וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסוף הפועל השליכה בננות

27.5.2007 / 22:34

לוני הזהיר מזריקת פירות של אוהדי מכבי, אבל היו אלה בעיטות חופשיות של אבוקסיס (28) וטועמה (33), ושער של דואני (42) שקבעו 0:3 לאדומים בדרבי. מוסא וביטון הורחקו בסיום

מחנות האוהדים של הפועל ומכבי ת"א נלחצו בתחילת הסיבוב השלישי כשגילו שייתכן מצב שהדרבי הלוהט יהיה זה שיכריע את זהות האלופה. מאז הרבה מים זרמו בירקון, והרבה שמפניה זרמה בגן סאקר, ובית"ר ירושלים נעמדה בראש ליגת העל. אבל דרבי זה דרבי, וכשהוא המשחק האחרון של העונה הוא שווה הרבה יותר משלוש נקודות או מקום באופ"א, ומשפיע על כל הלך הרוח במועדון לכל אורך הקיץ.

סביר להניח שהאוהדים האדומים שמחו יותר מה-0:3 הגדול של הפועל על מכבי, מאשר חגגו בגמר הגביע החצי-עצוב, אחרי ניצחון בפנדלים על אשקלון, שירדה בסוף השבוע האחרון לליגה הארצית. החגיגה בבלומפילד, יותר מהתואר, תגרום לעונת 2006/7 להיזכר בוולפסון כמוצלחת. מי יודע, אולי עוד יתגעגעו שם לניר לוין.

מכבי ת"א הגיעה לדרבי בידיעה שרק ניצחון ייתן לה את המקום השני, ששווה עוד כסף ומסדר שבועיים מנוחה לפני המשחק הראשון באופ"א, בעוד שהפועל עלתה עם שחקנים כמו ביברס נאתכו ועמאר מנצור הצעירים. אבל מהשריקת הפתיחה (או יותר נכון, מהרגע שהעשן מהרימונים שהושלכו מהיציעים התפזר וניתן היה לשחק כדורגל) רק האדומים היו על המגרש. ההתקפות היו מהירות, מרכז הקישור וההגנה יציבים, ואחרי מספר החמצות הגיעו שתי בעיטות עונשין ששלחו את הפועל לגן עדן ואת מכבי לגיהינום.

לוני הרציקוביץ' "התריע" לפני המשחק שהאוהדים הצהובים מתכוונים להשליך בננות לכיוונו של ברוך דגו, אבל הבננות היחידות שראינו היו של יוסי אבוקסיס (29) וסלים טועמה (33). הגול של אבוקסיס עבר דרך ריקושט מהחומה, אבל של טועמה עוד ייזכר שנים רבות. ארבע דקות לפני ההפסקה שער של רמי דואני קבע את תוצאת המשחק.

בדקות האחרונות הורחקו קובי מוסא ומשה ביטון (פרטים נוספים בקישור), אבל מה שראינו היה בעיקר כדורגל, אחרי עונה מאכזבת בסך הכל. מכבי סיימה במקום השלישי, כששער אחד בלבד היה חסר להפועל כדי לחלוף על פניה בטבלה. אבל בתל אביב כמו בתל אביב, עדיף גביע ודרבי מהמקום הרביעי על פני המקום השלישי. וזה משהו שכווול האוהדים יזכרו למשך הרבה הרבה זמן.

מחצית ראשונה

דקה 4: טועמה ניסה את מזלו מרחוק, אבל הבעיטה השטוחה שלו נעצרה אצל קאלה.

דקה 11: כדור ארוך נשלח לדה ברונו, אבל קאלה יצא מחוץ לרחבה, ובנגיחה מעופפת הרחיק את הסכנה.

דקה 24: גילי ורמוט קיבל כדור באגף, שעט קדימה לרחבה, העביר רוחב לטועמה, אבל הקשר הצליחה להחמיץ מול שער ריק, והתוצאה נותרה מאופסת.

דקה 29: גול! בעיטה חופשית להפועל 25 מטרים אלכסונית מהשער של קאלה. אבוקסיס ניגש, בעט לתוך החומה, ומשם הכדור שינה כיוון כשניתז לכיוון השני. לקאלה לא היה סיכוי, 0:1 להפועל.

דקה 33: גול! ואיזה גול! לקרוא לו גולאסו יהיה אנדרסטייטמנט. דה ברונו הוכשל 25 מטר אלכסונית מהשער, רק הפעם מצד ימין. טועמה עקף את החומה בכדור מסובב ועוצמתי, שהתביית על חיבורי השער של קאלה חסר האונים, והרים את היציעים האדומים אל על. 0:2 להפועל.

דקה 38: טועמה בעט מזווית קשה, הכדור חמק ליד הקורה.

דקה 42: גול! האדומים לא יודעים את נפשם. קרן של הפועל הלכה אחורה, ובונדר שלח כדור ארוך לחברו הבלם, דואני, ששבר את מלכודת הנבדל ומהאוויר שלח את הכדור פנימה - 0:3 סנסציוני.

מחצית שנייה

דקה 46: ההגנה של הפועל לא הצליחה להרחיק, ושבחון ניצל זאת כדי לבעוט לשער, אבל אברבנל קלט.

דקה 65: כדור ארוך מצא את משה ביטון באחד על אחד, אבל אברבנל הדף, ואת הריבאונד, מול שער ריק, הוא שלח בימין לשחקים.

דקה 68: עוד כדור חופשי מסוכן של טועמה, אבל הפעם הכדור חולף מעל למשקוף.

דקה 73: טועמה שלח את אנטבי לרוץ על הקו, וההגנה הצהובה הרחיקה את כדור הרוחב המסוכן שלו.

ההרכבים:

הפועל תל אביב: ניל אברבנל; עאמר מנצור, דני בונדר, רמי דואני, יגאל אנטבי; ביברס נאתכו (אליניב ברדה, 76), יוסי אבוקסיס (טל חן, 70), גילי ורמוט, ברוך דגו, סלים טועמה (אוליביירה וולינגטון, 86); לוסיאנו דה ברונו.

מכבי תל אביב: טברטקו קאלה, יובל שפונגין (קובי מוסא, 27), מושיקו מישאלוב (ליאור ז'אן, 78), אבי יחיאל, אורי שטרית, דיאן איליץ' (ארז מסיקה, 56), שירן ייני, עומר פרץ, יוסי שבחון, אבי נמני, משה ביטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully