וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חומות אתונה לא עמדו בפני האימפריה העותמאנית

25.3.2007 / 0:49

טורקיה חתכה את יוון בחוץ 1:4. צרפת גברה על ליטא 0:1. גרמניה ניצחה את צ'כיה 1:2 וקזחסטן הפתיעה את סרביה בתוצאה זהה

לא פחות מ-20 משחקים התקיימו ביום שבת במסגרת מוקדמות טורניר אליפות אירופה לאומות הקרובה, הלא היא יורו 2008.

במשחק מוקדם בבית 1 הפתיעה קזחסטן בביתה את סרביה, כשגברה עליה 1:2. פולין ניצלה את המעידה של הסרבים ותפסה את המקום הראשון, אחרי ניצחון חלק מול אזרבייג'אן 0:5.

בבית 2 השיגה צרפת ניצחון דחוק מול ליטא בחוץ 0:1 משער של ניקולס אנלקה. שער של קרייג ביטי בדקה ה-88 הביא שלוש נקודות לסקוטלנד ב-1:2 מול גיאורגיה. במשחק נוסף בבית הצפוף גברה אוקראינה בחוץ על איי פארו החלשה 0:2.

המשחק המסקרן של בית 3 הפגיש את טורקיה ויוון לקרב מר. היוונים קיוו לנצל את יתרון הביתיות, אך התבזו עם רביעייה לרשתם, אחרי שלא ספגו עד כה. טורקיה ירדה עם ניצחון 1:4. עוד בבית, מלטה ממשיכה במומנטום החיובי והשיגה נקודה רביעית. הפעם היא חזרה ממולדובה עם נקודה, אחרי שסיימה בתיקו 1:1. הפתעה לא קטנה נפלה כשבוסניה ניצחה את נורבגיה בחוץ 1:2.

גרמניה יצאה לצ'כיה לקרב על ראשות בית 4. צמד של קווין קוראני וניצחון 1:2 קירבו את הגרמנים לאוסטריה ושוויץ בקיץ 2008. בקרב בריטי השיגה אירלנד שלוש נקודות על חשבונה של ווילס עם ניצחון 0:1 משער של סטיבן אירלנד. סלובקיה יצאה למשחק חוץ בקפריסין וחזרה מהאי עם ניצחון חוץ יוקרתי 1:3.

צפון אירלנד ממשיכה לקרוא תגר על הנבחרות הגדולות בבית 6, ואספה שלוש נקודות נוספות בחוץ מול ליכטנשטיין. דיוויד הילי כבש שלושער ובסיום 1:4.

מזל טוב ללוקסמבורג שכבשה שער ראשון בקמפיין במסגרת בית 7, אבל זה לא הספיק לה מול בלארוס שניצחה 1:2. הולנד איכזבה את אוהדיה הרבים בארץ ובעולם כשנפרדה מרומניה בתיקו נטול שערים. גם אלבניה וסלובניה לא השכילו לפגוש בהתמודדות ביניהן.

בית 1: הפתעה מרעישה

פורטוגל - בלגיה 0:4

אחרי ההפסד בפולין, הפורטוגלים השיגו 3 נקודות חשובות בבית שמשאירות אותם בתמונה וחוץ מזה, סוף סוף ניצחון על יריבה ראויה אחרי אזרבייג'אן וקזחסטן. חגיגת השערים של פורטוגל החלה במחצית השנייה. נונו גומש כבש את הראשון בדקה ה-53 וכריסטיאנו רונאלדו, שהבלגים איימו לפני המשחק להוציא אותו מהמגרש על אלונקה, הוסיף צמד בדקות 55 ו-75. קוורסמה השלים את החגיגה בדקה ה-68.

קזחסטן - סרביה 1:2

הקזחים, עד המשחק הזה, היו ללא ניצחון ועם הפרש שערים 7:1, הסרבים ללא הפסד ועם הפרש שערים 1:6. אבל זה כל היופי בכדורגל. קייראת אשירבקוב העלה את הנבחרת הביתית ליתרון בדקה ה-47 ונורבול זומאסקאלייב הכפיל את התוצאה, 14 דקות לאחר מכן. ניקולה זיגיץ' הצליח רק לצמק בדקה ה-68, ובדקת הסיום הוא ספג כרטיס אדום. הסרבים במקום השני, אך קיבלו מכה לא צפויה. קזחסטן, שלה זה טורניר המוקדמות השני בלבד, השיגה ניצחון ראשון באירופה, אך היא עדיין רחוקה כמובן, מתמונת העלייה.

פולין - אזרבייג'אן 0:5

הפולנים ניצלו את ההפסד המפתיע של סרביה לקזחסטן ואת העובדה שפינלנד לא שיחקה היום כדי להעפיל לפסגת בית 1 אחרי ניצחון על הנמושה של בית 1. כשהרימו האזרים את ראשם ללוח התוצאות אחרי חמש דקות, ראו שהם כבר בפיגור של שני שערים. יאזק באק (2), דריוש דודקה (5). וויצ'יץ' לובודזינסקי (33), יאזק קרזינובק (58) ופרזמיסלאב קזמירסאק (84) חתמו את ההשפלה האזרית. ביום רביעי תארח פולין את ארמניה ועוד שלוש נקודות יסיימו שבוע בינלאומי מצוין מבחינתה.

בית 2: סקוטלנד וצרפת בשיניים

ליטא - צרפת 1:0

למרות מצוקת הפציעות בהתקפה, עלה מאמן נבחרת צרפת ריימונד דומנאק עם שלישיית חלוצים, שכללה את פלורן מלודה, ניקולס אנלקה וסידני גובו. המשטח בקאונס, ליטא, הקשה מאוד על הנבחרת הצרפתית הטכנית לפתח משחק מהיר, אבל סגנית אלופת העולם, שהפסידה בסקוטלנד במשחק החוץ הקודם שלה, הצליחה להשיג שלוש נקודות יקרות מפז משער של ניקולס אנלקה בדקה ה-73. הצרפתים, שינוחו ביום רביעי, ממשיכים להוביל את הבית הסבוך. ליטא, שאיבדה סיכוי לעלות, תצא למשחק חוץ קשה באוקראינה.

סקוטלנד - גאורגיה 1:2

אחרי הניצחון על צרפת, רצו הסקוטים באיצטדיונם הביתי, המפדן פארק, להמשיך בקמפיין החיובי שלהם מול גיאורגיה, שאיכזבה עד כה, אחרי שניצחה רק את איי פארו. כריס בויד העלה את המארחים ליתרון בדקה ה-11, אולם שוטה ארבלדזה, ששיחק לשעבר בגלזגו ריינג'רס הסקוטית, לא התחשב בקהל המקומי, 'צבא הטרטן', והשווה חמש דקות לסיום המחצית הראשונה. קרייג ביטי נכנס בדקה ה-76 והצליח להבקיע שער ניצחון דרמטי לזכות הביתיים שתי דקות לתום המשחק. סקוטלנד תצא לאיטליה למשחק נגד אלופת העולם ביום רביעי.

איי פארו - אוקראינה 2:0

אוקראינה עשתה עד כה את המוטל עליה, וגם נגד בשר התותחים של הבית לא התקשתה. וולדימיר יז'רסקי הבקיע את הראשון בדקה ה-21, אולג גוסב את השני (58) ואוקראינה העלתה את מאזנה לתשע נקודות בבית הבעייתי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

בית 3: האימפריה העותמאנית הפילה את חומות אתונה

יוון - טורקיה 4:1

שתי היריבות המרות הוליכו את הבית עם מאזן מושלם ורשת נקייה. אבל היוונים, שאירחו באתונה את המשחק, קרסו אל מול האימפריה העותמאנית. הפתיחה של המקומיים הייתה חלומית והר הגעש היווני התפרץ כבר אחרי חמש דקות כשיוון עלתה ליתרון משער של סוטיריוס קירגיאקוס. אלא שהר הגעש דעך והלך אט אט. הטורקים השתלטו על המשחק, הפכו את התוצאה ושבו הביתה עם ניצחון ענק. טונצ'איי סאנלי דאג לשוויון בדקה ה-26. 10 דקות בתוך המחצית השנייה גוחאן אונאל עשה את המהפך. תומר מטין (71) וגוקדניז קאראדניס (82, במבצע ענק) נעצו את המסמרים בארון היווני.

טורקיה ספגה שער ראשון בקמפיין, אבל מה זה לעומת ניצחון חוץ ביוון שמסדר לה 100 אחוזי הצלחה, ומקרב אותה מאוד ליורו, אחרי שלא העפילה למונדיאל בגרמניה. ביום רביעי תארח טורקיה את נורבגיה. יוון תנסה ללקק את הפצעים מול מלטה בחוץ וזה לא הולך להיות קל.

נורבגיה - בוסניה 2:1

הפתעה לא צפויה הגיעה מכיוון סקנדינביה. מספר דקות אחרי שנפתחה ההתמודדות היא הופסקה בשל התפרעות אוהדים. ייתכן שהבוסנים שאבו הרבה כוח מההפסקה הלא צפויה כי אחריה הם הפגיזו פעמיים, משערים של זבייזדאן מיסימוביץ' (18) וזלאטאן מוסלימוביץ' (34). ג'ון קארו, חלוצה של אסטון וילה, צימק בפנדל בדקה ה-50. הנורבגים פספסו הזדמנות פז להתקרב ליוון (שנחלה הפסד משפיל לטורקיה) ואם הנורבגים מפסידים בבית, אז כנראה שהם לא ראויים להימנות על 16 הנבחרות של יורו 2008.

מולדובה - מלטה 1:1

המלטזים בטירוף. אחרי הניצחון הסנסציוני במחזור הקודם על הונגריה, יצאה היום מלטה למולדובה והשיגה תיקו מכובד, אחרי שהייתה קרובה מאוד לניצחון. ג'ורג' מליה העלה את האורחים מהאי ליתרון בדקה ה-73. ויטאלי בורדיאן איזן חמש דקות לסיום. פעם היה נהוג לראות את מלטה בתחתית הבית, אז כיום הם ניצבים במקום החמישי, מתוך שבע נבחרות.

בית 4: אירלנד ניצחה משער של אירלנד

צ'כיה - גרמניה 2:1

הגרמנים הגיעו לקרב קשה על ראשות הבית וחזרו עם שלוש נקודות גדולות, שמקרבות אותם לאליפות אירופה. קווין קוראני, חלוצה של שלאקה 04, כבש צמד בדקות 42 ו-62 כדי להעלות את גרמניה ליתרון מבטיח. מילאן בארוש, שהגיע לליון בחלון ההעברות, צמצם את התוצאה בדקה ה-76, אבל הצ'כים לא הצליחו לעשות יותר מזה. בעקבות ההפסד וניצחונה של אירלנד, הידרדרו הצ'כים למקום השלישי בבית. ביום רביעי תוכל צ'כיה להחזיר את הכבוד עם משחק ביתי מול קפריסין.

אירלנד - ווילס 0:1

הוולשים איבדו סיכוי להעפיל, אבל ניסו הכל כדי לקלקל לשכנה הבריטית. אלא שאירלנד, בשיתוף הקהל הביתי, היא נבחרת חזקה. כמו כן הם היו חייבים שלוש נקודות כדי להותיר לעצמם סיכוי מול שתי הגדולות של הבית. המקומיים לחצו במשך כל המחצית הראשונה עד שהבקיעו את השער הוולשי, שש דקות לפני השריקה להפסקה. סטיבן אירלנד קיבל כדור מצוין, חדר לרחבה, עקף את השוער ומזווית קשה הרשית. לאירים אמנם 10 נקודות כמו לגרמניה וצ'כיה, אך משישה משחקים.

קפריסין - סלובקיה 3:1

קפריסין היא אחת מקבוצות החוץ הגרועות ביבשת, אבל בבית נתנה לאירים בראש 2:5. סלובקיה תפרה אותה במשחק הראשון ביניהן 1:6 וגם היום היא נתנה להם בראש. המקומיים ירדו להפסקה עם יתרון משער של סטאטיס אלונפיץ בדקת הסיום של המחצית הראשונה, למרות שמיכאל מורפיס הקפריסאי הורחק שלוש דקות קודם לכן. אלא שהסלובקים עלו נחושים למחצית השנייה והפכו את התוצאה משערים של רוברט ויטק (54), מרטין סקרטל (67) ומרטין יעקובקו (77). הסלובקים לא מוותרים וכעת יש במאזנם תשע נקודות מחמישה משחקים.

בית 6: ספרד נותרה בתמונה

ספרד - דנמרק 1:2

כנראה שלואיס ארגונייס זכה לעוד כמה שבועות של שקט עם הניצחון השני של ספרד בקמפיין, אבל הנבחרת שלו עדיין רחוקה מאוד מתמונת העלייה עם מאזן של שני ניצחונות ושני הפסדים. ספרד נהנתה מיתרון מספרי החל מהדקה ה-19 בעקבות הרחקתו של ינסן. בדקה ה-34 זה תורגם לשער כשפרננדו מוריינטס קבע 0:1. דויד וייה כבש את השני לפני הירידה להפסקה. 4 דקות מפתיחת המחצית השניה, גבגארד צימק ל-2:1 אבל זה לא הספיק והדנים ככל הנראה סיימו את דרכם בקמפיין הזה.

ליכטנשטיין - צפון אירלנד 4:1

הצפון אירים ממשיכים לעשות תוצאות מצוינות ומתקדמים עקב בצד אגודל לקראת היורו. דייויד הילי הבקיע שלושער (52, 75 ו-83), גרנט מקאן הוסיף עוד אחד בדקת הסיום. בין לבין צימק פרנץ בורגמאייר (89). הניצחון העלה את מאזנה של צפון אירלנד ל-10 נקודות מחמישה משחקים. ליכטנשטיין עדיין ללא נקודה בקמפיין.

בית 7: מזל טוב ללוקסמבורג

הולנד - רומניה 0:0

שתי הקבוצות טרם הפסידו בקמפיין, והיום הם שמרו על המאזן שלהן. נבחרת האוראנג' יכלה לייצר בריחה קטנה מהיריבות, בייחוד כשבולגריה נחה, אבל לא השכילה להבקיע בביתה. משחק מתסכל מאוד להולנדים.

לוקסמבורג - בלארוס 2:1

המקומיים הגיע למשחק כשמאזנם 0 נקודות ו-0 שערי זכות. מבחינת הנקודות הם לא שברו את המסורת, אבל הם כן הצליחו להבקיע סוף סוף שער בטורניר המוקדמות. זה היה אמנם שער מצמק של כריס סגרמולה בדקה ה-68, אבל גם זה נחשב. אחרי הניצחון התקרבה בלארוס קמעה לתמונת העלייה, בייחוד אחרי התיקו של הולנד ורומניה, אבל זה עדיין יהיה לא קל להעפיל מהבית הזה. כבשו לבלארוס: תימופיי קאלאצ'ב (24) ו-ויטאלי קוטוזוב (54).


אלבניה - סלובניה 0:0

מי זוכר שחששנו פעם מהסלובנים. למרות ששיחקו מול נבחרת חזקה בבית הם לא הצליחו לחלץ יותר מנקודה.

ידידות: ברזיל - צ'ילה 0:4

כשבאירופה נערכים קרבות העלייה ליורו 2008, זה הזמן מבחינת הנבחרות הדרום אמריקאיות לערוך ניסוי כלים. ברזיל התעמתה עם צ'ילה בשבדיה וגברה עליה ללא בעיות 0:4.

רונאלדיניו כבש צמד לזכות הסלסאו, שערים ראשונים אחרי תקופה ארוכה. הראשון בדקה ה-16 מפנדל ואילו השני נכבש שלוש דקות בתוך המחצית השנייה. קאקא תרם עוד אחד להשפלה הצ'ילאנית (31). את הסמבה הברזילאית השלים ז'ואן בדקה ה-60. רפאל אולארה, בלמה של מכבי חיפה, שהצהיר כי הוא פצוע, לא שותף במשחק.

במשחק נוסף נפרדה מארחת יורו 2008, אוסטריה, בגראץ עם נבחרת גאנה בתיקו 1:1. רנה אופהאוזר העלה את האוסטרים ליתרון בדקה ה-56. סוליי עלי מונטארי איזן ארבע דקות לסוף.

תוצאות ידידות נוספות:

יפן - פרו 0:2
ליפן: (סייצ'ירו מאקי 18, נאוהירו טקהארה 54)

דרום קוריאה - אורוגוואי 2:0
לאורוגוואי: (קרלוס בואנו 19, 38)

סין - אוסטרליה 2:0
לאוסטרליה: (ברט הולמן 8, מארק ברשיאנו 28)

קטאר - אירן 1:0
לאירן: (עלי ואחדי ניקבאיט 7)

מונטנגרו - הונגריה 1:2
למונטנגרו: מירקו ווצ'יניץ' 62 פנדל, איגור בורזאנוביץ' 82 פנדל)להונגריה: (תאמאש פרישקין 1)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully