וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפול מנואלי

16.6.2007 / 13:35

הכירו את מנואל דה קוסטה, התקווה ההגנתית של נבחרת פורטוגל הצעירה, שכבר הוכיח בעבר את יכולתו לעמוד בלחץ

לקראת סוף ספטמבר החליט גם מאמן נבחרת פורטוגל הבוגרת, לואיס פליפה סקולארי, שהגיע הזמן לעקוב אחרי מנואל דה קוסטה. בלם הנבחרת הצעירה היה מורחק ממשחקה הקרב ובא של פורטוגל מול רוסיה בפלייאוף על העלייה ליורו 2007 ומאמני הנבחרות, סקולארי של הבוגרת וז'וזה קושיירו של הצעירה הסכימו ביניהם שהוא יצורף לסגל של הבוגרת לימי האימונים לקראת משחקה מול אזרבייג'אן.

בינתיים ספגה פורטוגל הצעירה רביעייה במוסקבה והפסידה 4:1. ההגנה קרסה, ז'ואאו פריירה, המגן הימני הסופר עצבני, הורחק ופורטוגל נראתה על סף הדחה כואבת. אלא שארבעה ימים מאוחר יותר, באצטדיון ד"ר ז'ורז'ה סמפאיו בעיר וילה נובה דה גאיה, הדהימה פורטוגל עם ניצחון 0:3. דה קוסטה חזר למרכז ההגנה, שמר על הרחבה נקייה מהפרעות רוסיות ונבחרתו עלתה בזכות שער חוץ יקר.

הערב (שבת) יפגוש הבלם, לו מלאו 21 שנים לפני קצת יותר מחודש, את חלוצי נבחרת ישראל וינסה למנוע מהם לכבוש שער ראשון בטורניר. המשחק – שוב משחק מכריע.

לא מדבר פורטוגזית

מנואל דה קוסטה נולד בצרפת לאם ממוצא מרוקאי ואב פורטוגלי. שותפו לחדר הוא חברו לחוליית ההגנה, ז'וזה גונסאלבש, שגם בעבורו הצרפתית מוכרת היטב מאחר ומשפחתו עזבה את ליסבון לטובת שוויץ כשהיה בן שנתיים. בזמנם הפנוי בין המשחקים לאימונים גונזאלבש מלמד את דה קוסטה מעט פורטוגזית.

"אפשר לראות הבדלי תרבות אצלהם", סיפר קשר הנבחרת, רובן אמורים, "דה קוסטה אוכל רק סלט ופסטה. הוא לא אוהב את הברווז באורז המסורתי שלנו. גונסאלבש הוא בחור ביישן ומאוד מנומס. אפשר להגיד שהוא מאוד שוויצרי".

דה קוסטה נחשב היום לשחקן ההגנה הכי מבטיח של פורטוגל ושמו, שלא במפתיע יש לומר, כבר נקשר בשמותיהן של קבוצות גדולות. את הפריצה החל הצרפתי-פורטוגלי בנאנסי. למרות ששיחק רק 10 משחקים בעונת 2005/6 במדי הקבוצה, אחרי שעלה לבוגרים רק בינואר, נהנה דה קוסטה מהופעות נפלאות וגם מזכייה בגביע הליגה הצרפתי.

מתקדם בקצב שיא

חצי שנה נהדרת הספיקה לפ.ס.ז', בורדו וניוקאסל להגיש עליו הצעות, אך לבסוף הוא בחר בפ.ס.וו ובאפשרות לשחק באחת ממקפצות השחקנים הבכירות ביבשת ובמשתתפת קבועה בליגת האלופות. "פ.ס.וו תהיה בסיס נהדר לגדול ולהתפתח עליו", אמר אחרי החתימה בהולנד.

הפריצה נמשכה ובפסטיבל טולון 2006, טורניר כדורגל מסורתי המתקיים מדי שנה בצרפת ושאגב משודר באופן קבוע ביורוספורט, דה קוסטה פרח במדי פורטוגל. הנבחרת הצרפתית חשקה בשירותיו, אבל הוא סירב לה בנימוס והעדיף לעשות את הקריירה הבינלאומית שלו במדי המדינה בה נולד אביו.

דה קוסטה החל את דרכו בפ.ס.וו, רשם 15 הופעות בליגה ו-4 נוספות בליגת האלופות והבגרות והאחריות שלו המשיכו לעניין בעיקר את צ'לסי. לאור הקשרים ההדוקים בין פ.ס.וו לקבוצה הלונדונית, הועלה שמו של הבלם כאפשרות עתידית להגיע לסטמפורד ברידג' בעוד שנה. צ'לסי מחזיקה באופציה ראשונה לרכוש אותו ועל פי הדיווחים באנגליה, מוריניו אמור לעקוב אחריו ממש בימים אלו בטורניר בהולנד, כמו גם במהלך העונה הקרובה.

מסביר את הכישלון

פורטוגל היומרנית פתחה את הטורניר הנוכחי עם 0:0 מאכזב מול בלגיה ונחלצה מהפסד מול יריבה שהייתה עדיפה. דה קוסטה היה אחד מהשחקנים הבולטים של נבחרתו מול פרץ ההתקפות הבלגיות. "אם נשווה בין הנבחרות ונעבור שחקן שחקן, אנחנו עדיפים על בלגיה", אמר ומיד פנה להסביר את היכולת החלשה של נבחרתו: "אני חושב שיש עלינו הרבה לחץ בגלל ההופעות הטובות שלנו במדי הקבוצות בהן אנחנו משחקים".

בניגוד לישראל, שחולמת על ניצחון ומקווה לעלייה אנגלית לחצי הגמר מהבית המקביל, פורטוגל עדיין מאמינה ביכולתה לעלות לארבע הגדולות והיא תחזיק אצבעות להולנד שתשחק מול בלגיה. גיא לוי וחניכיו יקוו לבטל את היתרון הפורטוגלי האישי ולהיעזר באותו לחץ עליו דה קוסטה מדבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully