וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טפירו: "אי אפשר לקחת למכבי אליפות"

שחקן הפועל ירושלים שהפסידה את האליפות למכבי ת”א, היה נסער ורמז לשריקות המפוקפקות. מזרחי: "סוגיית המאמן תידון בקרוב"

ברני ארדוב

צילום ועריכה: אמיר לב

קרב של ממש היה הערב (חמישי) בהיכל נוקיה. משחק אליפות אחד בין שתי קבוצות כמעט שוות. בסופו של דבר, כמעט כמו תמיד, הייתה זו ידה של מכבי תל אביב על העליונה. למרות שפיגרו ברוב שלבי המשחק, ניצחו בסוף הצהובים את מחזיקת הגביע הפועל ירושלים 78:80. ג'יימי ארנולד היה במקום כדי לקחת ריבאונד ולהעלות את מכבי ליתרון שתי שניות לסיום. מכבי זכתה באליפות 47 בתולודותיה, ו-14 ברציפות מאז אותו הפסד לגליל ב-93.

מאיר טפירו, שיצא בעבירה חמישית משריקה מפוקפקת של השופט סמי בכר ומירר בבכי על הספסל, אמר בסיום: "כנראה שאי אפשר לקחת למכבי אליפות. שופט אחד בא והורס את המשחק. אם לא רוצים שתהיה פה ליגה, אז שייהנו להם. שלטנו במשחק 39 דקות והובלנו. זה מאוד מתסכל. בסוף לקחנו החלטות לא טובות. הם לקחו את האליפות במזל. שיקחו עוד 40 שנה את האליפות. לא הייתי משקיע שקל בכדורסל הישראלי".

מאמן הפועל ירושלים דן שמיר נראה המום אחרי המשחק: "אין לי לתאר את מה שאני מרגיש, אין לזה מילים. איך שלא נהפוך את זה, זה כואב. היה חסר לנו ריבאונד אחד, אבל אלו החיים. זה ימשיך לכאוב מאוד. מכל הדרכים להפסיד זאת גם כן דרך. זה אמנם עוד יום בעונה שעברנו, אבל זה מאוד כואב. אני חושב שמה שהיה פה זו הסיבה לכך שאנשים אוהבים את הספורט הזה".

ששון: "אף פעם במכבי לא חגגו ככה"

מאמן מכבי תל אביב נוון ספאחיה: "יש לי חוזה לעוד שנה. הלב שלי עם מכבי תל אביב אני לעולם לא אוותר, אם מישהו יוותר עליי זה דבר אחר". לגבי המשחק אמר המאמן: "האמנו עד השנייה האחרונה. הם איבדו ריכוז ובסוף ניצחנו. כאיש ספורט, ירושלים הייתה ראויה יותר לניצחון, אבל בסיכם כל העונה אנחנו היינו קבוצה יותר טובה. אני רוצה להודות לצוות המקצועי, להנהלה ולאוהדים, שהם הלב של הקבוצה הזאת ועזרו לנו לזכות באליפות". ספאחיה חשף גם את התוכניות לקיץ: "אני אשב עם ההנהלה ואסע לווגאס לליגת הקיץ כדי לצפות ולעקוב אחרי שחקני חיזוק לשנה הבאה" .

יו"ר הקבוצה שמעון מזרחי, כמנהגו בקודש, היה מאופק מאוד: "איש חסר אמונה אין לו מה לחפש. 13 נקודות בכדורסל זה לא פער גדול. חזרנו למשחק עם השיניים". לגבי העונה הבאה: "אנחנו הולכים כמו תמיד לבנות קבוצה שתהיה חזקה, טובה ויציבה לשנים אחדות, וכמובן שתסתער על כל התארים האפשריים, אבל אנחנו צריכים כמה ימים לנוח". לגבי המאמן: "נשב עימו בימים הקרובים ונראה מה הוא חושב".

ושוב, מזרחי כמו בימים האחרונים, התלונן על השיטה: "זה דבר פסול. לא משחקים באותה עונה פעמיים בשיטת גביע. זה חייב להיפסק".

מוני פנאן: "מי שראה אותי ומי שמכיר אותי, עד הרגע האחרון אני מאמין. ידעתי שתהיה עונה מאוד קשה, מכיוון שהבאנו שחקנים צעירים. אי אפשר לבנות קבוצה בצורה מהירה. היינו צריכים להתפשר בשחקנים מאוד צעירים אבל כשרוניים. אני לא חושב שגנבנו את המשחק. לא מגיע לקבוצה שמפסידה שני משחקים להגיע למשחק אחד על אליפות". פנאן סירב להתייחס לגבי שאלת הישארותו של נוון ספאחיה בקבוצה.

שארפ: "ידעתי שננצח"

השחקנים בצהוב חגגו בחדר ההלבשה, שפכו מים והוציאו הרבה קיטור אחרי עונה קשה ו-40 דקות מורטות עצבים.

ליאור אליהו הפצוע, ששיחק רק 3 דקות, אמר: "המאמן החליט שלא אשחק הרבה, אבל העיקר האליפות. הייתה לי עונה בסדר, אני די מרוצה ממנו, אבל איבדנו גביע".

טל בורשטיין היה נהדר במחצית השנייה, אבל החמיא לחבריו: "אני הייתי טוב ברבע האחרון, ששון הציל אותנו ברבע הראשון. עשינו פעולות נכונות, ארנולד עם הריבאונד בסיום. האמנו לכל אורך המשחק". ניקולה וויצ'יץ' הוסיף: "היה משחק קשה מאוד, אבל בסוף יצאנו שמחים. המשחק לא הלך כמו שרצינו. הם שיחקו טוב ואנחנו החטאנו הרבה זריקות חופשיות".

שרון ששון, שלו חוזה גם לעונה הבאה בקבוצה, אמר: "ראיתם פעם את מכבי חוגגת אליפות ככה? היינו בלחץ, צריך להודות. כל הכבוד לירושלים, היה קרב גדול ומדהים. אני שמח ששוב הופעתי למשחק נגד ירושלים. קבוצתית, מכבי ת"א הוכיחה שלמאני טיים היא מגיעה".

ג'יימי ארנולד סיפר על המהלך שהביא לניצחון: "תפסתי עמדה מתחת לסל וקטפתי שם את הכדור. אנחנו מרגישים מצוין עם הניצחון הגדול הזה". דרק שארפ: "לא הייתה בכלל שאלה בגופי ובליבי שנפסיד לרגע אחד".

יותם הלפרין: "הפועל ירושלים הייתה מצוינת, שמח שבסיום עשינו את זה. בעונה הזאת למדתי המון. לא הכול הולך כמו שצריך. אני חושב שזה היה שוד אם הם היו לוקחים את האליפות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully