וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלאטיני מכריז מלחמה

7.3.2007 / 14:08

לנשיא אופ"א נמאס מאירועי האלימות בכדורגל ("למה דווקא אצלנו? למה לא ברוגבי?"), ויוזם הקמת משטרת כדורגל בינלאומית

האירועים האלימים האחרונים במגרשי הכדורגל באירופה זיעזעו גם את החלונות הגבוהים במשרדי אופ"א. הנשיא הנבחר, מישל פלאטיני, יודע שנדרשת מלחמה עיקשת בתופעה. הכדור החל להידרדר עם מותו של השוטר בדרבי הסיציליאני, נמשך בבקבוק בראשו של מאמן סביליה בדרבי בגביע הספרדי, והסתיים בפיצוץ המשחקים בצרפת בסט.אטיין ובסדאן.

"שמתי לב שלפני 20 שנה הכדורגל היה רווי באנרגיות חיוביות, וזה נגמר", אמר פלאטיני, "כולנו אחראים למצב. היום משחק ספורטיבי הפך להיות יותר חשוב מהחיים עצמם. איך להילחם בזה? אני לא יודע".

"תמיד הייתה אלימות בכדורגל", המשיך פלטיני, "אבל משום מה היא מתפרצת ביתר שאת לאחרונה. ומדוע דווקא בכדורגל? למה לא ברוגבי, או בכדורסל או בשאר הענפים? לא ברור לי".

לדברי פלאטיני, רשויות הכדורגל מוגבלות במלחמתן בחוליגנים. אחד הפתרונות האפשריים הוא הקמת כוח משטרתי בינלאומי, שיתמקד אך ורק במלחמה באלימות הקשורה לספורט. גוף שכזה יוכל לטפל באוהדים חוליגנים, בשחיתויות, בהימורים לא חוקיים ובמכירת משחקים.

"אנו חיים בעולם אלים, וזה חדר גם לספורט", אמר הנשיא, "אם יש ארגונים שנלחמים בפשיעה באינטרנט או במוזיקה, אז כדאי שיהיה גוף שיהיה אמון על שמירת החוק בכדורגל, שהוא תחום חשוב ומרכזי ברחבי כל העולם".

בנייה איטית בדרום אפריקה

נמשכת הדאגה בקרב ראשי פיפ"א בנוגע להכנות למונדיאל הבא, שייערך בדרום אפריקה ב-2010. בשנה האחרונה הגיעו אין ספור דיווחים על הכנות עצלות וקצב התקדמות איטי של בניית האיצטדיונים, ולדברי אחד הקבלנים, מחסור באנשי מקצוע ובתשתיות חומריות מסכן את לוח הזמנים לבניית האיצטדיונים.

מקורות בכירים בפיפ"א כבר הביעו את חששם שהמדינה הענייה לא תעמוד במשימה המאתגרת, למרות התנופה הכלכלית שהפרויקט יעניק לה. רק בניית האיצטדיונים בדרא"פ עשויה ליצור 107 אלף מקומות עבודה במדינה, אבל בינתיים לא נרשמת התקדמות מספקת.

"נצטרך לעבוד שתי משמרות, 24 שעות ביממה, כדי לעמוד בקצב", אמר אחראי הבנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully