וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגולדן ליג באוסלו עמד בכל הציפיות

15.6.2007 / 23:32

עם שיא עולמי ב-5,000 לנשים ועוד ריצת 100 מתחת ל-10 שניות של אסאפה פאווול, עונת האתלטיקה יצאה לדרך בקול תרועה

עונת האתלטיקה יצאה לדרך למעשה כבר לפני יותר מחודש, אבל לדעת רבים, האקשן האמיתי מתחיל כשסבב תחרויות הגולדן ליג מתחיל, וזה בדיוק מה שקרה אתמול (שישי) באוסלו, נורבגיה.

המקצוע המרכזי על המסלול היה מן הסתם ריצת ה-100 לגברים, בהשתתפותו של שיאן העולם אסאפה פאוול. בהיעדר מתחרים אמריקאים, שמתכוננים לאליפות ארה"ב בשבוע הבא, הג'מייקאני לא זכה לפייט צמוד מהמתחרים שלו ועצר את השעון ב-9:94 שנ'. זו הייתה הפעם ה-27 בקריירה של פאוול שהוא יורד מגבול 10 השניות, והוא הישתווה בנתון הזה לאחד הספרינטרים הגדולים בשנות התשעים, פרנקי פרדריקס. אלוף אירופה, פרנסיס אוביקוולו מפורטוגל, סיים שני עם 10:06 שנ' ושיאן אפריקה אולוסוג'י פאסובה סיים שלישי עם 10:25 שנ'. סטפני דארסט האמריקאית ניצחה בריצה המקבילה לנשים בזמן של 11:22 שנ' והקדימה במאית את שרי אן ברוקס הג'מייקנית. שרון סימפסון מג'מייקה איכזבה וסיימה אחרונה (11:64 שנ').

מי שגנבה את ההצגה על המסלול הייתה מסרט דפאר האתיופית, שהפגינה את אחת הריצות הארוכות המדהימות שנראו בהיסטוריה המודרנית. דפאר, שהגיעה לתחרות שתואר שיאנית העולם ב-5,000 לנשים, רצה בקצב מטורף והצליחה לשמור על אחידות לאורך כל הריצה, כשבסופו של דבר היא שירפה את שיאה העולמי בכ-8 שניות. דפאר עצרה את השעון ב-14:16:63 דק' והקדימה את ויויאן צ'רויוט הקנייתית, שגם היא רצה מהר יותר משיא העולם הקודם (14:22:51 דק').

אצל הגברים, ליין-אפ מרשים ביותר התייצב לריצת המייל, שמהווה מקצוע גולדן ליג. כמעט לאורך כל המירוץ זה נראה כמו קרב קנייתי פנימי, אלא שביישורת האחרונה הצליח המרוקאי עדיל קאוץ' לעקוף את כולם ולנצח בזמן של 3:51:14 דק'. אוגוסטין צ'וגה הקנייתי סיים שני (3:51:62 דק') ואנדרו באדלי סיים שלישי (3:51:95 דק').

בהיעדרם של צ'יאנג ליו, טרנס טראמל ודיירון רובלס מריצת ה-110 משוכות לגברים, ניצל את הבמה אנוואר מור האמריקאי, שניצח בזמן של 13:26 שנ' והקדים במאית השניה את בן ארצו דיוויד פיין. האמריקאים השלימו דאבל כשמישל פרי ניצחה בריצה המקבילה לנשים בזמן של 12:70 שנ' והקדימה ב-6 מאיות את סוזאנה קאלור השבדית. אירנה לנסקי הישראלית התחרתה במקצה ב' של הריצה באובלו וסיימה במקום הרביעי עם תוצאת השנה שלה, 13:28 שנ'.

סאניה ריצ'ארדס האמריקאית, אחת הזוכות שהתחלקו במיליון הדולרים בשנה שעברה, פתחה גם את הסבב השנה בניצחון בריצת ה-400 לנשים. ריצ'ארדס קבעה זמן של 50:26 שנ' והקדימה את אלופת העולם לשעבר, אמי מ'בקה תיאם מסנגל (51:22 שנ') ואת שריקה וויליאמס מג'מייקה (51:32 שנ').

אולסון כבר לא יזכה במיליון דולר

כריסטיאן אולסון, קופץ המשולשת השבדי שכבר התחלק בעבר בפרס הכספי הגבוה ביותר בגולדן ליג, כבר צריך להתרגל לעובדה שזה לא יקרה לו השנה. אולסון הפסיד כבר בתחרות הראשונה שלו, כשסיים במקום השני בקפיצה המשולשת עם תוצאה של 17.33 מ'. פיליפס אידוו הבריטי ניתר ל-17.35 מ' והצהיר על כוונתיו לקראת אליפות העולם בסוף אוגוסט. אריק וילסון האמריקאי סיים שלישי עם 17.26 מ'. ז'אדל גרגוריו הברזילאי, שמחזיק בתוצאת השנה בעולם, סיים חמישי בלבד עם 17.12 מ'.

בתחרות הקפיצה לגובה לנשים הייתה זו ילנה סלסרנקו הרוסיה שהצליחה לנצח בתחרות הראשונה, כשהייתה היחידה לעבור גובה של 2.02 מ'. סלסרנקו ניצחה את הקרואטית בלנקה ולאסיץ', מחזיקת תוצאת השנה בעולם, שהסתפקה הפעם ב-1.98 מ'. קאיסה ברגקוויסט השבדית ותיאה הולובוט הבלגית, שתי קופצות נוספות שמאיימות על מדלית הזהב באליפות העולם, איכזבו וסיימו במקומות 4 ו-5.

הקהל הנורבגי ציפה לראות שיא עולם נוסף, הפעם בשדה. ילנה איסנבאייבה הרוסיה חיכתה שכל היריבות שלה יפסלו כדי שתתחיל להתחרות. כשמוניקה פערק הפולניה כשלה בגובה של 4.70 מ', הרוסיה החלה להתחמם והסתפקה בסופו של דבר בגובה של 4.85 מ' כדי לסמן וי על התחרות הראשונה בסבב. איסנבאייבה השיגה עד היום כל תואר אפשרי מלבד זכיה בג'קפוט של הגולדן ליג, מאחר וזו הפעם הראשונה בלבד שמוט לנשים משמש כמקצוע גולדן ליג.

תרו פיטקמיאקי הפיני שבר לקהל באוסלו את הלב כשניצח בתחרות הטלת הכידון וקבע 88.78 מ', 5 סנטימטירם יותר מברו גריר האמריקאי. הגיבור המקומי אנדראס תורקילדסן סיים שלישי בלבד עם 87.79 מ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully