וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על תבונה ונחישות

12.4.2007 / 11:00

מכבי ת"א תגיע למשחק במוסקבה בניסיון לשחזר את האגרסיביות של המשחק השני, בתוספת תיאום ושכל שלא הפגינה העונה

קריר במוסקבה. כרגיל. איפה הרוח החמימה של האביב הישראלי ואיפה מזג האוויר המדכדך של הבירה הרוסית. "נאלצנו לחזור לכאן מיד אחרי המשחק בתל אביב. חבל שלא יכולנו להישאר עוד קצת", אומר בצער תיאו פפאלוקאס. בכל זאת, עבור אדם שנולד וגדל ביוון המהבילה, חמש שנים מתישות בכפור המזרח-אירופאי אינם דבר של מה בכך. בתל אביב הסתובב עם בגדים קצרים, השקיף מחדר המלון על החוף ההומה ונראה מאושר. עד שהחל המשחק.

לפי הדיווחים, האווירה באימון המסכם של צסק"א משוחררת וקלילה. מעט מפתיע, בהתחשב בטירוף הנדיר המתחולל ברוסיה סביב המשחק הערב. ההשפלה בהיכל הכניסה גם את אחרוני אוהדיה האדישים של צסק"א למצב חירום. לא, לא מורגשת פאניקה; דריכות היא ההגדרה הנכונה.

מחוץ לאולם על שם אלכסנדר גומלסקי מתהלכים אנשים כל העת, מחפשים כרטיס למשחק, אבל איש אינו מוכר. בשוק השחור הסתובבו כרטיסים בודדים שנמכרו במאות אחוזים מעל למחיר הנקוב. עד 10,000 רובל הכרטיס. אפילו חלק מהספונסרים של צסק"א בבעיה, משום שלא דרשו כרטיסים מראש. אז עכשיו הם מתדפקים השכם וערב על דלתותיו של סרגיי קושצ'נקו, הג'נרל מנג'ר הכל יכול של הקבוצה, ומנסים לאתר כרטיסים. רק שאין. כולם אזלו שעות ספורות לאחר שהוצאו למכירה, עוד בסוף השבוע שעבר.

אטורה מסינה דווקא רגוע. או לפחות משדר רגיעה. בשבוע האחרון דאג לנתב את הלחץ הבלתי נסבל לכיוונו. "מסינה מנהיג אמיתי. הוא לוקח הכל על עצמו, מסרב להעביר את הלחץ לשחקנים", מספר עיתונאי רוסי, ומוסיף כבדרך אגב: "טוב, נו, זה לא פיני גרשון". בשבוע החולף אמר מסינה לתקשורת הרוסית: "כנראה שלא הערכנו נכון את כוחה של מכבי". "אטורה אומר 'עשינו טעויות בהכנה'", ממשיך העיתונאי. "מי מכין את תוכנית המשחק? הוא. הוא מודה שטעה. אתה מבין, הוא לא מפיל את האחריות על השחקנים, למרות שאיך נגיד, הם לא ממש היו בשיאם. ג'נטלמן".

מי לחוצה יותר?

אתמול אמר מסינה כי "אי אפשר לומר שמכבי לא בלחץ, כמו שאי אפשר לומר שכל הלחץ עלינו. הרי מכבי רוצה להגיע לפיינל פור לא פחות מאיתנו". מסינה הוא מאמן מצוין כפי שהוא פסיכולוג גדול. עצם העובדה שמכבי החליטה לוותר על האימון המסכם במוסקבה מחשש לריגול מעידה כי הצדק עם מסינה. מכבי לחוצה לא פחות מצסק"א. גם שמעון מזרחי, הפוקר-פייס הגדול בתולדות הכדורסל האירופאי, נראה אתמול בנתב"ג חסר שקט. "חבל שאין לנו ביתיות", אמר היו"ר. "אם המשחק היה נערך בנוקיה, הכל היה נראה אחרת". מזרחי מכוון למעטפת התומכת של יד אליהו; הווה אומר קהל, מזכירות, מיסטיקה ושופטים.

סוגיית השיפוט העסיקה מאוד את נוון ספאחיה מאז הניצחון בשבוע שעבר. במרוצת השבוע החולף דאג להזכיר את אנשי המשרוקית והשיפוט במשחק המכריע לא פחות משלוש פעמים, בשלוש הזדמנויות שונות. "אם השיפוט יהיה כמו בשני המשחקים האחרונים, יש לנו סיכוי טוב", אמר. ספאחיה יודע היטב כי מעבר להיות הגנת צסק"א כמעט בלתי חדירה, אם השופטים יאפשרו לה להרביץ בלי חשבון, המשימה תהפוך לבלתי אפשרית.

כי כאשר מדובר בקרב חפירות, כפי שצפוי הערב, עבירות וזריקות עונשין הופכות לפקטור קריטי. אנשי צסק"א, יש לומר, לא אהבו את השיפוט במשחק האחרון, וזאת בלשון המעטה. הסובבים את הקבוצה הבהירו כי השופט היווני הבכיר ניקולאוס פיצילקאס, ששפט בתל אביב, לא ישפוט אותם עוד העונה. נדמה כי יותר מאשר יכולתה המקצועית של מכבי, כוחו המיתי של מזרחי במסדרונות היורוליג הוא שמהלך על הרוסים אימים. בצסק"א חוששים ששוב לא יעשו להם כבוד. או בעצם שיעשו יותר כבוד למכבי.

בעיה אזורית

הגנה אזורית היא אלמנט שנעדר כמעט לחלוטין מהארסנל הדפנסיבי של מכבי העונה, שכן בכדי להיות אפקטיבית היא חייבת להתבצע בתיאום ובחיפוי מושלם. מכבי של העונה היא הרבה דברים, ואיך נאמר, מתואמת זה לא אחד מהם. האזורית של צסק"א כמעט בלתי חדירה כי היא מבוצעת על ידי שחקנים סופר-אינטליגנטים הדבקים באדיקות בתוכנית המשחק. שחקני צסק"א יודעים מתי לתת עזרה לגבוהים ואת מי לא עוזבים בשום אופן.

נוון ספאחיה דוגל בהגנה אישית אגרסיבית, אבל גם הוא הבין טרם המשחק השני שכדי לשוב למשחק מכריע במוסקבה עליו לחדש ולהפתיע, ולא פחות מכך, להמר. כאשר מנגד מתייצבת חמישייה שמורכבת מצלפים טהורים (טרייג'אן לנגדון) וקלעים נהדרים (ג'יי אר הולדן, אוסקר טורס, מתיאז' סמודיש, דיוויד אנדרסן), שעבורם שלשה היא לעיתים אופציה בטוחה יותר מלייאפ, הגנה אזורית, וודאי שאזורית חדירה ולא מתואמת, עשויה להתברר כחרב פיפיות. אלא שצסק"א נקלעה בתל אביב לערב ההתקפי הגרוע ביותר העונה ומכבי, ששלטה בריבאונד ההגנה, טסה למתפרצות בכל הזדמנות וקלעה 10 נקודות יותר מאשר המשחק הראשון בסדרה. מול קבוצה שעוצרת את יריבותיה על 64.4 נקודות בממוצע, מדובר במספר משמעותי. בעזרת אישית אנרגטית ודביקה, יחד עם מספר דקות של אזורית, בלבלו חניכיו של ספאחיה את אלו של מסינה והוציאו אותם מתבנית המשחק.

בלבלו אותם

ביומיים האחרונים צפו שחקני מכבי בווידאו המשחק פעמיים, ובתדרוכים הטקטיים נשמע ספאחיה נחוש ובטוח. "הראיתם הגנה גדולה, אבל אתם יכולים לשמור אפילו טוב יותר", שיבח את שחקניו. "תרימו ידיים, תנו פייט, תלכו חזק על ריבאונד ההגנה. הם קולעים טוב ואסור לאפשר להם הזדמנויות נוספות. תבצעו עבירות, שלחו אותם לקו. תהיו אגרסיביים כפי שהייתם במשחק האחרון. אני לא רוצה לראות אותם עושים סלים קלים. הגנה היא מאמץ קבוצתי. שאף אחד מהנוכחים כאן לא ישכח את זה".

"אנחנו צריכים לבלבל אותם בהתקפה, להוציא אותם מתוכנית המשחק שלהם", סיפר אחד השחקנים. "יש לנו יתרון בריבאונד ולכן אנחנו צריכים להכריח אותם לעשות דברים שהם פחות מתורגלים בהם. אנחנו נותנים לצסק"א הרבה כבוד ויודעים למה הם מסוגלים, לכן אסור לתת להם לפתח את המשחק שלהם ולבצע את התרגילים. במשחק האחרון שינינו הגנות, עברנו מאישית לאזורית. זה התברר כאפקטיבי. התאבדנו על כל ריבאונד. צסק"א היא קבוצה של חבר'ה גדולים, אבל במשחק השני הם נראו לנו קטנים יותר כי שיחקנו עם הלב. שיחקנו כאילו אין מחר. ההתייחסות תהיה דומה גם למשחק הערב". אשרי המאמין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully