וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירסאו לא יחמיץ את הגומלין מול צסק"א

רומן רוזנבלט

15.2.2007 / 8:47

בתום תחקיר התברר לצ'יזיק כי חל בלבול ולפי דו"ח השופט מי שספג את הצהוב הוא דווקא ראמון. צסק"א מודה שזלזלה, חיפה נחתה בישראל

מכבי חיפה נחתה הבוקר (חמישי) מהקור של ולאדיקווקז לחמימות המחבקת של נמל התעופה בלוד. על פניהם של החיפאים ניכרה הקלה בעקבות התיקו 0:0 בחוץ מול צסק"א מוסקבה.

רוני לוי, מאמן הקבוצה, כבר מסתכל קדימה: "זו תוצאה טובה מאוד ואני שמח שהעברנו את ההכרעה לתל אביב. היו לנו הזדמנויות להכריע את המשחק במחצית הראשונה, אבל בכל מקרה זו תוצאה טובה מאוד". לוי הסתכל קדימה על יריבתו מיום ראשון הקרוב: "כמה נצחונות רצופים יש למכבי ת"א? 14, 15? מצפה לנו משחק חשוב מאוד ואני מקווה שהיציעים יהיו מלאים". הוא לא שכח לפרגן להפועל ת"א: "ניר לוין פירשן אותנו בגלזגו ככה שהוא מכיר את הקבוצה, ואתמול ראו שהוא ידע להכין אותה".

עבאס סואן, שלא זכה להרבה עדנה העונה, שלח חיוכים נרחבים: "התכוננו מצוין למשחק וידענו שלא בטוח שתהיה לנו עוד הזדמנות לשחק בשלבים האלה באירופה. אני מקווה שליכולת הזו תהיה המשכיות גם בליגה".

אלון חרזי, קפטן הקבוצה, פוזל גם הוא לכיוון הליגה: "חבל שאנחנו מתרגשים רק במשחקים באירופה. אנחנו בתקופה לא טובה. אחרי הרבה אכזבות יצאה לנו תוצאה בסדר. לא נתנו לנו צ'אנס אבל אנחנו האמנו שאפשר להוציא תוצאה טובה".

וגוסטבו בוקולי הסתכל, כהרגלו, על חצי הכוס המלאה ואמר בקצרה: "עשינו מספיק שם. אפשר לעשות את זה".

אתמול (רביעי) יעקב שחר נכנס לחדר ההלבשה בסיום כדי ללחוץ יד לגיבורי הערב ולחבקם. "זו מכבי חיפה שאני רוצה ואוהב לראות", אמר. "צמודה להוראות המאמן ומביאה כבוד גדול למועדון ולמדינה. אני מאושר ומרוצה, למרות שיכולנו גם לכבוש ולנצח. צסק"א היא קבוצה ברמה מאוד גבוהה. המשחק הקבוצתי שלנו הפך אותנו לקבוצה אחת מגובשת.

"אני מקווה שבלומפילד יהיה מלא ביום חמישי הבא, בדיוק כפי שהרוסים באו לעודד את קבוצתם", המשיך שחר. "אני סומך על האוהדים. התוצאות שלנו וצורת המשחק, מביאים כבוד רב לישראל באירופה".

איתמר צ'יזיק נכנס לעובי הקורה במהלך היום לגבי המידע כי חאבייר דירסאו ספג כרטיס צהוב, כביכול. מנכ"ל מכבי חיפה שוחח עם אנשי אופ"א, שאמרו לו, כי לפי הרישום של אחד מאנשיהם, מי שספג את הצהוב הוא דירסאו, אבל לפי דו"ח השופט כתוב שאת הצהוב קיבל דווקא ראמון, הברזילאי של צסק"א מוסקבה, שלובש את מספר 5. ייתכן שהבלבול נבע מכך שאנדרסון עוטה את מספר 5 בחיפה, ודירסאו את 15.

הערב (חמישי) הגיע מכתב רשמי מאופ"א, שמודיע שדו"ח השופט הוא הקובע. כנראה שהסאגה נגמרה, אך באופ"א הבהירו שחיפה תקבל מכתב לפני הגומלין, שמסביר מי מורחק ומי בסכנת הרחקה (עם צהוב אחד). כמו כן באתר הרשמי של ההתאחדות האירופית שונה הצהוב שנרשם לדירסאו לראמון.

על פי השידור הטלוויזיה הרוסית, בדקה ה-17 הכשיל חבייר אנדרסון חלוץ רוסי והשופט הסלובני, דרקו צ'פרין, הניף לעברו את הכרטיס הראשון במשחק. אלא שבאתר הרשמי של אופ"א מצוין שאת הצהוב קיבל דווקא חברו , הקשר חבייר דירסאו, כנראה על התחצפות לשופט. אם הדברים יאושרו רשמית, חיפה תיאלץ להופיע ללא הקשר הברזילאי. בכל מקרה, לפי הכתבים ששלחו העיתונים היומיים מישראל, דירסאו אכן קיבל צהוב שיגרום לו להחמיץ את הגומלין.

"המשחק הרע בגביע הערוץ הראשון היה פעולה מתוכננת"

ואלרי גזאייב, מאמן צסק"א שעקץ את מכבי חיפה לפני המשחק, מצא גם דרך לעקוץ אחרי המשחק, כשנשאל על כך ששחקני חיפה הרבו למצוא את עצמם שכובים על כר הדשא: "לדעתי חיפה שיחקה על פי העיקרון שאין לה מה להפסיד. לא הולך להם טוב באליפות הישראלית, לכן הם כנראה החליטו להמר על גביע אופ"א בכל הכח. ברור ששחקני היריב התחזו הרבה, אני אף סבור שבאחד המקרים היה צריך להישלף כרטיס אדום. אני קראתי במהלך כל המשחק לשחקניי לא לשים לב להתחזויות הללו, אבל הם ככל הנראה ג'נטלמנים, לכן הקפידו להעיף כל פעם את הכדור החוצה".

גזאייב לא אופטימי באשר לשיתופו של החלוץ ואגנר לאב, שהיה חסר מאוד במשחק אמש, בגומלין: "ביום חמישי (היום – ר.ר.) יעשו לו צילום בברזיל על מנת לבדוק באיזה מצב נמצאת הרגל שלו. אני לא חושב שהוא יהיה כשיר ב-100 אחוז לשבוע הבא. אני בונה על קראבליו, שהיום שותף לראשונה העונה ובהתחשב בעובדה שהוא חוזר מפציעה, הוא היה לא רע".

רוב שחקני צסק"א ההמומים מהתוצאה לא ששו לשוחח עם התקשורת אמש, אך בכל זאת היו בודדים שהסכימו. המגן, ואסילי ברזוצקי אמר: "שיחקנו לא טוב ולא הבקענו, לא היינו מכוונים מספיק וזה נראה היטב".

במילים אחרות, האמנת בניצחון קל מראש?

"כן, מה גם שהיריב שיחק מאוד קרוב עלינו ולא איפשר לפתח את המשחק הרגיל שלנו. יכולנו אפילו להפסיד, כשהכדור פגע בקורה. אנחנו לעומת זאת, מלבד מספר כדורים חופשיים, לא הגענו לסיכון ממשי של השער".

מה הסיכויים לעבור לשלב הבא?

" לא קרה שום אסון. נצטרך לנצח בישראל ואני בטוח שנעשה זאת".

גם השוער המצטיין של צסק"א, איגור אקיפנייב, שהיה עצבני אמש היה כן לאחר המשחק:"אין מה להסתיר, שיחקנו רע. אמרו לנו לא פעם שמכבי חיפה היא קבוצה רצינית, אבל כנראה שבכל זאת לא הערכנו אותם כראוי. עם זאת שום דבר עוד לא אבוד, ואני בטוח שבעוד שבוע נשחק אחרת וכך גם היריב".

תחילת המשחק היממה אתכם, כשקולאוטי פעמיים כמעט וכבש ורק המזל שיחק לטובתכם

"אכן ,היה לנו מזל. היה ברור שהישראלים יהמרו על מתפרצות ובתחילת המשחק לא היינו מוכנים לכך, אבל אומרים שהמזל הולך עם הטובים".

מה אמר לכם המאמן בסיום המשחק?

"שיש עוד משחק שבו ניתן לתקן. בזמן שיש לנו עכשיו נתקן את הליקויים וניכנס לכושר טוב יותר".

הקשר יבגני אלדונין החמיא לחיפה:"שחקני חיפה הוכיחו שוב שהמשחק הרע שהם הפגינו בגביע הערוץ הראשון היה פעולה מתוכננת. כנראה שהם החליטו להקריב את הזכיה הספית תמורת ההצלחה מולנו. היום נוכחנו שהם יודעים לשחק כדורגל וחבל שהתקשורת קיטלגה אותם כקבוצת תחתית. אלופת ישראל לא יכולה לשכוח בבת אחת איך לשחק כדורגל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully