וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך למאמן בית"ר

22.5.2007 / 15:21

מי אמר שאי אפשר לפרוח אצל גאידמק? וואלה! ספורט דווקא עלתה על המתכון שיספק את הטייקון ויעזור למאמן הבא להצליח איפה שאחרים נכשלו

1. אתה חייב לקחת אליפות

ארקדי, הבוס העתידי שלך, רוצה תואר. הוא רוצה הכל: אליפות, גביע, גביע הטוטו, ליגת האלופות, כאן ועכשיו. הכי גדול, הכי מרהיב, הכי, אחי. ארקדי לעולם לא רוצה להיות מספר 2. אל תבלבל לו את המוח על דרך, תכניות לטווח ארוך, תהליך בנייה מדורג של מועדון, דבר אליו בגביעים וצלחות, סדר לו פגישות שנתיות עם הנשיא. עזוב אותך מחוזה לשלוש שנים, זה לא מה שיציל את עורך. רק גן סאקר בחודש מאי.

2. שלא תעז לקחת אליפות

ארקדי, הבוס העתידי שלך, רוצה פרסום. הוא רוצה הכל: כותרות ראשיות בעיתונים, ראיונות פריים טיים בטלוויזיה, עצרות המונים ונפנוף ידיים. הכי גדול, הכי מרהיב, הכי, אחי. אתה, חשוב שתפנים במהרה, הוא רק השחקן המשני בחגיגה של ארקדי בדרך לראשות הממשלה/ראשות עיריית ירושלים/השד יודע מה. אליפויות, גביעים ושאר הצלחות וירקות, מסיתים את הפלאשים מארקדי ומעבירים אותם אליך ואל השחקנים. סערות מחזירות אליו את המיקרופונים. ראה הוזהרת. ראה מקרה יוסי מזרחי.

3. אל תדפוק חשבון לקהל

בטדי, האצטדיון העתידי שלך, תפגוש 15,000 עוזרי מאמן לא רשמיים, שידרשו ממך לעשות חילוף בדקה ה-20 ולהוביל 0:2 במחצית. מה שלא תעשה, לא תצליח לספק אותם: פעם הם רוצים תארים, פעם הם רוצים גם כדורגל מסעיר, פעם הם יבקשו יותר שחקני בית, פעם חמישה זרים על רמה בהרכב. איפה שלא תצליח, נכשלת. האחרון שהביא אליפות לבית"ר עשה זאת רק בזכות האטמים שהגנו עליו מהדרישות ההפכפכות של הרחוב הירושלמי. זאת גם הדרך היחידה שלך לשחזר את ההישג הגדול שלו בעונה הבאה.

4. תתחבר לקהל

יש מעט קבוצות בעולם עם כוח כזה של קהל, אתה תבין זאת כבר בשבוע הראשון שלך. המהות של בית"ר היא האוהדים שלה, בלעדיהם היא עוד קבוצה. המאמנים האחרונים שהתעלמו מהדרישות והלהט שלהם, גמרו בבית חולים ומרשם לכדורים ללב לכל החיים. יש להם דלת פתוחה אצל ארקדי, ג'אנקי ההמונים, שיעשה הכל כדי לספק אותם. המאמן האחרון שלא הקשיב להם וחשב רק איך להביא אליפות, גמר בלשכת העבודה. והוא לא היה הולנדי או צרפתי, אלא שחקן בית, סמל ושאר הגדרות שלא עזרו בסופו של דבר.

5. תהיה מנהיג

נסה למצוא זמן לנבור בארכיונים, למרות שבטח התפקיד החדש שלך מחייב אותך לבנות קבוצה בזמן קצר. בארכיבים תמצא בדיוק מה מיסטר ארקדי מחפש: מנהיג. אוחנה לא היה מנהיג, קאנן לא היה מנהיג, פרננדז לא היה מנהיג, מזרחי לא היה מנהיג. כולם, אגב, היו שם לפניך ולא הצליחו לספק את הטייקון. לפני מאמן, גאידמק מחפש אדם כמוהו בראש המערכת: כריזמטי, שליט אחד ויחיד, שמושל ביד רמה על אימפריה ענקית. סוג של אוליגרך חסר שובע, שלא מקבל לרגע רעיון של הפסד או סתם משחק בינוני. תזכור: אתה יכול לזכות באליפות, אבל אם ארקדי לא יראה בך מנהיג אתה אבוד.

6. תהיה נחבא אל הכלים

בית"ר היא ההצגה של ארקדי גאידמק. היא אמצעי עבורו לכל מיני דברים אפלים שרק בעשור הבא תבין. לא מדובר בפילנרטרופ, אלא באדם שמשקיע המון כסף במטרה לקבל פרסום הולם. אם אתה כבר נובר בארכיונים, חשוב שתראה מה קרה ללואיס פרננדז, שהפך פתאום לכוכב המרכזי של בית"ר בסוף העונה שעברה. כולם דיברו עליו, דנו בו, רדפו אחריו. פרננדז הפך לאליל בטדי ואייטם תקשורתי שאף פעם לא מאכזב. וזה בדיוק מה שאכזב את ארקדי.

וצרור עצות לסיום

אלה הם עיקרי הדברים, אבל יש עוד כמה טיפים קטנים שחשוב שתדע לפני שאתה נכנס לתפקיד כמאמן בית"ר: תמיד תנסה לשחק אטרקטיבי, אבל אל תשכח שרק הגנה טובה מביאה אליפות. נורא חשוב לשלב שלושה-ארבעה שחקני בית צעירים, אבל אל תשכח שאתה צריך לנצח תמיד. מאוד כדאי לך להקפיד על שמירת המסורת הירושלמית, אבל חמישה זרים ברמה של ז'רום לרואה הם עדיין דבר מחייב למאמן שמקבל תקציב כזה.

ואה, כן, עוד משהו: שיהיה בהצלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully