וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות היסטורית. למכבי

31.5.2007 / 22:43

אליפות כזו עוד לא חוו הצהובים. סל ניצחון של ארנולד, יכולת מצוינת של בורשטיין, וחמישית מפוקפקת של טפירו סיפקו עוד צלחת אליפות למכבי ת"א, עם ניצחון 78:80 בגמר על ירושלים

העונה הארוכה והמתישה שעברה על הכדורסל הישראלי, הסתיימה בקול תרועה רמה עם אחד המשחקים הדרמטיים שידע הענף, בין מכבי ת"א להפועל ירושלים. האדומים מהבירה הוליכו כל המשחק ונראו בדרך לדאבל היסטורי, אבל יכולת מצוינת של טל בורשטיין ברבע הרביעי וסל ניצחון של ג'יימי ארנולד 2.2 שניות לסיום, העניקו ניצחון 78:80 לקבוצתו של נבן ספאחיה, ותואר אליפות מספר 47 לשמעון מזרחי.

ירושלים כמעט נגעה בהיסטוריה, אבל שריקה לעבירה חמישית מפוקפקת של מאיר טפירו 5 דקות לסיום הפכה את המשחק, והפיחה רוח חיים בשורות האלופה, שהיתה מדוכדכת וחלשה עד אותו שלב. "כנראה שאי אפשר לקחת אליפות למכבי ת"א", אמר טפירו ההלום בסיום, ואם בערב כה חלש של הצהובים הצלחת נשארת ביד אליהו, זה מעיד כנראה גם על טיבם של קוראי התיגר.

"יש לי חוזה לעונה הבאה, ואכבד אותו", אמר נבן ספאחיה בתום המשחק, אבל יכולתה החלשה של מכבי ת"א בשני משחקי הפיינל פור העמידה את דבריו באור מפוקפק, וסיכוי נמוך מאוד שהקרואטי ישאר עוד עונה בהיכל.

1969 היתה השנה האחרונה בה קבוצה ישראלית שאינה מכבי ת"א לקחה דאבל (הפועל ת"א). הכדורסל הישראלי פיספס רגע היסטורי לבצע מהפך כפול, ורשם 14 שנים מאז גליל עליון טעמה מהצלחת, אבל לפחות הרוויח סיום בלתי נשכח ומרגש לשנת 2006/07.

מחצית ראשונה

רבע 1: 17:24 לירושלים

לעיני יד אליהו אפוף מעשן האבוקות מכבי ת"א פתחה במשחק עם וויל ביינום, טל בורשטיין, ג'יימי ארנולד, ניקולה וויצ'יץ וסימאס יסאיטיס. החמישייה של הפועל ירושלים כללה את טרנס מוריס, מריו אוסטין, גיא פניני, מאיר טפירו וטימי באוורס.

אוסטין וטפירו העלו את ירושלים ל-5:12, ומשחק ההתקפה של מכבי נראה לא מתואם בדקות הראשונות. האזורית של ירושלים הקשתה על הצהובים, וחבורתו של דן שמיר הפגינה נחישות מתחת לסלים. וויצ'יץ' סימן לספסלו כי הוא חש כאבים והוחלף, טפירו המשיך לייצר נקודות, ואוהדי ירושלים הרעישו עולמות. ספאחיה הכניס את ליאור אליהו ויותם הלפרין כדי לשנות מומנטום, ושמיר הגיב בהכנסתו של חג'ג' למערכה. בסיום הרבע הראשון הוליכה ירושלים, כשהיא משאירה את מכבי ת"א על 27.7 אחוזים מהשדה.

רבע 2: 36:41 לירושלים

וויצ'יץ' (9 נקודות במחצית) הדואב והכואב פתח עם החטאה וירד לספסל. מנגד, התקפת ירושלים הפכה אף היא להססנית ולא מדויקת, ודן שמיר הזעיק פסק זמן 4 דקות למחצית. מכבי החלה בשמירת לחץ, ועבירה שלישית של טפירו (10 נקודות במחצית) שלחה את הוראס ג'נקינס למגרש. דקות טובות של שרון ששון (11 נקודות במחצית) השאירו את מכבי במינוס חד ספרתי, אבל ריבאונד הגנה שערורייתי של הצהובים העניק יתרון 36:39 לחבר'ה של דן שמיר. שנייה לפני ההפסקה טימי באוורס סחט סל ועבירה מיניב גרין, וקבע את תוצאת המחצית.

מחצית שנייה

רבע 3: 54:63 לירושלים

ירושלים פתחה את המחצית השנייה עם שלשה של מוריס, ועבירה שלישית של שארפ גרמה ללחץ על הספסל הצהוב. ירושלים עלתה ליתרון 11 אחרי שאוסטין הוריד גג לביינום. מכבי חיפשה נקודות מחוץ לקשת, אבל בעיקר פגעה במעודדות, וסל של טפירו גרם לספאחיה להזעיק פסק זמן. ביינום החל להשתלט על משחק ההתקפה של מכבי, שהתפוגג ככל שהזמן זחל קדימה. גוראן ירטין נכנס למשחק, ובאוורס פינק אותו עם דאנק שהדליק את יציעי ירושלים, ירטין לא התרגש, ו-5 נקודות רצופות שלו הורידו למינוס 6, ושלחו את דן שמיר למזכירות.

ארנולד לא הפסיק להחטיא, ג'נקינס התעורר ובסופו של דבר מכבי לא הצליחה לסחוט רביעית מטפירו לאורך כל הרבע, ואף לא לייצר מומנטום שיוביל למהפך.

רבע 4: 78:80 למכבי ת"א

טל בורשטיין פתח מצוין את הרבע הרביעי, וויצ'יץ' ניצל את הרכות של אוסטין ומכבי הורידה למינוס 5. שארפ סחט רביעית מטפירו 5 דקות לסיום, והספסל של ירושלים געש. בהתקפה העוקבת נפסלה שלשה של פניני בשריקה לעבירת תוקף מפוקפקת ביותר של טפירו, והגארד האדום ירד לספסל בדמעות כשהוא מטיח בשופט סמי בכר: "אתה לא מתבייש?". האירוע החזיר את הרוח למפרשיה של מכבי. בורשטיין החטיא שלשה שיכולה היתה לקבוע שוויון, ומיד בהתקפה העוקבת שארפ ביצע את החמישית. 1:10 לסיום בורשטיין קבר שלשה, חג'ג' איבד וביינום השווה במתפרצת. חצי דקה לסיום וויצ'יץ' יצא בחמישית, ואוסטין דייק רק באחת מהקו, 77:78 לירושלים. ששון החטיא את הזריקה, ארנולד השתלט על ריבאונד ההתקפה 2.2 לסיום, קלע סל ועבירה, ומכבי חגגה ניצחון 78:80, וצלחת אליפות מספר 47 בתולדות המועדון. אה, ושמעון מזרחי חייך.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי ת"א: וויל ביינום 18 (5 אסיסטים), טל בורשטיין 15 (7 ריבאונדים), ניקולה וויצ'יץ' 13 (10 ריבאונדים), שרון ששון 11, סימאס יסאיטיס וגוראן יירטין 5 כל אחד, דרק שארפ 3.

קלעו להפועל ירושלים: מריו אוסטין 16 (9 ריבאונדים), מאיר טפירו 14 (5 אסיסטים), הוראס ג'נקינס 13, טרנס מוריס 9 (16 ריבאונדים), טימי באוורס וגיא פניני 8 כל אחד, דרור חג'ג' 7, יוריצה גולמאץ 2, ארז מרקוביץ' 1.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully