וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבטיח ומקיים

14.6.2007 / 11:55

הוא הצטיין בכוכב האדום, מיורקה וסרביה. מול צ'כיה הצעירה נקבל הזדמנות להכיר את בושקו ינקוביץ', לפני שהוא מגיע לאחת הגדולות

בושקו ינקוביץ' אהד את הכוכב האדום בלגרד כל חייו. כבר כשהיה בן 8 ידע שהוא רוצה לשחק כדורגל ושאת זה הוא יעשה רק במחלקות הנוער של המועדון מהבירה. וכך אכן היה. בקיץ האחרון, לפני שעזב את קבוצתו האהובה לטובת קידום הקריירה שלו במיורקה הספרדית ואת עדרי המעריצות שגרר אחריו לכל מקום בזכות היותו סמל סקס בסרביה, קיעקע ינקוביץ' בן ה-23 את סמל הכוכב האדום על כתפו כשהוכחה לאהבתו ונאמנותו למועדון.

כעת, הקשר ההתקפי מתזז בין ניימיכן לארנהיים, ביחד עם נבחרת סרביה הצעירה, שבמחזור הראשון של בית ב' הפתיעה את איטליה היומרנית עם 0:1 והערב תפגוש את צ'כיה למשחק שאם תצא ממנו עם 3 נקודות, תוכל להתחיל להתכונן לחצי הגמר ולהזמין כרטיסי טיסה לקיץ הבא לבייג'ין. עם זאת, לא הכל ורוד במחנה הסרבי אחרי שאחד משני הכוכבים הגדולים ביותר, מילוש קרסיץ' מצסק"א מוסקבה, נפצע במהלך המחצית הראשונה מול איטליה ויחמיץ את שארית הטורניר. כעת נופלת המשימה בעיקר על הכוכב השני, ינקוביץ', שינסה להוביל את חבריו למקום באולימפיאדה.

מרשים את קלמנטה

אחרי שזכה בשני דאבלים סרבים ברציפות עם הכוכב האדום ונבחר לשחקן העונה בסרביה ב-2005/6 בקיץ האחרון, נטש הקשר את הליגה המקומית כשבאמתחתו 24 כיבושים ב-72 משחקים ופצח במסע שלו לעבר הטופ העולמי, כשעבר לפאלמה דה מיורקה.

הפתיחה בספרד לא יכולה הייתה להיות טובה יותר. מאיורקה אמנם דישדשה בתחתית חודשים ארוכים, אבל הקשר ההתקפי היה אחד מהשחקנים הבולטים שלה, סיים כמלך השערים בצוותא עם חואן ארנגו הוונצואלי, אחרי שכבש 9 שערים ב-28 משחקים והוסיף 5 בישולים. את כל הנתונים הללו רשם אחרי שהשלים 7 משחקים בלבד בהם שיחק 90 דקות.

עונת ההתאקלמות הכל כך מרשימה בליגה הספרדית הביאה לא מעט קבוצות להתעניין בכוכב העולה, שמשחק בדרך כלל באגף הימני הקדמי של הקישור, כשבין המעטרות את הרשימה גם ברצלונה וולנסיה.

כמו בספרד, גם הסיפתח בנבחרת הבוגרת היה נפלא. ינקוביץ' עלה בהרכב כבר בבכורה ובמשחקו השני במדים הלאומיים, במפגש החם מול פורטוגל בבלגרד (1:1), כבש את שער השוויון של הסרבים בנגיחה חזקה אחרי כדור קרן. חאבייר קלמנטה, מאמן הנבחרת הבוגרת, אהב את מה שראה והרכיב את הקשר ההתקפי גם במשחק הרשמי הבא, מול פינלנד. ינקוביץ' חיכה רק 3 דקות כדי להכניע את יוסי יאסקליינן בבעיטה מהאוויר ולהודות למאמן על הקרדיט, בדרך ל-0:2 חשוב בהלסינקי.

מעריץ את טוטי

"כולם מחשיבים אותנו לנבחרת שלא קשורה לאליפות הזו, אבל אני לא מסכים ועל המגרש נוכיח לכולם שהם טועים", אמר הקשר שמעריץ את פרנצ'סקו טוטי אחרי הניצחון המפתיע על איטליה. "העובדה שאנחנו לא פייבוריטים עשויה לעזור לנו. האיטלקים שיחקו יותר טוב מאיתנו, אבל נהיה מאושרים אם תמיד היריבה שלנו תשחק טוב יותר ואנחנו ננצח".

לבושקו ינקוביץ' זוהי האליפות השלישית לנבחרות צעירות, לא מאזן שהרבה שחקנים יכולים להתגאות בו. בפעמיים הקודמות הגיע ביחד עם נבחרתו לגמר (2004) ולחצי הגמר (2006). שיחזור של ההישגים הללו ישלח את סרביה לאולימפיאדה, אבל ניצחון הערב על צ'כיה יביא עמו גם הרבה ביטחון ואחרי הכישלון של הנבחרת הבוגרת במונדיאל, אולי בושקו ינקוביץ' וחבריו יצליחו לכפר וגם להדהים עם גביע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully