וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אולי הבעיה היא בי"

15.2.2007 / 23:35

ספאחיה לא מתעלם מחלקו ביכולת החלשה של מכבי: "אני עושה את העבודה שלי ב-200 אחוז. אם זה לא טוב מספיק, זה לא טוב מספיק"

ברני ארדוב

צילם וערך: דרור פיקלני

במהלך האימון המסכם שקדם למשחק מול טאו ויטוריה, טענו אנשי מכבי תל אביב כי הופקו הלקחים ממשחק הנפל האחרון מול בני השרון. בין לבין ערכה הקבוצה עשרה ימי אימון אינטנסיביים, כולל מחנה אימונים מרוכז בין יומיים בגליל, אבל בפועל, היווה המשחק הערב המשך ישיר לאותן 40 דקות מביכות.

לאחר הפסד שני ברציפות בהיכל, הראשון ביורוליג מזה למעלה משנה, הגיעה העת לחשבון נפש נוקב מצד המאמן נוון ספאחיה, שניסה להסביר מה בדיוק קרה לשחקניו על הפרקט. גם את עצמו שם הקרואטי על שולחן הניתוחים, בנאום ארוך במיוחד שנשא במסיבת העיתונאים.

"העברתי לשחקנים את כל מה שאני יודע על כדורסל"

"אחרי עשרה ימים של אימונים טובים וגישה נכונה מצד השחקנים, הרגשנו בקבוצה שננצח את המשחק", סיפר הקרואטי. "אבל בפועל שוב לא הצלחנו למצוא את המומנטום במשחק ואת החמישייה שתביא ניצחון. טאו שיחקה באינטנסיביות ועשתה כל מה שרצתה. אנחנו שוב פעם נראנו כמו שתי קבוצות שונות. לא מצאנו את הכימיה הנכונה".

אז מה היו הסיבות ליכולת החלשה? גם ספאחיה לא בטוח. "אולי זו בעיה של בטחון עצמי. אני יודע שעשינו עבודה רעה מאוד כשהפסדנו את הגביע, אבל אני מאוד גאה בשחקנים ובצוות האימון על עשרת ימי האימונים האחרונים", אמר. "בעשרת הימים האלה העברתי להם את כל מה שאני יודע על כדורסל. אם זה לא מספיק, אז זה לא מספיק. זה קורה בחיים".

המאמן לא ניסה לנקות עצמו מאשמה. "אני כמאמן חייב להמשיך ולנסות, כי אני יודע מה השחקנים עושים באימונים ואיך הם נראים. יש לנו בעיה של ביטחון עצמי. אנחנו לא יכולים להחטיא כל כך הרבה זריקות טובות, קליעות עונשין, לאבד כל כך הרבה כדורים. ניסיתי הכל באימונים, אולי הבעיה היא בי. אני לעולם לא בורח מאחריות. אבל איך תסבירו שאחד הקלעים הכי טובים באירופה, סימאס יסאיטיס, לא מצליח לקלוע זריקה אחת? זו רק דוגמא, אני לא רוצה להאשים אותו".

"הציפיות ממכבי הן תמיד אותן ציפיות. השאלה היא האם השחקנים יכולים לעמוד בהן. אני מאמן כבר 22 שנה, וכשאני רואה את הקבוצה של באימונים, אני יודע בדיוק למה היא מסוגלת. והיא יכולה. אני לא יכול לשקר לעצמי. בתחילת העונה, כשלא היה במשחקי הבית כל כך הרבה לחץ, שיחקנו כדורסל מצוין. מה שעשינו בשבוע האחרון, זה טוב מספיק עבורי. היום הראנו רק 30 או 40 אחוז ממה שעשינו כל השבוע וזה חבל".

"כשאני מנתח את הבעיות שלנו, אני שם את עצמי ראשון. אבל לא אוותר. אם אני הבעיה, אז בסדר. מה שכן, אף פעם, לאורך כל הקריירה שלי, לא הייתי הבעיה. בשום מקום. אבל כאן, אולי דווקא כן. בכנות, אני עושה את העבודה שלי ב-200 אחוז. אם זה לא טוב מספיק, זה לא טוב מספיק".

"אין לי הסבר ליכולת של הזרים"

ליאור אליהו, שנבחר למצטיין במשחק, התקשה בסיום למצוא את המילים. "התאמנו קשה מאז ההפסד לבני השרון", אמר הפורוורד. "נסענו לכפר בלום, להתנתק. ערכנו אימונים ארוכים מהרגיל כדי לשפר דברים. היה היום סקור מאוד נמוך. בסוף כמה שלשות מטורפות שלהם הכריעו את המשחק. הם אגרסיביים, בעוד שיש קבוצות שבאות לכאן ומוותרות מראש, אבל לא טאו. אנחנו צריכים לדעת לנצח משחקים כאלה, כשפחות הולך. אין לי הסבר ליכולת של הזרים שלא פוגעים. אנחנו בתקופה פחות טובה, זה לא סוד. יותר מלעבוד קשה אין יותר מדי מה לעשות. זה רק משחק ראשון. ניסע לרומא לנצח".

גם פניו של ניקולה וויצ'יץ' היו נפולות. "הכנסו את עצמנו למצב קשה, אבל זה לא גמור עדיין", טען הקרואטי. "עבדנו מאוד קשה לקראת המשחק, אבל היו להם אחוזים מדהימים. אנחנו עושים ככל שיבכולתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully