וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בושה וחרפה"

לי בוץ

17.8.2007 / 21:56

הפועל תל אביב נחתה בארץ, כשההנהלה, השחקנים והאוהדים תוקפים את המתפרעים בשירוקי: "נפעל בנחישות על מנת לאתר אותם"

הפועל תל אביב נחתה הערב (שישי) בנמל התעופה בן גוריון, אחרי ה-0:3 על שירוקי הבוסנית, תוצאה שנשכחה בעקבות ההתפרעות של האוהדים האדומים, שהשליכו אבוקה ליציע של אוהדי היריבה, והתעמתו עם השוטרים. הנוחתים נראו מדוכדכים, למרות הניצחון, ועל מרבית השחקנים נאסר להתראיין.

"הנהלת הפועל תל אביב מגנה בחריפות את כל אותם אוהדים שהתפרעו במשחק גביע אופ"א שנערך בבוסניה", נאמר בתגובתו הרשמית של המועדון. "המועדון יפעל בנחישות לאתר את אותם מתפרעים ולמנוע את כניסתם למשחקי הקבוצה בארץ ובחו"ל. אנו מצרים על אותם עשרות אוהדים ששילמו ממיטב כספם ונמנעה מהם חוויית הצפייה במשחק. הנהלת הקבוצה תלמד את הנושא ולא תחסוך באמצעים כדי למגר תופעות מסוג זה בעתיד".

להתעסק בכדורגל?

מוני הראל הסכים להגיד משפט אחד בלבד: "זו בושה וחרפה".

גם עמוס לוזון היה מלא תלונות כרימון. "זה לא יפה ולא מכובד, זה עשה נזק בלתי הפיך להפועל תל אביב בפרט והכדורגל הישראלי בכלל", אמר. "כל עוד הודלקו אבוקות זה יפה וטוב, אבל כשהן נזרקו לקהל של הבוסנים, שהיה קהל יוצא מן הכלל של אנשים טובים, זה עבר כל גבול. אני יודע שבהפועל חוששים מהעונש, ואני מאוד מקווה שלא יקבלו עונש כבד. חבל שהקבוצה תיענש בגלל כמה ילדים שעושים שטויות. אסור לתת לאוהדים האלה להיכנס לשום משחק כדורגל, לא של הפועל ולא של שום קבוצה אחרת, בארץ או באירופה".

המאמן גיא לוזון התעקש בתחילה להתייחס רק לאירועים שהיו על הדשא. "נסענו כדי לשחק, וניצחנו, וזה הדבר הכי חשוב", הדגיש. "לגבי מה שלא קשור לכדורגל, במועדון יוציא הודעה רשמית, אני לא רוצה להתעסק בזה. אני מתעסק רק בעניינים מקצועיים". בהמשך התרצה ואמר: "הבוסנים הם קהל מאוד שליו ולא בעייתי, וברור שהם לא אהבו את מה שקרה, אבל אני מאמין שהמועדון יתנצל. לדעתי הקבוצה לא תעוף מאירופה, מכיוון שלשמחתנו לא היו נפגעים. אם היו פצועים מהאבוקה, לא שמעתי על זה ואני לא יודע את כל הפרטים".

"הטיסה הייתה שקטה מאוד, כי אף אחד לא מאושר ממה שקרה. אני זוכר שניצחנו, ועכשיו אנחנו ממשיכים הלאה. אני מקווה מאוד שהאוהידם ילוו אותנו בהמוניהם במשחק הקרוב בארץ, ואם נעבור שלב, אז גם בהמשך הדרך באירופה. אני חושב שהאוהדים שעשו את הבלגאן יודעים שהם טעו, ולא יעשו זאת שוב".

אוהד הפועל תל אביב אמיר פורת לא תמך במעשיהם של חבריו ליציע: "זה מצער מאוד, זה לא צריך היה לקרות. אני מקווה שהקבוצה תיענש כמה שפחות".

דרור ציוני, האוהדת שהובהלה לטיפול בבית חולים, אמרה: "עמדו מאחוריי שלושה שוטרים שהתחילו לדחוף ללא סיבה. אני לא יודע ממה קיבלתי את המכה, אם זה היה מרפק או אלה. ממש חבל על המשחק, כי היו אולי חמישה אוהדים שהתפרעו, והיתר היו בסדר".

בנה עופר ציוני אמר: "השוטרים התנהגו באלימות מופרזת ובצורה בזיונית. אמא שלי נפגעה, כשהשוטרים דחפו אותנו ליציאה אבל לא איפשרו לנו לצאת. גם אני קיבלתי מכה ממטבע שזרק עליי אוהד שירוקי".

דוד בלום בן ה-8 סיפר את חוויותיו שלו: "אוהדי הפועל הדליקו אבוקות בגול, וברגע שזרקו חזיז ליציע של הקהל הבוסני השוטרים באו והרביצו לנו. אבא שלי ספג מכה".

"חבל שכמה שיכורים הורסים לכולנו"

חברת הנסיעות, שאחראית גם על ההעברות מבית המלון לשדה התעופה, ברחה לאוהדים כבר בשעות הבוקר, וכמה מהם הוציאו עשרות יורו כדי להגיע, בעזרת מוניות, לשדה התעופה בזמן. בשדה החליפו האוהדים, ההנהלה והשחקנים האשמות בנוגע לאירועים האלימים מהמשחק.

לאוהדים האדומים היו טענות קשות על שימוש בכח מופרז מצידם של השוטרים הבוסנים ואוהדת של הקבוצה נפצעה ופונתה לקבלת טיפול בבית חולים מקומי. מאידך, בהנהלת הקבוצה הייתה אכזבה גדולה מהתנהגות האוהדים, כשגם השחקנים הביעו את מורת רוחם מפעולותיהם. עם זאת ראשי הקבוצה מקווים שמאחר ולא היו נפגעים ולא היו אירועים גזעניים במשחק, אופ"א תסתפק בעונש הרחקה על תנאי, קנס כספי גבוה ואולי מספר משחקי רדיוס.

חלק מאוהדי הפועל ת"א שנסעו ללוות את הקבוצה בבוסניה וגם מספר אוהדים שנשארו בישראל, ביקרו בעצמם את חבריהם ליציע. "חבל שכמה שיכורים הורסים לכולנו", אמר אחד מהם בדשה התעופה בבוסניה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully