וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנגד שלושה מאמנים

21.5.2007 / 14:50

איך סיני קשור לבני יהודה? מה מסמל המעבר של לוזון להפועל ת"א? למה גאידמק מעדיף את אוחנה על מזרחי? חמי אוזן סוגר מחזור ולא שוכח את עטר

לוזר: בני יהודה

2006/7 עדיין לא הסתיימה, אבל אנחנו כבר עמוק בהכנות לשחזור הפלא של ליגת העל הנוכחית גם בעונת 2007/8. התכניות כבר על השולחן, ועיקרן: אלי אוחנה עשוי לבנות את בית"ר לאתגרים הטקטיים והפיזיים שמצפים לה במוקדמות ליגת האלופות (מספרים שגם גיא עזורי מועמד), משה סיני הוא כנראה האיש שנבחר להרים את בני יהודה מהקרשים, גיא לוזון הוא התשובה של הפועל ת"א לארקדי גאידמק. אם תרצו, אין זו אגדה.

מכל סלט המלפפונים הזה, הסיכום בין בני יהודה למשה סיני נראה ההזוי מכולם. לא ברור מה הניע את סיני לצאת מהקיפאון שלו אחרי המפלה כמנג'ר הפועל ת"א בשנות ה-90 דווקא בבני יהודה, קבוצה בנסיגה מקצועית, עם סגל מתפורר ונעליים של מאמן מצליח. בני יהודה היא גם מועדון שלא מקבל כבר כמובן מאליו קרבות תחתית, אליהן כנראה תחזור בשנים הקרובות, אם לא ייעשו קסמים בסגל שלה.

האם סיני הוא הקוסם? האם זה מה שסיני צריך כדי להרים את קריירת האימון העצמאית שלו לפני שהיא מתאדה סופית? קונסנזוס רחב של מצביעים בסקר הראשי בוואלה! ספורט, שמייצג היטב את הלך הרוחות ברחוב, בטוח שלא. לכולם ברור למה, חוץ מבני יהודה ומשה סיני.

ווינר: יוסי מזרחי

כנראה שהדרך היחידה להצליח בבית"ר ירושלים היא פשוט לעזוב את בית המשוגעים של גאידמק. רק ככה מאמן מקבל את הקרדיט שהוא זכאי לו. זה אולי הניצחון הכי גדול של מזרחי העונה, וכמו שזה נראה כרגע, זה גם ההפסד הכי גדול של בית"ר. המחזורים האחרונים מתחילים לשחרר את המעצורים בבית"ר של מזרחי, שמתחילה לרמוז מה יכול לקרות אם יתנו להמשיך לו את מה שהוא התחיל העונה, ומה כנראה יילך לאיבוד אם אלי אוחנה יחזור?לאמן את הקבוצה. מכל האופציות שהועלו כרגע, למעט לואיס פרננדז, אין מועמד טוב יותר ממזרחי להוביל את בית"ר לאליפות שנייה ברציפות. זאת גם כנראה הסיבה מדוע ארקדי גאידמק לא רוצה אותו.

כדי להחליף מאמן אלוף בסוף עונה, מהלך בעל השלכות הרסניות בעתיד, צריכים להתקיים מספר תנאים: הראשון, להמציא חלופה טובה בהרבה בטרם ששחררת את המאמן, טעות שחוזרת אחת לאחת מהקיץ שעבר, אז הוחתם בלית ברירה אוסי ארדילס בגלל שבית"ר נתקעה בסוף בלי מאמן. בית"ר כבר החליפה מאמן אלוף אחד, אלי כהן, אבל זה היה בדרור קשטן, האב הרוחני של המועדון, וזה הגיע אחרי שנתיים של כהן בבית"ר. אתם יכולים להשוות בין דרור קשטן לאלי אוחנה או גיא עזורי?

התנאי השני הוא היעדים שאותו מאמן שכבר סגרת איתו יכול להשיג עבורך. בנוגע לליגת האלופות, מותר לנבא שבית"ר לא תעפיל לשם בשנים הקרובות גם עם מוריניו. עוד לא נבנתה המקפצה שתעזור לקבוצה שלא העפילה מעולם לסיבוב הראשון בגביע אופ"א לדלג מיד לשלב הבתים בליגת האלופות. למכבי חיפה לקח עשר שנים לתרגם הישגים נקודתיים באירופה, דבר שאין לבית"ר בכלל, להצלחה ממשית. נכון, מכבי חיפה עלתה לליגת האלופות אחרי שהחליפה מאמן ממש לפני תחילת האימונים לעונת 2002/3, אבל שום לא היה זוקף לזכותו את ההישג הזה ללא הגולגולות של פארמה ופ.ס.ז'. מה יש לבית"ר? ניצחון ביתי על ברוז'?

נשארנו עם הליגה, הזירה בה יוסי מזרחי הוכיח את עצמו ויכול היה להוכיח את עצמו גם בעונה הבאה, אלא אם כן המטרה של גאידמק היא לזכות באליפות ב-30 נקודות פור ולא 13. אם בבית"ר ירושלים היה שריד של שפיות, מישהו כבר אוזר אומץ ועוצר את גאידמק מלעשות את הטעות הזאת. אבל ככה זה שהג'נרל מנג'ר האמיתי של בית"ר הוא ארגון אוהדים אלים בשם 'לה פמיליה', שהחליט בשביל ארקדי להיפטר ממזרחי ומבקש עכשיו להחזיר את בית"ר לימי פניג'ל על-ידי החתמתו של המאמן השלומיאל, אלי אוחנה.

הצעת ייעול: להחתים את ראובן עטר לשלוש השנים הבאות

הבעיות הכלכליות של מכבי ת"א, הבעיות הניהוליות בהפועל ת"א והשגעונות של ארקדי גאידמק מעמידים את מכבי נתניה בעמדת מוצא בדרך לאליפות עד תום העשור הקרוב. האצטדיון החדש מתחיל להתרומם מתוך השממה, מה שאולי יכול להפוך בסופו של דבר למנוף האמיתי לרנסנס, בדומה לתרומה של אצטדיון טדי לבית"ר ירושלים כשזה הוקם בתחילת שנות התשעים. כדי שזה יקרה, חובה לתת לעטר פרק זמן ארוך מספיק כדי לבנות את האימפרייה עקב בצד אגודל, להקים תשתית של שחקנים שתשנה אולי את פני המועדון. אסור לפספס את ההזדמנות ההיסטורית.

נתניה היא ברזיל של מדינת ישראל. על חופיה ומגרשיה הקטנים גדלים מדי שנה יהלומים, על רקע אותה מסורת שהופכת את הברזילאים לטובים ביותר בעולם. נסו בסוף שבוע למצוא מגרש פנוי בנתניה ותבינו באיזה כור היתוך מדובר. איזה מפץ חשוב מצפה לליגת העל, ביום שנתניה יזכו באליפות.

מן התקשורת: לאן נעלם אושרי לוי?

כולם כבר מסכמים את העונה ונדמה כי התחזית היחידה בה רוב אמצעי התקשורת פגעו, היא האמונה כי פרשת אושרי לוי תיעלם כלא היתה. כצפוי, התקשורת הישראלית שכחה מהעניין מהר בדיוק כמו שהיא מיהרה לשפוט את שוער הפועל כפ"ס לשעבר, נותנת למציאות להכתיב לה את סדר היום ולא לפעמים להיפך. התוצאות בליגה הלאומית ידועות מראש? טוהר המידות בענף נותר עגום יותר אפילו מבעבר? שנייה רגע, בואו נשמע קודם מה יש לארקדי גאידמק לומר הפעם על יוסי מזרחי ונקווה ש'ויצמן יער' יעלו את הנושא על סדר היום בשבילנו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

הם באמת אמרו את זה

"לשמחתי, התוצאה לא חיובית עבורנו" (אבי נמני בדריבל נדיר, בסיום המשחק מול בית"ר)

"זה מינוי מעולה, הוא מאמן מצוין" (איציק זוהר על הסיכום של משה סיני, חברו היפואי, בבני יהודה)

"אני מאמין ביציבות" (אייל ברקוביץ' בראיון כן לספורט 1)

המחזור הבא: הפועל ת"א – מכבי ת"א

יכול להיות שגיא לוזון יצליח בהפועל ת"א והוא ראוי, למרות הספקות לגביו, ל-100 ימי חסד, אבל ההחתמה הצפויה שלו וכל השמועות לגביה מסכמות היטב את המהפך שעבר על הקבוצה בימי מוני הראל ושחר בן עמי: לא עוד ניסיון לייצג אלטרנטיבה בכדורגל הישראלי, לא עוד כוונה להתבדל מהביצה המקומית, מהיום הפועל ת"א היא לוזוניאדה לכל דבר ועניין. המאמן קרוב של יו"ר ההתאחדות, שהוא כנראה חבר טוב של חלק מחברי קבוצת הניהול.

אם בתקופת תאומים הפועל ת"א ניסתה לצאת נגד הממסד הרקוב דרך מאבקים בתרבות גברי לוי באותם ימים, היום הממסד, על כל מאפייניו, הוא חלק מאורך החיים של האנשים המנהלים אותה. איך זה קשור לדרבי, אתם שואלים? בעיקר בגלל שיש כאן סוג של מהפך תודעתי. מכבי השמנה, העשירה, הצפונית, היא היום האנטיתזה לשלטון הפחד של הלוזונים, ואילו הפועל הכאילו מהפכנית, היא חלק ממנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully