וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה עוד לא גמור"

בר שושני

30.1.2007 / 21:01

שמיר לא ממהר לחגוג, למרות ה-73:88 על ונטספילס. חג'ג': "מתפקידי להכניס אנרגיות". מאמן הלטבים: "לא ידענו שאוסטין כה דומיננטי"

דן שמיר עדיין לא רגוע. אומנם מאמנה של הפועל ירושלים נראה מחויך אחרי הניצחון של הקבוצה שלו 73:88 על ונטספילס הלטבית, אבל גם הוא יודע שיתרון של 15 נקודות עדיין לא סוגר את הסיפור לקראת הגומלין. לפחות לא לחלוטין.

"לא, ברור שזה לא גמור", אמר שמיר בסיום. "עובדה שהובלנו ב-14 הפרש במחצית, ואיבדנו את היתרון במהירות. בחצי הראשון, מלבד כמה דקות לא טובות, הוצאנו לפועל את תוכנית המשחק שלנו. פתחנו רע את המחצית השנייה, אבל המשכנו לעשות את מה שתכננו, וזה עבד". ריצת 7:19 בסיום המחצית הראשונה הורידה את האדומים להפסקה ביתרון 37:51, אבל דווקא אחרי שלשה של גולמאץ שהקפיצה את ההפרש ל-15, נרדמה ירושלים ואיפשרה ללטבים להיכנס לעוד טראנס של שלשות, שנעצר ביתרון 60:62 לזכותם.

"קשה לשחק מול קבוצה עם אחוזים כאלה מהשלוש", אמר שמיר, "אבל ברוב הזריקות שמנו להם יד על הפנים, ושמרנו די טוב. בכל זאת, נצטרך להיזהר מזה במשחק החוץ. למשחקים האלה של בית-חוץ יש דינמיקה מיוחדת, ואי אפשר לבוא רגועים. נבוא כדי לנצח".

"דרור חג'ג' נהדר, אבל לכל שחקן יש את התפקיד שלו - כל פעם זה מישהו אחר שנותן את הטון", התייחס המאמן לרכז המחליף שלו, שסחף את קבוצתו בערב נהדר של 16 נקודות. אנחנו במצב בו אנחנו אמורים להיות בשיאנו - יש לנו שחקנים שבנויים בדיוק לתקופות האלה".

לניצחון על ונטפילס, המרשים ביותר של ירושלים העונה, שלושה אבות. בדקות הרבות שקיבלו הפעם הוכיחו גיא פניני וארז מרקוביץ' כמה לב ואגרסיביות חשובים במעמדים האלה. "נתנו היום הכל", אמר הסנטר הג'ינג'י, שלא הסתיר את המרמור מהספסול המתמשך במהלך השלב המוקדם. "הם קבוצה של קלעים וצריך לצפות לריצות כאלה מקבוצות כאלה. אנחנו באים לנצח בגומלין בלי קשר להפרש".

דרור חג'ג' הזכיר בדקות ששיחק את הדינמו של הפועל תל אביב לפני שלוש שנים. בכל פעם שירד מהמגרש, הלטבים חזרו, בטח כשמאיר טפירו ביום של 3 מ-12 מהשדה, אד קוטה מספק 2 נקודות ו-4 אסיסטים ב-30 דקות וטימי באוורס תורם רק 2 נקוות ב-13 דקות עד שנפצע.

"אין לי מה לדבר על עצמי. עשינו עבודה טובה כקבוצה, שמרנו על אינטנסיביות לאורך כל המשחק. זה התפקיד שלי, להכניס אנרגיות", הצטנע חג'ג', שכיוון קדימה: "חייבים לחשוב על המשחק הבא, לבוא לשם ולשחק על ניצחון". טפירו פירגן לחברו לקו האחורי: "כולם רואים מה חג'ג' נותן לנו – הוא החזיר אותנו פעמיים ליתרון 10 ואנחנו צריכים את הכוח שלו מהספסל".

"לא ידענו שאוסטין כל כך דומיננטי"

זה לא היה משחק גדול של טרנס מוריס, אבל הנוכחות שלו סייעה בצמצום הבעייה המרכזית של האדומים העונה, בריבאונד. 28:29 ניצחה ונטספיס את ירושלים, אבל 5 ריבאונדים בהתקפה לא סייעו להם להשיג יותר מדי הזדמנויות חוזרות, בטח שלא 16 איבודי הכדור שלהם (מול 8 בלבד לירושלים).

"זה היה אחד המשחקים הטובים שלנו העונה", אמר מריו אוסטין בסיום. "הפגרה שהייתה לנו עזרה לנו לבוא מרוכזים, ושיחקנו בקצב טוב לאורך כל המשחק. זה לא היה קל, אבל כבר בפתיחה נתנו הגנה מצוינת, וזה מה שהקל עלינו".

גם אוסטין כבר חושב קדימה. "לא יהיה קל בלטביה", אמר הקלע המצטיין של ירושלים, שסיים עם 21 נקודות ב-25 דקות. "מה שנצטרך לעשות זה לשחק באותה דרך שבה שיחקנו היום. זה יתרון שאפשר למחוק, ונהיה חייבים להיות מרוכזים. אי אפשר עדיין לחשוב על השלבים הבאים, כרגע חייבים להתרכז רק במשחק הבא, ניקח את זה צעד אחרי צעד. בשנה שעברה הגענו לשיא מהר, ואולי קצת הרגלנו את הקהל והעלינו ציפיות".

מאמן ונטספילס, קרליס מוז'ניקס, סיכם: "בתחילת המשחק לא כולנו לחצנו את הגבוהים של ירושלים, וכל המחצית הראשונה עשינו עבודה רעה בריבאונד. יכולנו להגיע לתוצאה טובה יותר אבל עשינו יותר מדי טעויות. שום דבר לא גמור, נעשה שינויים לקראת המשחק הבא", אמר המאמן לפני שהדהים: "לא ידענו שאוסטין כל כך דומיננטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully