וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2,200 שקל קנס והרחקה ל-3 שנים על תנאי

זה העונש שקיבלו שמונת שחקני הנבחרת הצעירה במסגרת עיסקת טיעון בעקבות פרשת הקלפים. עומר פרץ: "שמח שהתחשבו בנו"

שמונת שחקני נבחרת ישראל הצעירה הועמדו היום (רביעי) לדין משמעתי על ידי ההתאחדות לכדורגל בעוון עבירה על הוראות תקנון נבחרת ישראל, הקוד האתי ועבירה על הוראות תקנון המשמעת וספגו עונש במסגרת עיסקת טיעון שכולל 2,200 ש"ח קנס והרחקה לשלוש שנים על תנאי. השמינייה כוללת את : עידן סרור, נאור פסר, ליאור רפאלוב, רמי דואני, שי מימון, ליאור ז`אן, עומר פרץ, ואבירם ברוכיאן. כזכור, היו השחקנים מעורבים במשחקי קלפים שכללו הימורים בכסף, ערב לפני משחק הנבחרת הצעירה מול אוקראינה (0:0).

הדיון בהשתתפות הדיינים עמנואל סלע וחיים אלחדיף היה סוער. שלום אבן עזרא ייצג את התביעה מטעם ההתאחדות, והשחקנים שלא נוכחו, יוצגו על ידי עורך דין יוסי גאייר. אבן עזרא ציין בדיון שאין סעיף בקוד האתי שאוסר או מתיר משחק קלפים, אבל יש את חוק העונשין שאוסר על השתתפות בהימורים בלתי חוקיים (הימור הכולל מזל, כסף ומשחק). עו"ד גאייר אמר בפתח דבריו שהשחקנים מודים בהתנהגות שאינה הולמת שחקן נבחרת ישראל, אך הוסיף שסעיף התנהגות בלתי הולמת נכון להתנהגות אחרת ובנסיבות אחרות.

"הימורים זה שהכסף הוא העיקר והמשחק זה התפל. במקרה דנן זה הפוך. אם לא היינו עוסקים בחוק העונשין, אף אחד לא היה מעמיד אותם לדין כי לא מענישים או מעמידים לדין בדבר שאין בו עניין ציבורי", אמר גאייר. בשלב זה התפרץ כלפיו אבן עזרא ואמר: "כל המדינה עוסקת בזה ואתה אומר שאין עניין ציבורי?".

הדיין אלחדיף הוסיף: "אם היו השחקנים עושים זאת בביתם לאף אחד לא היה אכפת, אבל המקום, העיתוי והמעמד לא מתירים להם לעשות כך". התובע אבן עזרא נשמע נרגש במהלך הדיון ואף אמר: "הנבחרת היא בשר מבשרי. זו נבחרת של ההתאחדות והמדינה. אין לי או להתאחדות שום כוונה לפגוע בנבחרת. לא מדובר בעבירה חמורה ביותר. זו עבירה לא סימפטית אבל איני רואה אותה בחומרה כזו שצריך לדרוש את מיצוי הדין במלואו על ידי זריקה מהנבחרת".

אבן עזרא דרש לחלק את העונש לשניים: "אנו מודעים לכך שמדובר בחיילים עם משכורת צנועה, ולכן אנו דורשים שיקנסו במחצית ממשכותם החודשית, דהיינו 2,200 שקלים. אנחנו לא רוצים את הכסף ונשמח אם בית הדין ימליץ לאן הכסף יילך. שנית, נדרוש הרחקה על תנאי לשלוש שנים למקרה של עבירה על תקנון הנבחרת והקוד האתי. אולי יטענו שזה הרבה, אבל אני חושב שזה ראוי".

עו"ד גאייר ביקש מבית הדין להתייחס למכתבי ההתנצלות של השחקנים: "באווירה הייחודית של נבחרות ישראל, לא בטוח שבעוד מספר שנים שמישהו לא יקרא תיגר על אותה עבירה. אילו אמצעים בהם השחקנים מפיגים את המתח ואני לא בטוח שהסוגייה היתה צריכה להגיע לבית הדין, אלא להיסגר בנבחרת. אנו מודים בעבירה רק משום שכתוב בתקנון שזו עבירה. יש עבירות חמורות ממנה ואלמלא הניפוח התקשורתי, היא היתה נפתרת ללא בית הדין. העונש הכספי מוסכם עלינו ולגבי ההרחקה על תנאי, אני מבקש לקצר את משך הזמן. אני מבקש שההרחקה על תנאי תתייחס לקוד האתי רק בהקשר ההימורים ולא על כל התקנון".

הדיינים רגזו על דבריו והגיבו: "בעבר שחקן שהיה עובר עבירה בנבחרת היה נענש גם במסגרת הקבוצתית, ואנו מאמינים שאם שחקן שעבר עבירה ויורחק ממספר משחקים בקבוצתו - לא יעבור עליה בשנית. אתם מתפנקים ותיכף נבכה מתוך חמלה על הבחורים. ברגע שהודו כי שיחקו קלפים הם צריכים להיזהר ולשמור את תקנון הנבחרת. יש להיות ספציפיים לגבי העונש על העבירות, שלא יצחקו ויאמרו שלא היה צריך לבוא עם המקרה לבית הדין".

פסר: "העניין נופח מעבר לכל פרופורציה"

בתום הדיון היו שחקני הנבחרת הצעירה די מרוצים מהעונש לו זכו. עומר פרץ, שחקנה של מכבי ת"א, אמר: "אני שמח שהתחשבו בנו וזה נגמר. עכשיו אנחנו עם הפנים קדימה ומתמקדים רק בהכנות לאליפות אירופה". גם עידן סרור מסתכל קדימה: "אני שם את זה מאחורה וממשיך הלאה".

נאור פסר, מגן מכבי פ"ת: "לפני הדיון אמרנו שנקבל את העונש כמו גברים וזה מה שנעשה. אני מקווה שכעת הכול מאחורינו. למרות שאני חושב שניפחו את זה מעל לכל פרופורציה, אנחנו מקבלים את העונש".

אמש (שלישי) שלחו שמונת השחקנים מכתבי התנצלות למנהל הנבחרת, אלי רוזן ולמאמן גיא לוי. במכתבים שהיו אמורים להגיע היום הסבירו השחקנים את הפעולה. פסר: "הסברנו להם שהיינו לחוצים ומבולבים. הכי כואב לנו בעולם ששיקרנו להם, אבל עכשיו אנו יוצאים לדרך חדשה וחושבים רק על אליפות אירופה".

ליאור ז'אן, קשר מכבי ת"א: "באופן אישי אני לא מתכוון להפר את התנאי. אני מקווה שנחזור לדרך הישר ונגיע לאליפות אירופה ממוקדים. עכשיו אנחנו רק חושבים על האליפות ועם הפנים לבייג'ין".

את תגובתם של ליאור רפאלוב, שטס עם מכבי חיפה למשחק בולדיקוואקז, ורמי דואני, שמרוכז בהכנות למשחקה של הפועל ת"א נגד ריינג'רס, לא ניתן היה להשיג.

בני יהודה זוכתה מקריאות ה'נאצי'

קבוצת בני יהודה, שהועמדה היום לדין בעקבות קריאות אוהדיה 'נאצי', אל עבר הבעלים של מכבי נתניה דניאל יאמר במשחק הליגה בין שתי הקבוצות, זוכתה בבית הדין המשמעתי של ההתאחדות.

כזכור, הקבוצה מעיר היהלומים הגישה תלונה בעקבות הקריאות, אך ניסתה למשוך אותה לאחר מכן. ההתאחדות לא הסכימה וערכה דיון בנושא, בסיומו נסגרה התלונה. כמו כן בהתאחדות היו נרגזים על המועדון הנתניינתי על שלא שלח נציג לדיון. נתניה נקנסה ב-5,000 ש"ח בעקבות השלכת חפצים של אוהדי הקבוצה על הקוון במשחק התיקו נגד הפועל ת"א.

משה דמאיו, מנהל הכתומים, התייחס אחרי ההחלטה, לדבריה של מרים פרייברג, ראש עיריית נתניה, שאמרה כי 'קבוצה כמו בני יהודה צריך לסגור': "זו חוצפה. קודם כל שתבדוק מה קורה בעיר שלה, שם יורים טילי לאו ויש אחוזי פשיעה גבוהים".

מכבי חיפה, לעומת זאת, ניזוקה כשנקנסה ב-20 אלף ש"ח בעקבות התנהגות אוהדיה אחרי התבוסה לבית"ר ירושלים. כזכור, האוהדים השליכו חפצים לעברו של המאמן בעת שירד מהמגרש לכיוון חדר ההלבשה. בית"ר ירושלים נקנסה במחצית מהסכום בגלל התפרעות אוהדיה באותו משחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully