וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביגון קודר ובזרוע נטויה

מזג האוויר סגרירי, התקשורת עצבנית, לוי חייכני, גברי מגונן, פרימו משתולל ולוזון מתרץ. כולם נפגשו באימון הנבחרת לקראת המשחק מול פורטוגל

פז חסדאי

צילום ועריכה: אמיר לב

נבחרת ישראל ערכה הערב (חמישי) אימון שחרור קל אחרי ההפסד המאכזב אמש לבלגיה (1:0) ולקראת המשחק מול פורטוגל ביום שבת, שעשוי להשאיר אותה בתמונת ההעפלה לאולימפיאדת בייג'ין 2008. גם אחרי 0 נקודות ו-0 שערי זכות בתום שני משחקים באליפות אירופה, גיא לוי בחר היום שלא להרחיב על הבעיות המקצועיות של קבוצתו, והרבה להתעסק דווקא ביחסה של התקשורת הישראלית לנבחרת.

העם עם המאמן

"התקשורת בוחרת להתייחס לדברים בצורה מסוימת, אבל הציבור יודע להעריך את הדברים שאנו עושים", אמר לוי. אולי שני האוהדים התימהונים שהטריחו עצמם למגרש האימונים גרמו לו להגיע למסקנה ההחלטית. "הציבור איתנו, הקהל איתנו, העם איתנו", אמר המאמן, "כל עוד אנחנו יודעים את זה, אנחנו רגועים".

מזג האוויר הקודר בעיירה דה בליסה הלם את מצב הרוח המדוכדך של השחקנים. הם לא התנחמו בעובדה שההשפלה שהם ספגו מעשרה שחקנים בינוניים של בלגיה הייתה כאין וכאפס לעומת השחיטה שקיבל מאמנם מהתקשורת. אמיר טגה, שקיבל הזדמנות בהרכב הראשון, ניסה לשדר אופטימיות. "אם היינו ילדים בכיינים, לא היינו מגיעים למעמד הזה", התייחס הקשר לאופי של חבריו, והתיישר לפי הקו המנחה: "זה טבעי שחצי הביקורת יופנו כלפי המאמן, הוא עומד בראש המערכת, אבל אתם באמת עושים לו עוול גדול. הוא הביא אותנו לפה, ואני לא יודע מתי נשוב לכאן".

מה ראה לוי?

גיא לוי ערך ארבעה שינויים בהרכב מהמשחק מול הולנד, אבל התוצאה המאכזבת וההפסד לא גרמו לו לפקפק בהחלטותיו. "מול בלגיה ראינו נבחרת אחרת, הרבה יותר טובה, שמשחקת כמו שצריך", תיאר לוי, "עשינו התאמות מקצועיות, לא הלכנו אחורה, לא נתנו להם להניע כדור, חטפנו כדורים והיו לנו הרבה יותר אופציות בחלק הקדמי. אני חושב שהשינויים שעשיתי הוכיחו את עצמם. צריך לזכור שאנחנו מתמודדים ברמות הכי גבוהות, ואני מאוד מרוצה. אם אנחנו רוצים להגיע לטורנירים גדולים נוספים בעתיד - זו הדרך שבה נצטרך לשחק".

גם הפעם התעקש המאמן לשדר מצב רוח חיובי, גם אם אין לזה שום סיבה נראית לעין. "אני מאוד נהנה", אמר שוב בפרצוף רציני לחלוטין, "האתגר המקצועי הוא גדול ואנחנו מתמודדים איתו בצורה יפה מאוד. גם ההתמודדות עם התקשורת היא אתגר ואנחנו מתמודדים עמו יפה".

היו טעויות?

עידן סרור, שפתח אתמול בהרכב ונתן 78 דקות לא רעות, ניסה לתאר את התחושות בקרב השחקנים: "היה לנו לילה מאכזב מאוד, אבל עדיין יש לנו סיכוי להגיע לבייג'ין". סרור - בדיוק כמו טגה, לוי, לוזון וגברי – בחר להאשים את התקשורת. "משום מה כבר הוצאתם אותנו כבר מהסיפור", אמר סרור, "אתם מפעילים עלינו לחץ".

בשלב הזה סרור טרם ידע על התיקו של אנגליה מול איטליה, שמשאיר אותנו בתמונת הסיכויים למשחק על המקום החמישי. הקשר יודע שקודם כל חייבים לנצח את פורטוגל, משימה שלא נראית ריאלית. "המשחקים הם פה בקצב אחר לגמרי מאשר הליגה הישראלית, הכל הרבה יותר מהיר", אמר סרור, "זה בכלל לא פשוט, אבל אתם באים אלינו בתלונות. אמנם ההולנדים היו פשוט מצוינים נגדנו, אך מול בלגיה רק חוסר מזל מנע מאיתנו לנצח".

לוי, באופן מפתיע, הודה בסופו של דבר על טעויות שעשה. "ברמת הניתוח המקצועי יהיו לי תשובות יותר טובות בעוד חודש. עכשיו אין לנו זמן לנתח ולשתף אתכם, יכול להיות שיש דברים שהיינו צריכים לעשות קצת שונה מול הולנד, כי אם היינו מסיימים בתיקו הכל היה נראה אחרת". מצד שני, לקראת המשחק מול פורטוגל ללוי יש פתרון מקורי להביא את הניצחון המיוחל. "אולי אתם העיתונאים תבואו עם אנרגיות חיוביות. זה יהיה נחמד אם פעם אחת אתם תבואו איתנו בצורה חיובית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully