וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוריניו נגד ההיסטוריה

25.4.2007 / 13:41

למרות היתרון בליגה על ליברפול ("עם התוצאות של בניטז הייתי מפוטר"), מאמן צ'לסי בבעיה. שגיב ברעם עם המפתחות לחצי גמר האלופות

מה צ'לסי צריכה לעשות וממה להיזהר

מוריניו חייב לקחת ריזיקות, במיוחד במשחק הראשון שייערך בסטמפורד ברידג'. צ'לסי היא אחת מהקבוצות שהכי קשה להבקיע מולן. לא בזכות הגנה בלתי חדירה, אלא יותר בגלל שהקישור שלה מאוד חזק פיזית, נהנה מטכניות טובה ושומר על מרחק קטן מהחוליה האחורית. התוצאות המינימליות מול פורטו וולנסיה הספיקו לצ'לסי בקושי, אבל מתישהו זה ייגמר. מוריניו צריך להפתיע את רפא בניטז, הוא חייב לשאוף לסגור את הסיפור עם משחק גדול אחרי המפגש הראשון. זה אומר שני חלוצים ושני שחקנים בכנף.

ליברפול לא תתקוף הרבה, אלא תצא בעיקר למתפרצות. די יהיה ברביעייה אחורית ושני קשרים מרכזיים כדי לסגור את האדומים במשחק בסטמפורד ברידג'. צ'לסי עדיין מתחרה על כל התארים, אבל היא לא מרשימה כפי שעשתה בשנתיים האחרונות. כדי להחזיר לעצמה את כוח ההרתעה, כדי שההכרעה לא תגיע לאנפילד, מוריניו צריך להחזיק פחות בכדור וללחוץ יותר קדימה, לאיים לפחות אחת לשלוש דקות על השער של ריינה ולצאת מהמשחק הזה עם שלישייה.

חשוב לו להוכיח

אנדריי שבצ'נקו הגיע לצ'לסי כאחד משורת החלוצים הטובים בעולם. בינתיים הוא הפלופ הגדול של העונה. האוקראיני כובש מדי פעם, אבל ביחס לסכום ששולם עליו, ביחס לחסרון שלו במילאן, ביחס לכך שצ'לסי לא משכנעת כמו בעבר, הוא בהחלט מוגדר ככישלון. דעת האוהדים בעולם מעוצבת לעתים קרובות על פי דעת התקשורת, הכתובה או המשודרת. כידוע לכולם, ההבדל בין עונה גרועה וקיטונות של ביקורת על שחקן לבין הפיכתו לשחקן הטוב בעולם הוא דק מאוד. שלושה משחקים גדולים של החלוץ, שניים בחצאי הגמר ואחד נוסף בגמר, יטמינו את כל העונה הבינונית מינוס שלו במעמקי השכחה. שער גדול ובישול לדרוגבה והטלוויזיה לא תפסיק לספר לנו ש"הנה, שבצ'נקו של מילאן חזר".

כוחה של מסורת

ליברפול זכתה ב-18 אליפויות, מנצ'סטר יונייטד ב-15, ארסנל ב-13, אברטון ב-9, אסטון וילה ב-7. איפה צ'לסי בכל הסיפור הזה? הרחק מאחור עם 3 בלבד. שתיים מהן הגיעו ביחד עם הכסף של רומן אברמוביץ', שלקח קבוצה גדולה, אבל בטח לא ענקית והפך אותה לשם דבר. אי לכך, לא מפתיע שהישג השיא של צ'לסי בליגת האלופות הוא חצי גמר. האחרון היה מול אותה ליברפול, של אותו רפא בניטז. האדומים קטעו אז את החלום של מוריניו לדאבל בדמות אליפות וזכייה בליגת האלופות כבר בעונתו הראשונה כמאמן הלונדונים, כשהדיחו אותם עם 0:1 בסיכום שני המשחקים.

בסך הכל עומד מאזן המשחקים בין שתי הקבוצות על 66 ניצחונות לליברפול, 50 ניצחונות לצ'לסי ו-29 תוצאות תיקו. מוריניו רוצה להפוך למאמן השלישי בהיסטוריה שמוליך שתי קבוצות שונות לזכייה בליגת האלופות. קדמו לו ארנסט האפל (פיינורד והמבורג) ואוטמר היצפלד (דורטמונד ובאיירן מינכן).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מה הם אומרים

מוריניו: "אם היה לי את הרקורד של רפא בניטז, הייתי מפוטר עכשיו. 3 שנים ללא אליפות פרמייר ליג? אני לא סטטיסטיקאי, אבל במהלך 3 השנים האחרונות זכינו ב-60 נקודות יותר מליברפול. מאז ינואר הם רק משחקים בליגת האלופות. היה להם בית קל בליגת האלופות, לנו היה את ורדר ברמן וברצלונה. ב-2007 שיחקנו 27 משחקים, כולם מכריעים. לליברפול היו 3, 4 משחקים קשים. זה לא יפתיע אותי אם הם ירדפו אחרי דרוגבה וינסו להפיל אותו עם כרטיס צהוב".

מה ליברפול צריכה לעשות וממה להיזהר

תיקו יהיה טוב לרפא בניטז, תיקו עם כמה שיותר שערים יהיה עוד יותר טוב. בניטז צריך ללכת על סגנון משחק דומה לזה שעל פיו שיחק במשחק החוץ מול ברצלונה. סגירה של הכוחות היותר מסוכנים של היריבה בקישור ויציאה למתפרצות מהירות, כשעם יכולת המסירה של צ'אבי אלונסו או סטיבן ג'רארד, כדור ארוך על 40 מטרים יכול להביא למצב. מצד שני האדומים יצטרכו להישמר מהבעיטות של כל אחד משחקני צ'לסי מחוץ לרחבה. הכחולים מקבלים רשות ואפילו הוראה ממוריניו לבעוט מכל מצב ועם שחקנים כמו דרוגבה, למפארד, אסיין ובאלאק, זו אחת מהשיטות הבולטות שלהם לסכן את השער. בניטז יצטרך לצופף כ-30 מטרים מהשער שלו עם כניסת הקשרים מהאגפים, שלא יצטרכו לשמור יותר מדי על הצדדים מכיוון שצ'לסי לא תוקפת דרכם הרבה.

חשוב לו להוכיח

לא מעט משחקני ליברפול מגיעים לקו פרשת המים מבחינתם מאחר ורפא בניטז יקבל תקציב גדול בקיץ הקרוב לרכש. המאמן הספרדי עדיין לא הצליח להחזיר לליברפול את האליפות לראשונה מאז 1990 והוא יודע שהדרישה הגדולה ביותר היא לתואר הזה. בשביל זה הוא לא יחכה ולא יהיה מוכן להתפשר על שנות בנייה. אחרי הכל, הג'וב שלו עשוי להיות מוטל על כף המאזניים. בניטז ייהנה מהרוכשים האמריקאים, שהבטיחו כסף גדול ולמעט מאוד שחקנים יש טאבו על מקום בקבוצה. פיטר קראוץ' שומע השכם וערב על דויד וייה ולא מעט משחקני הרכש, שהובאו על ידי בניטז עצמו, יקבלו הזדמנות להוכיח שמקומם בקבוצה גם בעונה הבאה.

כוחה של מסורת

אמרתם ליברפול, אמרתם מסורת. 18 אליפויות אנגליה, יותר מכל קבוצה אחרת. חמש זכיות בגביע אירופה לאלופות/ליגת האלופות ועוד הפסד אחד בגמר. הקבוצה הטובה בעולם מאמצע שנות ה-70 ועד אמצע שנות ה-80. מנצ'סטר יונייטד היא הקבוצה של רוב הישראלים בעשר השנים האחרונות, ליברפול הייתה כזאת לפני 20 שנה. לאדומים יהיה זה חצי הגמר השמיני, כשבשש מתוך שבע הפעמים הקודמות הם גם הגיעו לגמר.

ארבע פעמים נפגשו צ'לסי וליברפול בליגת האלופות. שלושה מהמשחקים נגמרו ב-0:0, ברביעי ניצחו הסקאוזרס 0:1. ליברפול תשחק בפעם השלישית ברציפות את משחקה הראשון בחוץ. בפעמיים הקודמות היא השיגה תוצאות נהדרות, 1:2 על ברצלונה בקמפ נואו ו-0:3 על פ.ס.וו באיינדהובן. בכלל, ליברפול הפסידה רק במשחק חוץ אחד באירופה העונה, 3:2 מול גלאטסראיי, בו שותפו בעיקר שחקנים מחליפים בגלל שהמשחק כבר לא קבע כלום. צ'לסי, ראי הוזהרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully