וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עובר על ניצן?

19.4.2007 / 17:16

היכולת החלשה, השחקנים המאכזבים, הבוגדנות של האוהדים וההצעה מערוץ 10. כל הסיבות שבגינן ניצן שירזי עתיד לעזוב את בני יהודה

בני יהודה עדיין לא הבטיחה סופית את הישארותה בליגת העל, אבל פער של שש נקודות מהקו האדום מאפשר לאנשיה להתעסק כבר בעונה הבאה. ההחלטה המשמעותית ביותר כנראה כבר התקבלה: המאמן ניצן שירזי מתלבט כבר שבועות ארוכים על המשך דרכו בקבוצה, וכרגע נראה כי הוא בדרכו החוצה מהמועדון.

היום (חמישי) הסתפק המאמן בתגובה קצרה ואמר: "הפרסומים פורסמו על דעת אותם כלי תקשורת בלבד. זה פרסום שלא נעשה על ידי. אני מחויב כל כולי להצלחה של בני יהודה ולהישארותה בליגת העל. אין לי כל כוונה להתייחס כרגע לעונה הבאה".

מקורב לשירזי אמר הבוקר כי הסיכויים שהוא ימשיך בשכונה בעונה הבאה אינם גבוהים. שירזי מסתובב כבר שבועות רבים עם הרהורי עזיבה בלבו, ומקורביו אומרים שהוא מרגיש שהוא מיצה את עצמו בבני יהודה ושהוא זקוק להתאווררות במקום אחר. למאמן ישנה הצעה רצינית מערוץ 10, והוא מועמד לעמדת הפרשן הבכיר בשידורי הכדורגל בערוץ לעונה הבאה. כמו כן, בסביבתו לא פוסלים מעבר לקבוצה אחרת בליגת העל, כאשר הפועל ת"א ומכבי פ"ת הוזכרו כבר כמועמדות.

מאוכזב מהשחקנים

ניצן שירזי יסגור בתום העונה קדנציה של ארבע שנים בשכונה. המאמן יעזוב כשהוא פגוע ומאוכזב משחקניו, אותם שחקנים שהאמין בהם וגיבה אותם גם בתקופות החלשות. שירזי הקפיד להצהיר לקראת חלון ההעברות בינואר כי הוא מאמין בסגל הקיים, ושהוא יודע שאלו שהצעידו את הקבוצה בעונה שעברה למקום רביעי בליגה ולגמר גביע המדינה - יוכלו להצליח עם בני יהודה גם העונה. זה לא קרה.

שירזי מאוכזב מההתנהלות של שחקניו. באימונים בחודש האחרון הוא נראה מרוחק, חמור סבר וכעוס. המאמן התאכזב לגלות שרמת המחויבות של שחקניו ירדה העונה ללא כל סיבה הגיונית. פעמים רבות נשמעו קולות בצוות המקצועי על כך ששחקנים לא מעריכים מספיק את המדים והסמל שהם לובשים, ושיש כמה שמקבלים את חולצת ההרכב בקלות יתרה.

חלק מהשחקנים ששירזי טיפח והרים מהקרשים הביעו את רצונם לעזוב בשנה הבאה, בזמן שקבוצתם עסוקה במאבק הישרדות. המאמן שמע את הדברים, ספג בשקט, לעיתים סיפסל את אותם שחקנים, אבל בעיקר הבליג. גם כשחלקם ביצעו עבירות משמעת חוזרות ונשנות, הם עדיין זכו לקבל גיבוי משירזי ומההנהלה. למרות הכל, אותם שחקנים לא גמלו למאמנם במלחמה על המגרש, וחמישה מחזורים לסיום הליגה - בני יהודה עדיין נלחמת על חייה.

אוהדים כפויי טובה

גם הקללות וקריאות הגנאי שהמאמן זוכה להן מהיציעים החל מהסיבוב הראשון, גרמו לשירזי להרהר האם הוא באמת רוצה להישאר בשכונה. השיא היה אחרי ההדחה מהגביע, כשהמאמן יצא מלווה באחיו חזי וזכה למטר קללות וגידופים שלא קיבל מעולם.

זה היה הקש ששבר את גב הגמל, וכבר באותו ערב התקבלה ההחלטה לעזוב את השכונה. אחרי אותו משחק אמר שירזי: "האוהדים האלה היו כאן לפניי וסביר להניח שיהיו כאן גם אחריי. האוהדים האלה זה דבר יקר לבני יהודה. הם אלה שצעקו לי לפני שמונה חודשים 'קוסם'. לא הייתי קוסם אז, ואני לא פחות טוב היום. זו זכותם להביע את דעתם". למרות הדיפלומטיות שבדבריו, ניתן היה לחוש את הפגיעה בכבודו ואת כפיות הטובה.

ומה בעונה הבאה?

מצבה של בני יהודה לעונה הבאה נמצא כרגע בערפל. במועדון מקווים להבטיח מהר ככל האפשר את ההישארות, ואז יתפנו לתכנן את העונה הקרובה. שחקנים בכירים כמו ליאור אסולין, ראובן עובד ומטה בטורינה צפויים לעזוב, וגם עתידו של וינסנט אניימה אינו ברור. השוער הצהיר לא פעם שהוא ישמח לעבור לקבוצה גדולה, וכרגע נראה שבני יהודה תחכה להצעה כספית מפתה מספיק בכדי לשחרר את הניגרי המצטיין.

כרגע לא ידוע על שחקנים המועמדים להצטרף לקבוצה. היחיד ששמו הוזכר הוא הצעיר אלנתן סלמי, שעשוי להגיע מהפועל פתח תקווה.

חזי מגן, יו"ר בני יהודה, אמר היום לוואלה ספורט: "לניצן יש חוזה לעונה הבאה, ובבני יהודה מכבדים חוזים. בינתיים הוא לא ביקש לעזוב, כך שאין טעם להגיב על הדברים. שאף אחד לא יחשוב חלילה לרגע שבני יהודה סיימה את העונה, אנחנו בפער של שש נקודות מהקו האדום כשיש עוד 15 בקופה. כל הידיעות הללו שמתפרסמות באתרי תקשורת שונים מחבלות במאמץ של בני יהודה לסיים את העונה הנוכחית כפי שהיא הייתה רוצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully