וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארבוסה נבחר לשחקן השישי של העונה

23.4.2007 / 23:55

הגארד של פניקס הפך לשחקן הרביעי בתולדות הקבוצה שזכה בתואר. נוביצקי יודע שכל הלחץ על דאלאס. האם סם מיצ'ל יהיה מאמן העונה?

לילה סוער סיפק לנו היום השני בפלייאוף ה-NBA. את ההפתעה הגדולה של הלילה (שני) סיפקה גולדן סטייט, המדורגת שמינית במערב, שהדהימה את דאלאס באיצטדיונה הביתי וערערה את כל הביטחון (המעורער גם ככה) של המאבריקס לקראת הפלייאוף.

"זה באמת היה ניצחון מדהים עבורנו", סיכם המאמן דון נלסון, שהשלים ניצחון רביעי ברציפות העונה על קבוצתו לשעבר, "זה לא היה צפוי, וזה מה שהופך את זה לכך כך מתוק".

"אנחנו לא מצפים לקחת אליפות בסוף העונה", אמר נלסון, "אבל כל משחק כזה נותן לנו הרבה ביטחון וניסיון".

הכוכב של הווריורס היה בארון דייויס, שקלע 33, קטף 14 וחילק 8. "ידענו שאם המשחקי יישאר צמוד, יהיה לנו סיכוי", אמר דייויס, "אבל אני מאמין שדאלאס בכל זאת יהיו אלופים, הפסד אחד לא ישבור אותם".

מי ששוב לא הגיע למשחק חשוב היה דרק נוביצקי, שמתיימר להיות MVP אבל סיים ב-4 מ-16 מהשדה את משחק הפלייאוף הראשון במאבק על הכתר. "ברור שכל הלחץ עלינו", אמר הגרמני, "אף אחד לא מצפה מהם לנצח. אם נמשיך לקלוע ב-35 אחוז מהשדה בבית, לא נגיע לשום מקום. נהיה חייבים לקחת זריקות טובות יותר".

גם ג'רי סטקהאוס, שסיים עם 0 מ-6 מהשדה ו-5 איבודים, לא ירצה לזכור את המשחק הזה. "זה מסוג הלילות שאתה רק רוצה לשכוח", אמר סטקהאוס, "היינו בטוחים שנתמודד עם זה בצורה טובה יותר".

המאמן אייברי ג'ונסון, אולי בניסיון לחקות את השיטה של נלסון, פתח גם הוא עם הרכב נמוך, על אף שהכריז לפני הסדרה כי שהסנטרים יהוו חלק מכריע בסדרה הזאת. "צחקתי בקול כשהוא אמר שהם ישחקו עם סנטר גדול", אמר לני בסיום.

דנבר לא מתרגשת

גם בפלייאוף 2005 ניצחה דנבר את המשחק הראשון בחוץ בסדרה מול סן אנטוניו. אז זה נגמר ב-1:4 לספרס, כך שאין פלא שהנאגטס מסרבים להתלהב מניצחונם המפתיע. "אנחנו זוכרים מה היה פה לפני שנתיים", אמר מרקוס קמבי, "בגלל זה אנחנו לא חוגגים. לקחנו את משחק מספר 1, אבל אנחנו רוצים גם את השני".

"לפני שנתיים פשוט שמחנו להיות בפלייאוף", אמר כרמלו אנתוני, שקלע 30 נקודות, "עכשיו אנחנו לא מסתפקים בזה. אנחנו יודעים שאנחנו קבוצה טובה, ואנחנו יכולים להתמודד עם הכי טובים שיש".

מאמן סן אנטוניו, גרג פופוביץ', החמיא להגנה של דנבר. "הם עצרו אותנו, ועשו את כל הדברים שאנחנו רצינו לעשות ולא הצלחנו מול שני הכוכבים שלהם", אמר פופוביץ', "זו השורה התחתונה. ההגנה שלהם ניצחה אותנו".

את מאנו ג'ינובילי לא מעניין שסן אנטוניו התגברה על פיגור כזה לפני שנתיים. "לא מעניין אותי מה היה בעבר, אני שונא את ההפסד הזה", אמר הארגנטינאי, שסיים עם 9 נקודות ב-4 מ-15 מהשדה, "עכשיו נהיה חייבים לנסוע לדנבר ולנצח שם לפחות פעם אחת, אבל קודם כל אנחנו חייבים להיות בפוקוס על המשחק השני ביום רביעי".

"תמיד ידענו שאנחנו יכולים לקלוע", סיכם אייברסון, "אבל רצינו להראות לעצמנו שאנחנו יודעים גם להשיג עצירות".

ואגב, התקשורת בארה"ב מפרסמת ידיעה שעשויה להיות לא נעימה עבור הנאגטס. קית ואן הורן שוקל קאמבק, והנאגטס הם האפשרות העדיפה מבחינתו, כדי שיוכל להישאר קרוב למשפחתו.

זה מה שקורה כשקובי מתעייף

קובי קלע 28 במחצית הראשונה והלייקרס הובילו מול פיניקס, אבל בחצי השני קלע רק 11 באחוזים רעים, והסאנס שייטו לעבר 0:1. ליאנדרו בארבוסה סיים עם שיא קריירה בפלייאוף, קלע 19 מה-26 שלו בחצי השני (כולל 15 רצופות), וידע להגיד בסיום מה היה המפתח למשחק: "הם ניסו להאט לנו את המשחק, ואנחנו לא אוהבים את זה".

לפיל ג'קסון היו הסברים אחרים. "ברבע האחרון נגמר הכוח לקובי", אמר מאמן הלייקרס על הכוכב שלו, שקלע 1 מ-10 ברבע הרביעי, "ההגנה שלהם עשתה עבודה מצוינת מול ההתקפה שלנו, ולא הצלחנו להיכנס למשחק. אנחנו יודעים שיש לנו את הכלים להתמודד מולם. ההבדל היה שהם שיחקו 48 דקות, בעוד אנחנו הסתפקנו ב-36".

לברון מכריז מלחמה

לברון סובב את הקרסול ברבע השלישי, סבל מכאבים, אבל לא היה מוכן לוותר. קינג ג'יימס סיים עם 23, הוסיף 9 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, והוליך את קליבלנד ליתרון 0:1 מול וושינגטון הפצועה, ניצחון שלא הושג בקלות.

"לא התכוונתי לוותר על המשחק", אמר ג'יימס, "זה היה המשחק הראשון של הפלייאוף, והיינו חייבים לקבוע את הטון. הייתי חייב להישאר".

"זה הלחיץ אותנו", אמר מאמן הקאבס מייק בראון, "אתה לא רוצה לראות את זה קורה לאף אחד מהשחקנים שלך, בטל לא לו". למרות הכאבים, לברון לא צפוי להחמיץ את משחק מספר 2.

מיצ'ל מאמן העונה?

לא מעט סימנים מצביעים על כך שמאמן העונה ב-NBA יהיה לא אחר מאשר סם מיצ'ל מטורונטו ראפטורס. ה"טורונטו סטארס" מדווח היום שמיצ'ל עשוי לקבל את התואר לפני משחק מספר 2 מול ניו ג'רזי נטס. הנהלת הליגה הודיע אמש (ראשון) שהיא תכריז מחר (שלישי) על הזוכה המאושר, ותעשה זאת לעיני קהלו הביתי.

במדגם שנערך בין כותבים ושדרים בליגה, סם מיצ'ל מוביל במעט על מאמן יוטה ג'אז ג'רי סלואן וזה של דאלאס מאבריקס אייברי ג'ונסון. בעבר הליגה הכתירה את המנצח רגע לפני משחקה של קבוצתו באולמה הביתי, ויש לציין שגם יוטה וגם דאלאס לא מארחות מחר בלילה.

אם מיצ'ל בן ה-42 יניף את הגביע כבר בעונתו השלישית כמאמן, זה יחולל מן הסתם הפתעה עצומה. מיצ'ל קיבל העונה שבחים רבים על שלקח קבוצה עם 9 שחקנים חדשים והפך אותה מקבוצה שניצחה 27 משחקים בעונה שעברה, לקבוצת פלייאוף עם 47 ניצחונות העונה. סביר להניח שבעקבות בשמועות אייברי וג'רי יפתחו הרבה פעמים את דלת המקרר באמצע הלילה הקרוב.

לברון תתכונן, באטלר (כנראה) חוזר

הדכדוך שעטף את וושינגטון וויזארדס באחד באפריל ,בעקבות פציעתו הקשה של קארון באטלר, אולי יתפוגג כבר במשחק מספר שלוש של הפלייאוף, מול קליבלנד קאבאלירס.

באטלר שבר את ידו בניצחון החוץ על מילווקי, ובבירה האמריקאית חשבו שלא יראו אותו מקפיץ לפחות עד תחילת הסיבוב השני של הפלייאוף. אז חשבו. באטלר (27, 2.01 מ'), שהחלים מוקדם מהצפוי, מתכנן קאמבק סטייל וויליס ריד מהניקס, ויש סיכוי לא רע לראות אותו מול הקאבס בקרוב.

באבוסה גמר עם התואר הראשון

יממה אחרי ההצגה הגדולה שלו בניצחון של פניקס סאנס על לוס אנג'לס לייקרס, זכה הערב (שני) ליאנדרו בארבוסה בתואר השחקן השישי של העונה. הברזילאי תרם העונה ממוצע של 18 נקודות, 4 אסיסטים ו-2.7 ריבאונדים בממוצע, והיווה חלק חשוב בהפיכתה של פניקס לקבוצה עם הרקורד השני בטיבו בליגה (21:61).

בארבוסה (24, 1.90 מ'), בעונתו הרביעית בליגה, קיבל 101 קולות מתוך 127 אפשריים למקום הראשון ובסך הכל 578 נקודות, תוך שהוא מקדים את שחקן סן אנטוניו ספרס מאנו ג'ינובילי שבמקום השני (269 נקודות) והגארד של דאלאס מאבריקס ג'רי סטקהאוס (210 נקודות).

עיתוי ההודעה היה מושלם, שכן אתמול (ראשון) הגארד הברזילאי זרח ברבע הרביעי מול הלייקרס ורשם 15 נקודות במחצית השנייה ו-26 במשחק כולו. בארבוסה הוא השחקן הרביעי בתולדות פניקס שזוכה בתואר, וקדמו לו אדי ג'ונסון (1988/89), דני מאנינג (1997/98) ורודני רוג'רס (1999/00). עכשיו, משזכה בתואר ראשון העונה, בארבוסה יכול להתכונן בשקט לתואר השני, האליפות.

עדכון ראשון: 10:38, 23/04/07
עדכון אחרון: 23:55, 23/04/07

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully