וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפך נעים, מהפך שמח

24.3.2007 / 23:14

סדלוסקי (36) העלה את מקדוניה ליתרון, אבל סרנה (58) ודה סילבה (88) קבעו ניצחון 1:2 לקרואטיה, שבראש בית ה'. אסטוניה - רוסיה 2:0

שני משחקים נוספים התקיימו הערב בבית ה', ה"ישראלי". בטאלין בירת אסטוניה התארחה רוסיה, שידעה כי היא חייבת להשיג ניצחון אשר ישחרר את הלחץ הרב ששורה סביב הנבחרת, ועל אף היותה בהרכב חסר היא חזרה עם ניצחון 0:2 על הנבחרת המקומית. ההכנות למשחק עצמו היו טעונות מאוד בעקבות הדם הרע שזורם בין שני העמים לאורך ההיסטוריה, וכוחות משטרה רבים איבטחו את המשחק בבירת אסטוניה.

בעקבות הניצחון רוסיה עלתה זמנית למקום הראשון בטבלת הבית, אבל ניצחון 1:2 של קרואטיה על מקדוניה הותיר את הרוסים במקום השני בבית ואת נבחרת הדמקה במקום הראשון. לקרואטים לא היה קל מול האורחים ואחרי שפיגרו במפתיע 1:0 במחצית הראשונה, היו אלה דריו סרנה ואדוארדו דה סילבה, שניצלו את הרחקתו של הקפטן המקדוני גוראן פאנדב כדי להשלים מהפך ולרשום עוד ניצחון באיצטדיון מקסימיר בזאגרב.

אסטוניה - רוסיה 2:0

אחרי שתי תוצאות התיקו הביתיות של רוסיה נגד קרואטיה וישראל, ידע חוס הידינק שכל תוצאה אחרת מלבד ניצחון תסתום כמעט באופן סופי את הגולל על נבחרתו בניסיון העפלתה ליורו 2008. האסטונים, אקס גרורה של בריה"מ, היו שמחים מאוד להכשיל את הדוב הרוסי ועקב השנאה העמוקה שרוחשים האסטונים לרוסים עוד מימים ימימה, הוחלט באסטוניה לתגבר את צוות האבטחה במגרש. סיבה נוספת לנקמה, היא ההפסד של האסטונים במשחק הראשון 2:0 בסנט פטרסבורג, מוקדם יותר בקמפיין האירופי.

אסטוניה פתחה במרץ אבל דווקא חלוצה של רוסיה אלכסנדר קרזאקוב היה הראשון לסכן את שערו של מארק פום כשבעט בדקה ה-6 פצצה מעל משקוף שערה של המארחת. 11 דקות אחר כך הגיעו האסטונים למצב הראשון שלהם במשחק כשרגנאר קלאבאן חטף כדור מההגנה הרוסית, אבל החמיץ מול שוער רוסיה איגור אקנפייב, שהדף את הכדור. בדקה ה-32 כדור חופשי של בלם רוסיה איבאן שישקין פיספס בסנטימרים את קורת שערה של אסטוניה, ועד תום המחצית רוסיה, ששלטה יותר בכדור ובקצב, לא הצליחה למצוא את הרשת של פום.

השליטה הרוסית נמשכה גם בדקות הראשונות של המחצית השנייה, ובדקה ה-52 הכניס מאמן אסטוניה יילה חוס את גארל קאמס במקום סרגיי טרחוב, כדי לנסות ולהעביר את היוזמה לרשות המארחים. אנדריי ארשאבין כמעט וכבש לזכות רוסיה כשבעט בדקה ה-62 מזוית קשה, אך פיספס בסנטימטרים את מסגרת השער.

4 דקות אחר כך פרץ אלכסנדר קרז'קוב לתוך הרחבה האסטונית, הקפיץ מעל פום וקבע יתרון 0:1 לזכות רוסיה. בדקה ה-78 הכפיל קרז'קוב את היתרון הרוסי בבעיטה שטוחה לפינה הרחוקה והאסטונים, שהיו חלשים מאוד במחצית השנייה צפו בעיניים כלות, כיצד יורו 2008 הופך לטורניר לפרוטוקול בלבד עבורם.

קרואטיה - מקדוניה 1:2

מוליכת בית ה' מארחת את המקדונים במקום בו היא לא הפסידה מאז כוננה עצמאותה ב-1992. אחרי שחילצה בסקופיה תיקו 0:0 מנבחרת אנגליה, ניסו המקדונים להפתיע את הקרואטים בזאגרב ולנצל את העובדה שמאמן המארחת סלאבן ביליץ', נאלץ להסתדר ללא מילאן פטריץ' והחלוץ איבן קלאסניץ'.

כצפוי, נבחרת הדמקה פתחה בלחץ רב ובושקו בלאבאן בעט כבר אחרי חמש דקות של משחק בעיטה חזקה שהחטיאה את המסגרת של יאנה ניקולוסקי. מילאן ראפאיץ' ניסה לכבוש עבור הקרואטים מכל מצב, אבל לא הצליח למצוא את המסגרת המקדונית. וכמאמר הקלישאה, קרואטיה החמיצה ומקדוניה חגגה יתרון מפתיע בדקה ה-36 כשגוצ'ה סדלוסקי בעט כדור חופשי שטוח, שעבר בתוך החומה הקרואטית והתגלגל לכיוונו של סטיפה פלטיקושה. השוער הקרואטי שהופתע מהכדור הדף אל תוך שערו הוא ועל הלוח 0:1 לזכות מקדוניה.

הקרואטים פתחו את המחצית השנייה בלחץ אדיר ובדקה ה-58 זה השתלם להם כשדריו סרנה בעט כדור חופשי מזוית קשה הישר אל חיבורי השער המקדוני כדי לקבוע שוויון 1:1. בדקה ה-68 הורחק הקפטן ועמוד התווך של ההגנה המקדונית גוראן פאנדב והאורחים, שלא יזמו יתר על המידה במחצית השנייה, נלחצו אל שערם יותר ויותר. עד הדקה ה-86 רשמה קרואטיה 17 בעיטות לעבר השער של מקדוניה (מהן 6 למסגרת), אבל חלוציה סבלו מחוסר דיוק מעורר רחמים.

לבסוף, בדקה ה-88 הושג צדק ספורטיבי כשסרנה פרץ באגף ימין, העביר כדור רוחב לאדוארדו דה סילבה, שדחק פנימה וקבע 1:2 לזכות קרואטיה, שנותרת בראש בית ה'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully