וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוטאל פוטבול: המאבק ההולנדי בשיאו

28.4.2007 / 9:23

בראשון ייערך המחזור האחרון בהולנד, אליו מגיעות שלוש הראשונות, אלקמאר, אייאקס ופ.ס.וו, עם אותו מספר נקודות. ואן חאל לחוץ

אין יותר קבוצות הולנדיות באירופה. זו האמת ושתיים מהן, אלקמאר ופ.ס.וו איינדהובן, הודחו בערך באותה תקופה. אבל הליגה המקומית, אולי בגלל שהקבוצות מרוכזות כעת רק בה, פשוט לוהטת. מחזור אחד נותר לסיום העונה ושלוש קבוצות: אלקמאר, אייאקס ופ.ס.וו צמודות בפיסגה, עם מספר נקודות זהה, כשכל מה שמפריד ביניהן הוא הפרש שערים.

ניצחון 1:3 נגד הירנביין במחזור האחרון ושער שוויון של אליה סחוט מאוטרכט 4 דקות לסיום המשחק של קבוצתו נגד פ.ס.וו, סידרו לאלקמאר של לואיס ואן חאל מקום ראשון עם הפרש שערים עדיף על פני פ.ס.וו ואייאקס.

לקבוצה של ואן חאל יש הפרש שערים חיובי של 53 שערים, 6 יותר מאייאקס ו-7 יותר מפ.ס.וו. למרות זאת, המאמן המנוסה מודה שהעול של המצב בחדש עשוי להיות כבד על כתפי שחקניו: "אנחנו עומדים בפני התמודדות עם לחץ מסוג חדש. רדפנו הרבה מאוד זמן אחרי פ.סוו ועכשיו אנחנו מוליכי הטבלה".

כמה ימים לפני שטיפסה לראשות הארדביסי, אלקמאר הביסה 0:6 את ברדה ועלתה לגמר הגביע. כעת יכולה הקבוצה לשחזר כמעט לגמרי את אותה עונת 1981, בה זכתה בדאבל ההולנדי. ההישג הנוסף, העפלה לגמר גביע אופ"א באותה שנה, כבר לא ישוחזר אחרי שוורדר ברמן טיפסה לחצי הגמר על חשבון ההולנדים.

ניצחון חוץ של אלקמאר ברוטרדאם מול אקסלסיור במחזור האחרון, יסדר לה אליפות כמעט בוודאות, אליפות שנייה לזו בה זכתה ב-1981. הבעיה מבחינת אלקמאר היא שאקסלסיור נאבקת כנגד הירידה ולא תקל עליה את החיים. פ.ס.וו איינדהובן תארח בפיליפס ארנה את ויטסה ארנהיים ואילו אייאקס תצא למשחק חוץ מולו וילם II. כל המשחקים ייערכו ביום ראשון.

קטנה גדולה

פ.ס.וו רצה בצמרת הטבלה מאז ה-12 בנובמבר וכבר הגיעה להפרש נקודות דו ספרתי, אבל מתוך 13 משחקי הליגה שלה ב-2007 היא ניצחה רק ב-4. הירידה האדירה ביכולת קיבלה ביטוי בעיקר ברגעי האמת, בהפסד הביתי 3:0 לליברפול בליגת האלופות, בתבוסה הביתית 5:1 לאייאקס ובתוצאות האחרונות בליגה, שלבסוף גרמו לירידת הקבוצה מהמקום הראשון היישר לשלישי.

אלקמאר היא לא מהקבוצות הגדולות היסטורית בהולנד. ברשימת ההישגים שלה אפשר למצוא אליפות אחת ושלושה גביעים, האחרון ב-1982. ב-1988 הקבוצה ירדה לליגה השנייה, אליה חזרה רק כעבור 10 שנים. בנובמבר 2002 הגיע לקבוצה קו אדריאנסה ומשם החל תור הזהב של הקבוצה.

העונה הראשונה הסתיימה במקום העשירי, עונה לאחר מכן בחמישי שמשמעותו העפלה לאירופה ובהמשך גם למקום השלישי. ההצלחה של אדריאנסה הביאה אותו לחפש אתגרים חדשים ולואיס ואן חאל הגיע אחרי שנחל מספר כשלונות באייאקס ובברצלונה ותפקיד לא מספק כמנהל טכני באייאקס. אלקמאר של ואן חאל המשיכה באותו קו, הוסיפה להתקדם והעונה יכולה לעשות את קפיצת המדרגה בדמות אליפות.

אלקמאר קטנה בהרבה מאייאקס, פיינורד ופ.ס.וו, אבל בכל הקשור לחומר שחקנים, בשנים האחרונות היא הפכה לבית חרושת. אלקמאר הייתה התחנה האחרונה של ג'ימי פלויד האסלביינק בהולנד לפני שיצא לפורטוגל והמשיך לאנגליה וספרד, לפני יותר מעשור. פיליפ קוקו הוא בוגר מחלקת הנוער, וואן חאל עצמו התחיל את הקריירה שלו על הקווים כעוזר המאמן באמצע שנות ה-80.

יאן קרומקאמפ בלט בעיקר תחת קו אדריאנסה וב-2005 החל סיבוב שהתחיל בויאריאל, המשיך באנפילד ונגמר בחזרה להולנד, הפעם לפ.ס.וו. דני לנדזאט עבר בקיץ האחרון לוויגאן ויוריס מאתיסן להמבורג. במונדיאל האחרון 5 שחקנים מסגל הנבחרת ההולנדית הגיעו מאלקמאר, כמו אייאקס, יותר מפ.ס.וו ופיינורד. דני קוברמנס, דני דה זיוו וקיו יאליינס מאלקמאר הם שלושה שהתווספו לסגל הנבחרת כיום.

ויש גם פלייאוף

התחרות בהולנד, כמו בכל מקום אחר, היא לא רק על האליפות. הולנד תזכה בנציגה נוספת שתעפיל למוקדמות ליגת האלופות, אבל זו תקבע אחרי פלייאוף בו ישחקו הקבוצות שמגיעות למקומות 2-5. אייאקס, למשל, הגיעה למוקדמות ליגת האלופות השנה למרות שסיימה את העונה שעברה במקום הרביעי, אחרי אלקמאר ופיינורד.

הקבוצה שתסיים את העונה הנוכחית במקום השני כנראה תפגוש את פיינורד, אלא אם כן זו תפשל ותרד גם מהמקום החמישי, בו היא מדורגת כרגע. כשכל אחת חושקת באליפות ובונה על מעידה של השתיים האחרות, סביר להניח שאלקמאר, אייאקס ופ.ס.וו לא מוכנות לחשוב על הפלייאוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully