וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השארפ של ירושלים

30.1.2007 / 20:43

דרור חג'ג' הוביל את הפועל ירושלים לניצחון 73:88 על ונטספילס הלטבית וסידר לה מקדמה רצינית בדרך לרבע גמר גביע יול"ב

בהפועל ירושלים זכרו טוב מאוד את שמינית גמר גביע יול"ב בעונה שעברה. הם פגשו אז את ברי הבלגית, יריבה אלמונית ורחוקה מאריות הכדורסל האירופי, שהפתיעה את כולם ונתנה פייט צמוד למחזיקת גביע יול"ב לשעבר. נראה שאנשי הפועל ירושלים למדו מהטעויות והתכוננו הפעם ליריבה נוספת מהמועדון הזה, במלוא הרצינות.

ונטספילס הלטבית היא קבוצה נחמדה עם קלעים מצויינים, אבל לא יותר מזה. הפועל ירושלים עשתה בדיוק את מה שהייתה צריכה לעשות מבחינת הבדלי הרמות בדרך לניצחון 73:88, ובכל זאת, כנראה שחג'ג' וחבריו חשים פיספוס מסויים. אולי עוד כמה נקודות שהלכו לאיבוד, יכלו לסדר להפועל ירושלים שקט תעשייתי לקראת משחק הגומלין, מאחר ויתרון של 15 נקודות לא תמיד מספיק מול קבוצות מזרח אירופיות ביתיות עם צלפים מהשלוש.

מי שהתעלה מעל כולם היה דרור חג'ג', שהוביל את ירושלים לריצה הראשונה במשחק והציל אותה ממשבר ברבע השלישי, כשהלטבים כבר הצליחו לעשות מהפך ולעלות ליתרון. פעולות גדולות שלו בהגנה, לצד כמה מהסלים החשובים במשחק, סידרו לו קרדיט עצום.

הערב הגדול של חג'ג' בא לידי ביטוי גם במספרים. בדקות שהוא לא היה על המגרש, הלטבים ניצחו 37:50. כשחג'ג' שיחק, ירושלים ניצחה 23:51. גם לירושלים יש דרק שארפ משלה.

מהלך המשחק

הפועל ירושלים פתחה בחמישיה עם: אד קוטה, מאיר טפירו, טימי באוורס, יוריצה גולמאץ ומריו אוסטין. ונספילס פתחה עם: אדי שאנון, אייגרס ויטולס, ג'סטין לאב, אוביס הלמאניס ופבלס וסלובאס.

מריו אוסטין פתח את המשחק בדאנק נהדר והוביל את ירושלים לריצת 0:9 בדרך ליתרון 5:13, אחרי 3:30 דקות. הלמאניס הפעיל את הידית שלו והגיב בשלוש שלשות כדי לצמק ל-15:13. אדי שאנון וג'סטין לאב נהנו מחופש פעולה בהתקפה, וויטולס השלים את המלאכה של הלטבים כשקבע מהפך והעלה אותם ל-23:24, חצי דקה לסיום הרבע הראשון.

הלטבים פתחו את הרבע השני בקצב מהיר מאוד וג'סטין לאב סיים מתפרצת כדי להעלות אותם ל-27:30. ירושלים לא נשברה, דרור חג'ג' ריענן את משחק ההגנה וגיא פניני קלע שלשה מטורפת כדי להחזיר אותה ליתרון, 32:35. דרור חג'ג' התעלל גם במשחק ההגנה של הלטבים ואותו גיא פניני סגר ריצת 3:13 לירושלים כדי להעלות אותה ליתרון דו ספרתי, 35:45. מאיר טפירו סגר את המחצית עם אסיסט יפה לארז מרקוביץ', שקבע 37:51.

מי ששמר על המומנטום של ירושלים בתחילת הרבע השלישי היה יוריצה גולמאץ, עם שני סלים חשובים. החברים שלו החלו להשתולל בהתקפה, שאנון, טימרמאניס והלמאניס ניצלו את זה כדי לצמק ל-58:57 אחרי ארבע שלשות מוצלחות. במצב הזה, השופטים שרקו עבירה טכנית לא ממש ברורה לספסל של הפועל ירושלים והלטבים ניצלו את זה כדי לבצע מהפך שני במשחק ולעלות ליתרון.

כשנראה היה המארחים נשברים לגמרי, נפתח לו פרק ב' של המשחק הנהדר של דרור חג'ג', שהחזיר את השליטה במשחק לירושלים וסידר לה יתרון 62:72 בסיום הרבע השלישי.

הרבע הרביעי נפתח בסימן הגנתי בשני הצדדים, כשסל השדה הראשון הושג אחרי ארבע דקות בלבד. ירושלים השיגה את סל השדה הראשון שלה דקה מאוחר יותר, אבל התנחמה בעובדה שאותה שלשה של מריו אוסטין סידרה לה יתרון 64:77.

נראה היה על הלטבים שהם כבר השלימו עם ההפסד, אבל הירושלמים לא הורידו את הרגל מהדוושה במטרה לנסוע לגומלין בלטביה עם הפרש כמה שיותר גדול. יוריצה גולמאץ תרם לעניין בשלשה שקבעה 69:86, 2 דקות לבאזר. בסיום 73:88 לירושלים.

סטטיסטיקה

קלעו להפועל ירושלים: מריו אוסטין 21 (7 מ-9 ל-2), דרור חג'ג' 6 מ-7 ל-2 ו-3 חטיפות) ויוריצה גולמאץ 16 כל אחד, מאיר טפירו 11 (1 מ-7 ל-2), גיא פניני 8, ארז מרקוביץ' 7, טרנס מוריס 5, אד קוטה וטימי באוורס 2 כל אחד.

קלעו לונטספילס: הלמאניס 17 (4 מ-4 לשלוש), שאנון 15, לאב 11, טימרמאניס וגברנס 7 כל אחד, קיפרוס 6, ויטולס וג'ונסון 5 כל אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully