וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות נתונה

יוני מנדל

21.4.2007 / 11:26

העליה של סכנין שימחה את אנשי הכדורגל בגדה וברצועה, למרות שגאידמק, לוי וקדוסי היו עמודי התווך של ההישג

עלייתה של קבוצת בני סכנין לליגת העל נחגגה בתחומי העיר הערבית בצפונה של ישראל, אבל לא רק. גם ברחבי הגדה המערבית ורצועת עזה חגגו הפלסטינים את עלייתה של הקבוצה מסכנין. העובדה שאת הקבוצה מאמן אלישע לוי, שמלך השערים של הקבוצה הוא אוהד קדוסי ושחלק גדול מהמימון מגיע מארקדי גאידמק לא גרעה מהפירגון של הפלסטינים לחברים מסכנין. ההפך הוא הנכון: אנשי הכדורגל הפלסטיני ציינו כולם שהמודל של סכנין הוא המודל שהם מקווים שיאומץ בישראל ובפלסטין כולה. "אבל לפני ששחקנים מהגדה ומרצועת עזה ישתפו פעולה עם ישראלים", הם הדגישו, "צריך גם לעשות שלום".

יו"ר התאחדות הכדורגל הפלסטינית אחמד אל-עפיפי מסר לוואלה! ספורט הודעה קצרה על עלייתה של סכנין לליגת העל. לדבריו, "כל הקבוצות הערביות, אלו שבתוך תחומי הקו הירוק ואלו שמחוצה לו, קרובות אל ליבה של התאחדות הכדורגל הפלסטינית. שמחתם של בני סכנין היא שמחתנו".

כתבי הספורט הפלסטינים, שבמשך השנה התמקדו בהישגיה של סכנין, הסכימו להתראיין בנושא לוואלה! ספורט. עומר אל-ג'עפרי, כתב הספורט של סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" אמר, כי "כפלסטינים, החיים ברצועת עזה ובגדה המערבית, אנחנו חושבים כל הזמן גם על האחים שלנו בתחומי הקו הירוק". לדבריו, "כשראיתי את התמונות של שחקני סכנין חוגגים התרגשתי מאוד, והדבר הראשון שחלף לי בראש הוא למה אני לא יכול לנסוע ולהצטרף אליהם בחגיגות. ביום ההוא, שחקני סכנין נתנו לכל הפלסטינים רגע אחד של אור", אמר.

שיתוף פעולה עם יהודים? בישראל מותר

בשטחי הרשות הפלסטינית מודגש שוב ושוב איסור ה"תטביע" – הנורמליזציה עם ישראל. העיקרון העומד מאחורי איסור זה, הוא שכל עוד נמשך הכיבוש הישראלי בגדה המערבית, כל עוד נמשך החרם הכלכלי על הרשות וכל עוד נותרת רצועת עזה סגורה ומסוגרת, אין לשתף פעולה עם ישראלים. שמירה על עיקרון זה הוא לעיתים קרובות בבחינת "שמירה על האינטרס הפלסטיני", ופלסטינים רבים מסרבים לקחת חלק בפעילויות משותפות עם ישראלים, לרבות שיתופי פעולה תמימים כגון אירועי תרבות ומוסיקה. על רקע זה, מפתיע היה לשמוע את תגובות הפלסטינים לשיתוף הפעולה היהודי-ערבי בסכנין.

"הבעיה שלנו כפלסטינים היה שיש כיבוש", חוזר יו"ר ההתאחדות אל-עפיפי על הסברו. "הערבים החיים בישראל, לא חיים תחת כיבוש, ולכן אין כל מניעה שהם ישחקו יחד עם ישראלים. הלוואי שגם אצלנו יהיו שיתופי פעולה כאלו בעתיד", הוא אומר, "אבל רק כשלא יהיה כיבוש".

ח'אלד אבו זאהר, כתב הספורט של סוכנות הידיעות הפלסטינית "ראמאטאן", סבור שעלייתה של סכנין לליגת העל תסייע ב"הפחתת הגזענות היהודית כלפי ערבים בישראל". הוא מסביר את דבריו כך: "ברגע שתעלה קבוצה ערבית לליגת העל, ותשחק כשווה מול שווים מול שאר הקבוצות, בצורה ספורטיבית, יבינו התושבים היהודים שהארץ היא לא רק שלהם, ושעל האדמה הזו חיים שני עמים – יהודי וערבי". לדבריו, "הספורט יוכל להראות לישראלים שאין אפשרות אחרת מלבד חיים בשלום". גם אל-ג'עפרי מ"מען" סבור ש"אין כל בעיה עם זה שמשחקים בסכנין יהודים וערבים וזה שיש מאמן יהודי". לדבריו, "אין לנו כל בעיה עם היהודים - הבעיה שלנו היא עם הכיבוש".

נציג העולות הפלסטיניות יאמר את דברו

לכבוד עלייתה של סכנין לליגת העל הישראלית, נתנו במה גם לעולה החדשה לליגת העל הפלסטינית, קבוצת אל-הילאל מצפון העיר העזה. יו"ר הקבוצה עאמר אבו-רמדאן היה עדיין באופוריה כשהתראיין לוואלה! ספורט. רק בתחילת השבוע ניצחה קבוצתו במחזור האחרון והקובע את מועדון אל-עאוודה 4:0, והשיגה שלוש נקודות שהעניקו לה את העליה. אחרי 13 שנה אל-הילאל חוזרת לליגת העל הפלסטינית, אבל אבו-רמדאן לא שוכח את סכנין.

"האמת היא שאני לא עוכב בכלל אחר ליגת העל הישראלית", הוא אומר, "אבל מעכשיו אני אתחיל לעקוב". לעובדה שקבוצה ערבית משחקת בליגת העל בישראל יש חשיבות פוליטית לא פחות מספורטיבית, לפי השקפתו של אבו-רמדאן. לדבריו, "זה נותן לערבים בישראל ביטחון במי שהם, ומאותת לישראלים שהערבים הם חלק מהמדינה שלהם".

אבו רמדאן גם לא שוכח לברך: "כנציג העולות הפלסטיניות לליגת העל", הוא אומר ברשמיות, "אני שולח למאזן גנאים ולכל בני העיר סכנין ברכות חמות על עלייתם לליגת העל הישראלית. כל פלסטין גאה בהם על הישגם ומחזיקה להם אצבעות לשנה הבאה". אבו רמדאן מסכם: "אנחנו מקווים שסכנין יגיעו להישגים גבוהים, כי ההצלחה שלהם תעשה את כולנו גאים".

עידכונים

תאמינו או לא אבל הליגה הפלסטינית הסתיימה. שוג'אעיה ניצחו בשבוע החולף את ח'אן יונס 1:0 והבטיחו סופית את ראשות בית א'. בגמר פלסטין תתמודד שוג'אעיה נגד מועדון ספורט רפיח, שהבטיח כבר את ראשות בית ב' לפני כחודש. במהלך השבת תתקיים ישיבה במשרדי ההתאחדות הפלסטינית, ובה יוחלט על תאריך המשחק הראשון בין השתיים ועל תאריך הגומלין. כמו כן לא ברור אם שני המשחקים ייערכו במגרש נייטרלי (איצטדיון "מוחמד א-דורה" בדיר אל-בלח) או שמא אחד בעזה והשני בח'אן יונס.

השבוע גם נקבעו סופית שלוש היורדות בכל בית. בבית א' ייאלצו החקלאים מאל-זוואידה לרדת אל ליגת המשנה, יחד עם אל-צדאקה של אבן-חשיש ועם קבוצת פילסטין של אל-עפיפי. קבוצת מחנה הפליטים נוסיראת בראשותו של ח'ליל א-סראג' הצליחה להינצל במחזור האחרון. בבית ב' ירדו לליגת המשנה ג'מעיית א-סלאח, מועדון ספורט אל-משתל ומועדון ספורט בית חאנון שהצליחה להשיג נקודת כבוד אחת. סיקור מלא של משחק הגמר הפלסטיני שוג'אעיה-רפיח יועבר בוואלה! ספורט.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully