וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לטאו אין מאמן. ולמכבי?

15.2.2007 / 22:45

מאמן טאו פראסוביץ' לא הגיע ארצה בגלל מחלה, אבל ניהול משחק מביך של ספאחיה מנע ממכבי ת"א סיכוי לניצחון. 68:79 לויטוריה בהיכל

תמונות קשות בהיכל.

מכבי ת"א הגיעה דרוכה למשחק הביתי מול טאו ויטוריה בפתיחת שלב הטופ 16, השחקנים נתנו את הכל, הקהל עשה את חלקו, אבל נראה שמי שקילקל הוא דווקא מי שיש לו הכי הרבה להפסיד מכולם - המאמן נוון ספאחיה. זה נגמר בהפסד 79:68, ההפסד הביתי הראשון העונה באירופה של הצהובים.

ההיעדרות של מאמן הספרדים, ולימיר פראסוביץ', בגלל מחלה, הייתה אמורה לתת לצהובים יתרון בעמדה של האיש בחליפה. אבל חמישייה תמוהה עם גוראן ירטין ונואל פליקס (שהוחלף אחרי 4 דקות בפיגור 13:4 ולא חזר), סדרת חילופים היסטרית (כל שחקני הסגל מלבד שרון ששון וג'יימי ארנולד שותפו ברבע הראשון), חלוקת דקות מצחיקה, התקפה חורקת (19 איבודים) וקבלת החלטות שקוטעת מומנטום מנעו כל אפשרות לניצחון צהוב.

וזה לא שלמכבי לא היו הזדמנויות לנצח. ברבע השלישי היא כבר הוליכה ב-7 הפרש, אבל טאו חזרה למשחק ברגע ששבה לתוכנית המשחק שלה, שכללה הכנסת כדור יעילה פנימה, ומציאת השחקנים הפנויים במקרים של שמירות כפולות, מה שהוביל ל-12 שלשות מ-25 ניסיונות, נתון מרשים לכל הדעות. באופן מוזר, הספרדים היו טובים רק במעט מהקו, עם 13 מ-25, עובדה שמכבי לא ניצחה כששלחה רק 12 מ-20 ניסיונות פנימה.

ליאור אליהו הוביל את הקלעים בצהוב עם 17, והוסיף 7 כדורים חוזרים, אבל שותף רק 24 דקות. ניקולה וויצ'יץ' היה אנמי מהרגיל, ולא הניע את המשחק, מה שסידר לו בסופו של יום רק 12 נקודות. לטל בורשטיין היו 13. וויל ביינום המשיך ביכולת המזעזעת עם 0 עגול מאוד בטור הנקודות (0 מ-3 מהשדה), למרות שבילה 18 דקות על הפרקט. יותם הלפרין שותף שמונה דקות בלבד, תרם גם הוא את אותו 0 עגול, אבל משום מה הוכנס למשחק ברבע האחרון, ונראה קר ולא מחובר, כפי שניתן היה לצפות ממי שבילה כל כך הרבה זמן על הספסל.

נאצ'ו לזקאנו, עוזר טאו, ניהל את המשחק, וגם הוא ביצע לא מעט מהלכים לא ברורים, כמו לייבש את איגור ראקוצ'ביץ' 19 דקות על הספסל, למרות שצלף 19 נקודות ב-7 מ-9 מהשדה. סרחאן ארדוגן סיים עם 14 וטיאגו ספליטר עם 12.

בהתחשב ביכולת של התל אביבים מחוץ לאיזור חיוג 972, בהתחשב בהתפרקות בגביע, באיום מצד הפועל ירושלים, ובעיקר בהתחשב ביכולת שכולנו רואים על הפרקט - המשך העונה הצהובה הולכת ונראית יותר ויותר כמו משהו הרבה פחות צהוב, וקצת יותר שחור.

מחצית ראשונה

רבע 1: 24:30 לטאו

ביינום, בורשטיין, ירטין, וויצ'יץ' ופליקס. פליקס הגיב בסל מהיר מתחת לסל, אבל גם לא הצליח למנוע נקודות קלות מסקולה, וטאו פתחה ב-4:6. שלשה של ראקוצ'יביץ', פלוס חטיפה וסל, ופתאום הפער הוא 4:13. פסק זמן מהיר של ספאחיה, והחלפתו של פליקס בשארפ, שינו את המומנטום, ואחרי שלשות של וויצ'יץ' וירטין והפער רק 18:14, שלוש דקות לסיום הרבע. עד הבאזר הפער נע בין 2 ל-4 נקודות, עד שסל של ראקוצ'ביץ' קבע 24:30 אחרי 10 דקות.

רבע 2: 37:38 לטאו

פתיחת הרבע השני לא האירה פנים לצהובים. ארדוגן וספליטר הקפיצו את היתרון ל-10, 27:37, שתי דקות לתוך הרבע. שתי הקבוצות פצחו במסע החטאות מרשים, ומכבי צימצמה את הפער לאיטה, בצעדים קטנים, עד ל-37:32, שלוש דקות למחצית. הוצאתו התמוהה של ראקוצ'ביץ', שעד אותו רגע צלף 6 מ-6 מהשדה בדרך ל-16 נקודות תקעה את המשחק של הספרדים, שגם משום מה הפסיקו ללכת פנימה, ונתקעו לחלוטין.

בצד השני ספאחיה ביצע רכבת חילופים מרשימה, כשכל שחקני הסגל, מלבד ששון ראו פרקט בשלב מוקדם. למרות זאת, ואולי בגלל זאת, ההתקפה של הצהובים עדיין נותרה שבלונית, אבל שני ריבאונדים של ארנולד בהתקפה הורידו למינוס אחד.

מחצית שנייה

רבע 3: 54:57 לטאו

שארפ פתח במחצית השנייה, וישר צלף שלשה שהעלתה את מכבי ליתרון ראשון מהפתיחה, 38:40. מר מומנטום לבש לו גופיה צהובה, ופתאום קיבלנו הנעת כדור למופת, שהסתיימה בחדירה של ביינום ומסירה לאליהו, שעלה לדאנק מרשים בהפוכה, ואז לעוד סל בפוסט, ופתאום כבר 43:48 צהוב באמצע הרבע. אותו מר מומנטום עזב את החיק הצהוב, ושלשה של ארדוגן דקה לסיום הפכה ל-54:55 לספרדים, ודאנק של ספליטר קבע 54:57.

רבע 4: 68:79 לטאו.

טאו עלתה מפוקסת ברבע האחרון, עם כניסות עד הטבעת של ספליטר, ושלשות פנויות של רסלאן וארדוגן, ו-56:65 לגוים. החדשות הטובות ליהודים בדקות אלו הייתה העבירה הרביעית של סקולה. ספאחיה החליט משום מה להעלות את הלפרין, ולא את שארפ, וזה הגיב לו בהחטאה מהשלוש.

בורשטיין לעומת זאת דפק גג מדהים על האוס והוסיף שלשה, ורק 67:63. באמצע הדרך ספאחיה החליט להכניס להחזיר את שארפ, אבל חוסר ריכוז בהתקפה וחוסר יכולת להתמודד עם ספליטר בהגנה שמר את הפער על כנו, 63:69, 4 דקות לגונג האחרון. מלבד שארפ ו-וויצ'יץ' ניכר היה שהשחקנים מפחדים לקחת את הזריקה, וכל מהלך חיובי נענה במהלך חיובי בצד השני, מה ששמר על פער 6. כשהדקות נפקו כבר היה ברור שמכבי לא תוכל לחזור, עד התוצאה הסופית הראתה 69:78 לטאו.

רשימת קלעים

קלעו למכבי: ליאור אליהו 17 נקודות (7 ריבאונדים), ניקולה וויצ'יץ' 12 (10 כ"ח ו-8 אסיסטים), טל בורשטיין 13 (5 כ"ח, 5 איבודים), ג'יימי ארנולד 7, דרק שארפ 9, גוראן ירטין 5. נואל פליקס וסימאס יסאיטיס 2 כ"א, יניב גרין 1. שותפו ולא קלעו: וויל ביינום (4 אסיסטים), יותם הלפרין.

קלעו לטאו: איגור ראקוצביץ' 19, סרחאן ארדוגן 14, טיאגו ספליטר 12 (5 ריבאונדים), פרדי האוס 9, לואיס סקולה 8, פריג'יוני 7, קאיה פקר 5, אנדר ארסלן 3, סרחיי וידאל 2.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully