וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרשקוביץ תקף אותי"

לי בוץ

27.5.2007 / 1:13

אבי נמני מסביר את התפרצותו כלפי מנכ"ל הפועל. 21 אוהדים נעצרו. מוסא תקף אוהד אדום שפרץ למגרש, והורחק. הפועל תגיש נגדו תביעה אזרחית. לוני: "חבל שבאתי"

עמי שומן

צילום ועריכה: עמי שומן

הפועל ת"א הביסה 0:3 את מכבי בדרבי ההתל אביבי הגדול, שסגר את עונת 2006/7. אבל עם כל הכבוד למשחק, רוב האירועים בו לא היו קשורים לכדורגל.

אוהד הפועל הסתנן למגרש בדקה ה-87, זרק רימון עשן אדום למרגלות היציע הצהוב, וקובי מוסא, הוא ולא אחר, החליט להיכנס בו בפראות, מה שעלה לו בכרטיס אדום. במרכז המגרש התעוררה מהומה והונחתו כמה מהלומות (בעיקר מכיוונו של אבי נמני לטל חן ומנכ"ל הפועל אריה הרשקוביץ), אבל לא נשלפו כרטיסים נוספים, עד שבדקה ה-90 נשלח גם משה ביטון למקלחת מוקדמת בגלל כניסה מסוכנת ברמי דואני.

הפועל הגיבה רשמית לעימות נמני-הרשקוביץ: "היה ברור על פי מצלמות הטלוויזיה שכל מטרת כניסות של אריה הרשקוביץ הייתה להרגיע את השחקנים. להפתעתו נמני הגיב בצורה פרועה ולא ספורטיבית, וכל שנותר הוא לשאול אם לזה התכוון אלי כהן כשאמר שיוסי אבוקסיס צריך ללמוד מהקפטן שלו על איפוק". הקבוצה הודיעה כי תגיש תביעה אזרחית נגד מוסא, כשגם האוהד שהותקף שוקל לעשות מהלך זהה.

כל השחקנים של הפועל ת"א מיהרו, לפני המקלחת, לצאת החוצה, טיפסו על גג האוטובוס של הקבוצה שחנה מחוץ לשער 5, וחגגו עם האוהדים דקות ארוכות. עם זאת, נראה כי האדומים לא למדו את הלקח מחגיגות הגביע, וגם הפעם נשמעה השירה "הצהובים אוכלים ת'לב".

לפני ובמהלך המשחק נעצרו 21 אוהדים, 14 מביניהם קטינים. שלושה אוהדי הפועל נעצרו על פריצה אל כר הדשא, 10 אוהדים משני המחנות נעצרו בכניסה ליציע כשברשותם אמל"ח, אוהדת הפועל נעצרה בשער 11 הצהוב כשברשותה רימון עשן אדום, שאמור היה להיות מושלך במהלך המשחק, שני אוהדי מכבי נעצרו לאחר שנקלטו במצלמות בבלומפילד מדליקים רימוני עשן, והיתר נעצרו בעקבות הפרות סדר. שתי הקבוצות צפויות לעמוד לדין משמעתי בעקבות מופעי הפירוטכניקה של האוהדים.

גם בסיום ההתמודדות היו עימותים מחוץ לאצטדיון, והמשטרה נאלצה להפריד מספר קטטות בין מחנות האוהדים. לאחר התפזרות חלק מכוחות המשטרה, קצת אחרי השעה חצות, התפתחה באזור בלומפילד תגרה נוספת במהלכה נדקר אוהד הפועל, שפונה לבית החולים וולפסון במצב קל עד בינוני.

דגו: "חבל שלא זרקו בננות"

המאמן המנצח, ניר לוין, קיבל והעניק מתנת פרידה בדרבי, כשכל המחנה האדום צהל. "כולם יודעים שאני לא ממשיך, ואני שמח לעזוב בצורה מעוררת כבוד בדרבי, ועם הקבוצה שהבקיעה הכי הרבה שערים בליגה", התלהב. "זה ניצחון משכנע ויפה, והוא הגיע בעזרת השחקנים הנפלאים האלה".

יוסי אבוקסיס הבהיר מה היו סדרי העדיפויות של האדומים: "זה יותר גדול מהגביע, גם מבחינת האוהדים ששיגעו אותי בזמן האחרון, כי הם דיברו רק על דרבי, ואמרו שלא איכפת להם מהגביע. ראית את הקהל הזה? אני כל כך אוהב לשחק וכל כך אוהב את המועדון, אבל אני רוצה לכבד את ההנהלה ולשבת איתה, ואת זה נעשה מחר, ונראה אם אני ממשיך".

"זה היה משחק גדול, ואני כל כך מאושר בשביל האוהדים", המשיך הקפטן האדום. "באנו משוחררים מצד אחד, אבל מצד שני ידענו שהקהל יתבאס מהפסד בדרבי. זו הייתה הפועל שמחה, שמגיעה להרבה מצבים ומשחקת כדורגל מצוין. גם שיחקנו קצת בשביל נתניה, והם בטח החזיקו לנו אצבעות".

מה היה לו לקפטן האדום להגיד על פעולותיו של מוסא? "כשאני עושה משהו כולם קופצים עליי, אבל אני לא אתבכיין על זה. קובי בחור טוב ובגלל שהשפלנו אותם, בלהט של המשחק, אני יכול להבין אותו".

טל חן הוסיף על התנהגותו של מוסא: "לא ראיתי דבר כזה בחיים שלי בכדורגל. אני לא רוצה להשתמש במילים בוטות, אבל אני חושב שלכולם הספיק לראות בעיניים את מה שהיה על המגרש".

ברוך דגו היה כל כך מבסוט, שהחליט להתבדח על חשבון הגזענות בכדורגל: "חבל שלא זרקו עליי בננות, כי הייתי אוכל וזה היה מוסיף לי אנרגיה. התרגלתי לאווירת הטירוף של הדרבי, לא התייחסתי למה שאמרו עלי לאחרונה. התרכזתי כל כולי בהפועל, בקהל המדהים שלנו ובמחשבה איך מנצחים את הדרבי. לא האמנתי שהמשחק יהיה כל כך חד צדדי. כשיצאנו למגרש כולנו התרגשנו ופשוט ידענו שאנחנו הולכים לנצח. ידענו שאם נילחם נעשה את זה ובגדול, ופשוט לא השארנו למכבי סיכוי".

על העונה הבאה אמר הקשר: "אני צריך לשבת עם ההנהלה בימים הקרובים. אני מאוד רוצה להישאר בהפועל".

נמני: "הרשקוביץ תקף אותי"

בצד הצהוב של הכביש היו בעיקר תירוצים והאשמות, אבל לא אצל אלי כהן. "כמו שניצחנו בדרבי הראשון, צריך להמשיך לשמוח, כי זה לא יקלקל לנו את העונה הטובה", אמר. "היו לנו הרבה הזדמנויות, ומי שלא יודע להפסיד לא יודע לנצח. אני מסיר את הכובע בפני הבחורים, שעשו העונה עבודה נפלאה. אני מצטער בשביל אוהדי מכבי שנתנו היום תצוגת תכלית מרשימה יותר מאיתנו. אף שחקן לא הגיע אפילו ל-50 אחוז מהרמה הרגילה".

לגבי המהומה נתן כהן גב לשחקניו: "מה היה קורה אם האוהד הזה שהקניט את אבי היה מגיע עם דוקרן? איפה היו המשטרה והיס"מ? לא ראיתי מה עשה קובי מוסא, אז אני לא רוצה להביע דעה".

נשיא מכבי לוני הרציקוביץ', שמדבר חדשות לבקרים נגד אלימות, היה נסער כשניסה להסביר את האירועים: "מה שראיתי היום היה מזעזע. מה הערך של המשחקים האלה אם זה מה שקורה? אני מצטער בכלל שהגעתי לפה. יש פה 500 שוטרים וסדרנים, אני לא מבין איך האוהד הצליח להיכנס למגרש, אבל בוודאי שזה לא התפקיד של השחקן לעצור אותו. נטפל במקרה של מוסא בתוך המועדון אחרי שנסתכל בקטעי הטלוויזיה. האוהדים שפרצו לדשא ואלו שנתפסו עם אמל"ח צריכים לשבת שנה בבית הסוהר - די לסלחנות".

"לפני שנמני נתן מכה הוא חטף מכה, וכשתוקפים אותך יש זכות להגן על עצמך", המשיך הבעלים. "יש גבול לסוג האיפוק שאנחנו מבקשים. ההתפרעות בין השחקנים הייתה לא במקום, וחלק מהיכולת שלהם נבחרת באיפוק, וגם אם קובי עשה טעות, אל היה לשחקני הפועל להתפרע".

גם אבי נמני סינגר על תפקידם של הצהובים במהומה: "אחרי הכרטיס האדום השחקנים של הפועל רצו לקובי וניסו לתקוף אותו, כל אחד ניסה להגן על חבריו לקבוצה, וזה הכל. זה מאוד טבעי. אריה הרשקוביץ תקף אותי בסוף המשחק, והייתה המולה, וזה לא משנה מה היה. צריך לבוא למשטרה בטענות על זה שאוהדים מסתובבים, יכולים לתקוף ואף אחד לא עוצר אותם. האוהד דפק את הרימון מספר פעמים על כר הדשא ואף אחד לא ניגש אליו. אח כך הוא רץ עם אבן ביד, וגם אף אחד לא עשה כלום. זה הדבר החמור, ולא מה שעשה מוסא".

"אם כואב לי על מישהו באמת זה על הקהל, שנתן תצוגת עידוד יוצאת מן הכלל, גם כשהיינו בפיגור", הוסיף הקפטן. "היינו לא מוכנים למשחק הזה ונצטרך לתקן את השגיאות בעונה הבאה. אני ממשיך לשחק, אלא אם כן יקרו דברים בלתי צפויים".

אוהדי מכבי ת"א חיכו לשחקני הקבוצה בסיום המשחק דקות ארוכות ועודדו נמרצות את קובי מוסא. כמו כן, מתכוונים אוהדים מארגון האולטראס של הצהובים להגיע אל ביתו של הקשר עם זר פרחים על מנת לשבח אותו על התנהגותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully