וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק העונה (הבאה)

26.5.2007 / 9:10

הדרבי התל אביבי אומנם לא יכריע את זהות האלופה, אבל טומן בחובו שאלות זהות, יוקרה עירונית והרבה כסף. ותודה לדגו שמילא את בלומפילד

לא מעט אוהדי מכבי והפועל ת"א נשמו לרווחה ביום שבית"ר הבטיחה את האליפות. זר לא יבין זאת, אך לתל אביבים זה היה ברור מאוד. המחשבה על אותו דרבי מכריע במחזור האחרון פגעה להם בשלוות הנפש בחודשים האחרונים. שונאי בית"ר הגדולים ביותר צפו בהשלמה בירושלמים חוגגים עם ארקדי בגן סאקר, כשהעיקר מבחינתם הייתה ההבנה שהם שלא יצטרכו להתמודד עם המפגש הטעון שסידרה ההגרלה. אוהדי כדורגל אדוקים, שעל הנייר אמורים לחכות למשחק מרגש שכזה כל ימי חייהם, חשו הקלה עצומה מעצם ההימנעות ממנו. גם ככה הדרבי הוא אירוע סיוטי, אין צורך להפוך אותו לקרב ישיר על האליפות.

ותודה לדגו ואבוקסיס

הדרבי הזה הוא הדבר האחרון ששתי התל אביביות צריכות בימים טרופים אלה. העונה הסתיימה באופן סביר מבחינתן, הציפיות הנמוכות הושגו, המקום באירופה הובטח וההכנות לעונה הבאה כבר החלו. לוני ומוני לא צריכים עכשיו עוד אירוע מכונן, עוד משחק קריטי שאין ממנו דרך חזרה. שניהם כבר הרגישו שהפעם, בגלל הנסיבות המיוחדות, עומד להיערך דרבי גארבג' טיים, אירוע חסר חשיבות שישאיר את הסטטוס קוו העלוב על כנו. אבל אז אבוקסיס ודגו לקחו את המיקרופון לידיים, ובלומפילד יהיה גדוש באמוציות.

ניצחון ששווה הרבה כסף

אפשר לכנות את הדרבי הזה כ"משחק העונה הבאה". מלבד היוקרה העירונית הסטנדרטית, מדובר פה קודם כל בקרב על המקום השני, עם משמעויות כלכליות לא מבוטלות בניסיון (הנואש) להילחם בתקציבים של חיפה ובית"ר. הסגנית תקבל 700 אלף דולר, השלישית תקבל 600 אלף והרביעית רק 400, וזה בדיוק הפער שעשוי להבדיל בין איליץ' לבאוטנג.

מלבד זאת, מדובר גם באורך חופשת הקיץ. הקבוצה שתסיים במקום השני תחל את משחקיה בגביע אופ"א רק בסיבוב השני של המוקדמות, משמע בחודש אוגוסט, בעוד האחרות ייאלצו לשחק בסיבוב הראשון באמצע יולי. הנה עוד סיבה למלחמה.

שמעון מזרחי הוא אדום

המשחק הזה עומד להיות בעיקר קרב על הזהות האבודה. נדמה שבחודשים האחרונים טושטשו ההבדלים המסורתיים בין המועדונים. המאבק של לוני בהתאחדות הפך את מכבי לקבוצה מקופחת, אלי כהן הפך אותה לקבוצה לוחמת נטולת זוהר, האוהדים שעודדו את השחקנים בסיום משחקי הפסד מכובדים הפכו אותה ללוזרית. מזכיר מישהי?

גם בהפועל התהפכו היוצרות. ההנהלה דחקה את כל תחושת המשפחתיות, חוסר הנאמנות של האוהדים כלפי אלימלך השכיחה את הסולידריות, הזכייה בגביע הפכה אותה לזוללת תארים, וגיא לוזון עומד להפוך אותה לבייבי הפרטי של יו"ר ההתאחדות ולחביבת הממסד. נשמע כמו קבוצה של שמעון מזרחי.

עונה סבירה או זוועתית?

בשורה התחתונה, הדרבי הזה יהווה את החותמת הסופית על העונה. מכבי הפתיעו עם סגל צעיר ולוחם שניסה להיאבק בבית"ר, הפועל הוציאה איכשהו עוד גביע למרות כל הריקבון בהנהלה, אבל שני מחנות האוהדים עדיין מתקשים להחליט אם מדובר בשנה סבירה או זוועתית. ניצחון או הפסד ביום ראשון יכריע באופן סופי את הסוגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully