכל מה שקשור לריצה המלאה, ודווקא הוא יהיה זה שישיג את הקריטריון האולימפי להשתתפות בבייג'ינג. כדי לעשות זאת, צריך להתברג בשליש הראשון מבין הרצים שסיימו את המירוץ. סטאין ובימרו כבר עשו זאת בעבר, הגיע תורו של זבדיה.

נילי אברמסקי, "הרצה" הישראלית מספר 1 למרחקים ארוכים, מגיעה ליפן כדי להוסיף עוד אליפות עולם לרזומה. בשנים שמאז אולימפיאדת אתונה, היא אמנם לא הצליחה לשבור את שיאה האישי (2:36:36 שעות) אבל שמרה על יציבות ששלחה אותה לאוסאקה. ברמות הגבוהות של היום, אברמסקי משתרכת בדרך כלל מאחור וקשה להאמין שתוכל לקבוע את הקריטריון הישראלי למשחקים האולימפיים, הלוואי ותפתיע. בכל מקרה, כל תוצאה שתהיה קרובה או טובה יותר משיאה הישראלי, תיחשב להישג טוב.

מרתון גברים: יום שבת, 25/8, 01:00 שעון ישראל

מרתון נשים: יום ראשון, 2/9, 01:00 שעון ישראל

* אליפות העולם באתלטיקה תשודר בערוץ 1.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully