וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זמן הנקמה

יניב בינו

24.4.2007 / 16:41

ליברפול, שלפני שנתיים הדיחה את צ'לסי בחצי גמר האלופות, תגיע לסטמפורד ברידג' שוב באותו שלב. פרסומים: מוריניו התחבא בסל כביסה

המשחק הראשון בחצי הגמר השני של ליגת האלופות ייערך ביום רביעי. המשחק, על טהרת אנגליה, יפגיש את צ'לסי, שתארח את ליברפול, בעוד האדומים יארחו את הגומלין בשבוע הבא באנפילד הגועש.

כזכור, נפגשו שתי האנגליות באותו שלב בשנת 2005. אז עברה ליברפול את הכחולים משער בודד של לואיס גארסיה, בדרך לגמר ולזכייה ההירואית נגד מילאן.

עוד הוכחה לשפלותו של מאמן צ'לסי ז'וזה מורינו קיבלנו היום. שני עיתונים נפוצים בממלכה הבריטית, 'הדיילי מייל' וה'טיימס' פרסמו כי הפורטוגלי התחבא בסל כביסה.

כזכור, לפני שנתיים הורחק המנג'ר של האלופה האנגלית על ידי אופ"א לשני משחקים, לאחר שיצא כנגד התאחדות הכדורגל האירופית. במשחק הבית ברבע הגמר נגד באיירן מינכן (2:4 לצ'לסי), חשפו שני העיתונים כי ז'וזה הגיע לסטאמפורד ברידג', התחבא באחד החדרים והעביר הודעות דרך אוזנייה למאמן הכושר רוי פאריה. בתום המשחק, על מנת לחמוק מנציגי אופ"א, מכיוון שהיה אסור לו להימצא באצטדיון, לא בחל הפורטוגלי באמצעים והתחבא בתוך סל כביסה, שהוצא מהאצטדיון לאחר מכן.

במועדון הלונדוני דחו, כמובן, את הדברים בתוקף והאשימו את התקשורת על כך שהיא מתנכלת להם לקראת ההתמודדיות הקרובות של הקבוצה.

מוריניו: "נקמה זה לא בשבילי"

המיליונרים העפילו לגמר הגביע האנגלי, למשחק נגד מנצ'סטר יונייטד. גם בליגה הם מתחרים ראש בראש עם השדים האדומים על האליפות. כשגם גמר ליגת האלופות יכול לזמן עימות בין שני הנצים.

הקבוצה של מוריניו יכלה לצמצם את הפער בצמרת הפרמיירליג לכדי נקודה אחת במשחק נגד ניוקאסל, לאחר שהיונייטד עשו תיקו בבית נגד מידלסברו, אבל כשלו כשסיימו גם בתיקו ופער שלוש הנקודות נשמר.

צ'לסי עברה חיים לא קלים בכדי להגיע למעמד הזה. בשמינית הגמר התמודדו הכחולים עם פורטו, קבוצתו הקודמת של מוריניו. אחרי 1:1 בחוץ, ניצחה צ'לסי 1:2 כדי לטפס לשמונה הגדולות. ברבע הגמר פגשה את ולנסיה. המשחק הראשון בסטאמפורד ברידג' הסתיים בכי רע מבחינת המיליונרים, 1:1. בחוץ עשו המיליונרים מהפך אדיר, עם שער של אסיין, שלא ישחק נגד ליברפול, בדקה ה-90 כדי לנצח שוב 1:2 ולפגוש את האדומים.

בשנתו הראשונה של מוריניו בסטאמפורד ברידג' הוא הוליך את הקבוצה לאליפות. בחצי גמר האלופות ולאחר שהדיחו את ברצלונה בשמינית הגמר, נפלו הכחולים משער בודד של לואיס גארסיה. השער של הספרדי ספק אם עבר את הקו, אבל הקוון פסק על שער ואחרי בונקר נוראי של ליברפול, צ'לסי הודחה. הפעם הגיע זמן הנקמה.

למרות זאת הפורטוגלי לא חושב על זה בצורה כזו: "נקמה זה לא דבר בשבילי. זוהי לא מילה עבורי בכדוגל או בחיים". הוא לא יכל בלי לתרץ: "אנחנו מתחרים בשלוש מסגרות, בעוד ליברפול מתרכזת באלופות. יש לנו שחקנים מושעים וליברפול חזקה, כך שאני חושב שהם פייבוריטים. אבל אנחנו נבוא מוכנים".

צ'לסי תחסר את מיקאל אסיין, בשל צהובים. אגב הגנאי, נתפס ונעצר בעוון נהיגה בשיכרות. מוריניו הודה כי חסרונו של אסיין הוא משמעותי עבורו ושפע מחמאות לגנאי כאילו אין מחר: "אסיין הוא שחקן מיוחד. הוא יכול לרוץ ללא הפסקה. יכול לשחק משחק כל יום. אתלט על".

מיכאל באלאק סובל מפציעה בקרסול ובספק למשחק כמו גם הבלם הפורטוגלי רירדו קרבאליו.

הרכב משוער: פטר צ'ך; לסאנה דיארה, חאליד בולארוז, ג'ון טרי, אשלי קול; ג'ון אובי מיקל, קלוד מאקללה, פרנק למפארד, ג'ו קול; דידייה דרוגבה, אנדריי שבצ'נקו.

צעד קטן-גדול לגמר

באנפילד יודעים שוב, כמו בשנים עברו, כי כל שנותר להם להילחם עליו הוא גביע האלופות. האדומים לא זכו באליפות מאז שנת 1990. את גביע האלופות לעומת זאת, הם הניפו לפני שנתיים.

מנג'ר הקבוצה רפא בניטז החל במלחמה הפסיכולוגיות כשטען כי העדיפות הבכירה של צ'לסי מבין שלושת המפעלים היא לגביע האלופות. אבל המנג'ר מאמין ובוטח בכוחה של קבוצתו: "אנחנו קבוצה טובה יותר ממה שהיינו לפני שנתיים. יש לנו יותר ניסיון. אנחנו מרגישים שאפשר לעשות את זה".

"נתכונן למשחק כמו שעשינו לפני המשחק הראשון נגד ברצלונה. ננסה לנצח ולהבקיע שער או שניים, למרות שזה יהיה קשה כי צ'לסי לא נוהגת לספוג הרבה שערים".

בניטז, הידוע בדגש הרב שהוא שם על טקטיקה, זנח את הקו: "אפשר לדבר על טקטיקה ושהכול יהיה מושלם, אבל שחקן אחד יכול לשנות משחק שלם. דרוגבה או ג'רארד יכולים לעשות דבר מיוחד. זה יותר חשוב לחשוב על שחקנים מאשר על טקטיקה".

ליברפול הדיחה בשמינית הגמר, בצורה הירואית יש לומר, את אלופת אירופה לשנת 2006, ברצלונה. האדומים ניצחו 1:2 בחוץ, ולמרות שנוצחו 1:0 בבית עלו לרבע, שם עקפו את איינדהובן בלי בעיות מיוחדות. (0:3 בחוץ, 0:1 בבית).

בניטז חשף כי ייז'י דודק, השוער המחליף, שהביא לה בעשר אצבעותיו את גביע האלופות נגד מילאן נמצא בדרך החוצה מהמועדון. "הוא מסיים את החוזה שלו בסוף העונה. אנחנו מדברים על העתיד שלו ומצפים שיעזוב בסוף השנה". דודק כבל עם היחס המחפיר שקיבל בקבוצה: "כששחקן יודע שהוא עבד הוא לעולם לא יתן את הלב למעסיק שלו".

הרכב משוער: פפה ריינה; דניאל אגר, סטיב פינן, ג'יימי קראגר, ג'ון ארנה ריסה; צ'אבי אלונסו, חאבייר מסצ'ראנו, סטיבן ג'רארד, ג'רמיין פנאנט; דירק קויט, פיטר קראוץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully