וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההזדמנות האחרונה

הנבחרת הצעירה תגיע הערב (21:45, ספורט 1) למשחק מול פורטוגל העצבנית כמו שגיא לוי אוהב אותה: זהירה, הגנתית ונחושה. ליאור רפאלוב בהרכב, שלומי ארביטמן בחוץ

פז חסדאי

נבחרת ישראל הצעירה ערכה אתמול (שישי) אימון באיצטדיון המפואר בכרונינגן, שם תפגוש מחר את פורטוגל (21:45, ספורט 1) במשחק השלישי והאחרון בבית א' במסגרת אליפות אירופה. למרות שני ההפסדים ומצב הרוח הקודר, חניכיו של גיא לוי יודעים שהם עדיין יכולים להגיע לבייג'ין. "ננסה להפתיע, ונקווה שהאנגלים יעשו בשבילנו את שארית העבודה", אמר לוי.

במידה שישראל תנצח ואנגליה תגבור על סרביה, ישראל תסיים במקום השלישי בבית א', ותתמודד מול המדורגת שלישית בבית ב' בקרב ישיר על המקום באולימפיאדה. המשמעות היא שעל אף כל הביקורות על הנבחרת – הבחורים של גיא לוי רחוקים רק שני ניצחונות מקבלת פנים חגיגית בנתב"ג והעפלה שלישית בהיסטוריה למשחקים האולימפיים. ריאלי? לא ברור. אבל המאמן ביקש שנבוא חיוביים.

חופשי ומאושר

הנבחרת תפגוש יריבה עם צרות משלה. התקשורת הפורטוגלית, מתברר, היא אכזרית לא פחות מזו שבישראל. "פורטוגל הייתה מועמדת בטוחה להעפלה לחצי הגמר", הזכיר לוי את איכויותיה של יריבתו, "זו הפתעה גדולה שיש להם רק נקודה אחת עד עכשיו". המאמן ז'וזה קוסיירו נדרש להסביר כיצד סגל כל כך מוכשר כבש רק שער אחד בשני משחקים. בתגובה לשאלות המעליבות הוא כמעט שפוצץ את מסיבת העיתונאים וסינן כמה קללות לעבר אנשי התקשורת. הפורטוגלים חמים.

"חצי עולם רודף אחרי השחקנים שלנו, והוא לא מסוגל לנצח את בלגיה", אמר לי אחד העיתונאים הפורטוגלים, "אם הוא יפסיד לישראל, נבעט אותו הביתה". אגב, בפורטוגל, בניגוד לישראל, הביקורת מופנית גם לשחקנים. אצלנו הם יצאו בזול, כאילו אין להם שום חלק בכישלון, אבל בפורטוגל השחקנים מואשמים בחוסר מוטיבציה ובזלזול בטורניר, וגם הטרוניות על עונה ארוכה ותשישות פיזית אינם מתקבלים. השחקנים עייפים, המאמן עצבני, נאני הפצוע בספק. הפורטוגלים במצב שביר, זה הזמן לעקוץ אותם.

יש סיכוי?

שני ההפסדים הראשונים עשויים לפעול דווקא עבור גיא לוי. "מצב הרוח נשאר אותו דבר", סיפר המאמן, אבל נראה שהנבחרת חוזרת למקורות. למשחק מול פורטוגל היא תגיע כמו שהוא אוהב אותה – זהירה, הגנתית, חוששת ועצבנית. "אנחנו פה כדי לעמוד בלחצים ולהתמודד עם ההפסדים", הדגיש המאמן את הצורך ביציבות מנטלית, "כולנו מקצוענים ומבינים את הסיכוי שיש לנו. הכל תלוי באיכות של השחקנים ובחוזק המנטלי שלהם. אלו הם הקריטריונים לפיהם בחרתי את הסגל לטורניר".

לא ברור מה זה אומר על האופי שלה, אבל ההישגים הגדולים של הנבחרת הושגו כשהיא הגיעה כאנדרדוג מובהק, שמקווה לתוצאה מכובדת (תיקו) ולעקיצות במתפרצות. גם הפעם הבחורים יגיעו מלאי מוטיבציה, ולא רק כדי לשמור על הכבוד שלהם, אלא בעיקר כדי לסתום את הפה לכל העיתונאים שקטלו את המפקד הגדול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הכל מתחיל בהגנה

גיא לוי הזכיר את העיקרון הבסיסי במערך שלו: הגנה, הגנה וסדר. "כדי לנצח את פורטוגל אנחנו חייבים להיות מאורגנים בחלק האחורי במשך 90 דקות, ולא 80", אמר המאמן, "עלינו לשחק חזק במרכז הקישור כדי לחטוף כדורים, להצטרף להתקפה עם יותר שחקנים, ולגלות קצת יותר נחישות ליד השער, כי זה מה שמנע מאיתנו ניצחון במשחק הקודם".

לוי שוב סירב לפרט לגבי ההרכב שיפתח, אבל נדמה שהאמירות האלה רומזות שאבירם ברוכיאן, שלא נענה להוראות הטקטיות במשחק הראשון, שוב יחכה להזדמנות שלו מהספסל. כמו כן לוי צפוי להחזיר להרכב את עומר פרץ, שאומנם מגלה חוסר יציבות התקפית אבל תורם רבות לקישור ההגנתי. עמית בן שושן, אגב, מתח שריר, ייעדר מהמשחק וכנראה סיים את חלקו בטורניר.

יובל שפונגין, שהיה אחד הבולטים במשחק מול הבלגים, מסרב לאבד תקווה. "עד עכשיו הראינו שאנחנו לא נופלים מהאירופאים", אמר המגן, "נמשיך להילחם עד הרגע האחרון". ומה לגבי מרכז ההגנה האיטי של ישראל? "אני לא חושב שהבלמים שלנו כאלה איטיים", טען שפונגין, "עשינו רק טעות אחת במשך 90 דקות מול בלגיה. בכל מקרה, אפשר להתמודד עם כל חולשה בעזרת חוכמה, עזרה הדדית וחיפוי". ככה לוי אוהב אותם.

הרכב הנבחרת: תום אלמדון, יובל שפונגין, דקל קינן, שי מימון, אלירן דנין, ליאור ז'אן, עידן סרור, אמיר טגה, ליאור רפאלוב, ברק יצחקי, בן סהר.

המאמן הפורטוגלי ייעדר נגד ישראל

מאמן הנבחרת הצעירה של פורטוגל ז'וזה קוסיירו הושעה ממשחק אחד בטורניר אליפות אירופה, לאחר שהורחק בהתמודדות נגד הולנד (2:1). המשמעות היא שקוסיירו לא יעמוד מאחורי הקווים במפגש של פורטוגל עם ישראל, שיסגור את בית א'.

קוסיירו ראה כרטיס אדום בדקה ה-63 מול הולנד, לאחר שבא בטענות לשיפוט, ו-ועדת המשמעת של אופ"א החליטה שלאחר שהמאמן בן ה-44 כבר הוזהר לשפר את התנהגותו מוקדם יותר במשחק, השעיה היא הצעד הראוי. את ישראל הוא יפגוש בכרוניגן ללא שתהיה לו גישה לפני או אחרי המשחק לחדר ההלבשה, למנהרת השחקנים, וכמובן לדשא. מעניין יהיה לראות אם חניכיו של גיא לוי ישכילו לנצל זאת כדי לצבור נקודות ראשונות (ואחרונות) ביורו 2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully