וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבוצה של הניה

יוני מנדל

27.1.2007 / 12:20

הקבוצה של מחנה הפליטים "א-שאטי" חולמת על אליפות, אבל גם על תקציב, מגרש ביתי ועל ימיו הגדולים של ראש הממשלה כקשר במועדון

הליגה הפלסטינית נכנסת למחזורי הסיום, וכשמדובר במקום הכי צפוף בעולם התכונה ניכרת בכל צעד ושעל. 78,000 איש גרים במחנה הפליטים א-שאטי, "החוף" בערבית, הממוקם על קילומטר מרובע אחד בלבד על חוף ימה של עזה. המחנה הוקם בשנת 1948, כשעשרות אלפי פליטים פלסטינים מיפו, לוד ובאר שבע ברחו-גורשו מישראל לעבר רצועת עזה. מאז הם שם.

כיום, מלבד להחזיק בשיא העולם של מספר תושבים לקילומטר רבוע, מנסים תושבי המחנה לדחוף את קבוצתם לשיא אחר - אליפות הליגה הפלסטינית. הקבוצה, שניצחה בחמישה משחקים ברציפות, ממוקמת במקום השלישי עם 27 נקודות. במקום הראשון ממוקם מועדון ספורט רפיח עם 31 נקודות, ובאל-שאטי מרגישים שאם ימשיכו במומנטום, בעוד חודשיים הם יוכלו לגעת בגביע.

יו"ר הקבוצה, וואיל אל-סלמי, מגדיר את הצלחת המועדון כניצחון הרוח על הכוח. בראיון לוואלה! ספורט הוא סיפר, כי להבדיל מכל קבוצות הצמרות אחרות, למחנה הפליטים א-שאטי אין מגרש ביתי, אין תקציב בכלל ואין אפילו מועדון. לדבריו, "לקבוצה אין כסף. כלום. התקציב שלנו בתחילת העונה היה אפס שקלים ומאז הוא לא השתנה. אנחנו מצליחים הודות לנדבות ותרומות שעוזרות לקבוצה להתקיים". כשאל-סלמי אומר "להתקיים" הוא מתכוון לכך שהשחקנים לא צריכים לשלם על נסיעות למשחקים, כי המועדון דואג להסעות. בנוסף, בכל חודש מצליח אל-סלמי לגרד מהתורמים אלף שקלים לתשלום משכורתו של מאמן הקבוצה. כל שאר העוסקים במלאכה, עושים זאת בהתנדבות.

אל המצוקות האלו נתווספה גם בעיית המלחמות הפנימיות ברשות. לפני כחודש ימים, באישון לילה, הניחו אלמונים מטען רב עוצמה בפתח המועדון. בבוקר המחרת כבר היה הבניין שרוף ומפוייח, ובכך התווסף פיצוץ המועדון הביתי אל שרשרת הבעיות של הקבוצה. אל-סלמי לא ממהר להאשים אף אחד מהפלגים. הוא טוען שמדובר במעשה עברייני שמקורו לא ידוע. לדבריו, "לא יכול להיות שאלו חמאס, כי ראש הממשלה איסמעיל הניה הוא ממחנה א-שאטי, ולא יכול להיות שהם מתנועת פתח, כי רוב השחקנים וגם אני מהפתח".

"הניה? קשר מרכזי שנמצא בכל מקום"

אולם, לא הכסף ולא פיצוץ המועדון ישבור את קבוצת א-שאטי. במיוחד לא עם הקהל שעומד מאחוריה. אל-סלמי מספר שהשחקנים חייבים הרבה לקהל, "שהוא הכי טוב ברצועה". בכל שבוע, מגיעים לפחות 5,000 צופים למשחקי הקבוצה, ולמשחק העונה שיתקיים בעוד שלושה שבועות מול המוליכה מרפיח הוא מעריך שיגיעו לא פחות מ-20 אלף אוהדים של שתי הקבוצות. רובם, יעודדו את הכחולים ממחנה א-שאטי. למה כחולים? הוא נשאל. "כמו הים של עזה", אומר אל-סלמי, "זה מה שהכי קרוב אלינו".

לדבריו, גם העובדה שראש הממשלה הפלסטיני הניה נולד וגר כל חייו במחנה הפליטים א-שאטי מסייעת להצלחת הקבוצה. "הוא בא לבקר אותנו הרבה, מעודד את השחקנים, מתייעץ עם ההנהלה וכמעט שלא מחמיץ משחקים", אומר אל-סלמי בהדגשה. "הוא לא נותן לנו כסף, אבל השחקנים חשים גאווה לייצג את ראש הממשלה הפלסטיני. הכבוד הזה לא נותן לנו לוותר אף פעם לאף קבוצה". מסתבר ששחקני א-שאטי מרגישים גאווה לייצג את הניה גם בשל עברו הספורטיבי של ראש הממשלה. "הוא היה אחד משחקני הכדורגל הכי מבריקים של המועדון", מתלהב אל-סלמי. "בתחילת שנות ה-80' הוא החזיק את כל הקבוצה על הגב שלו. קשר מרכזי שנמצא בכל מקום".

אל-סלמי צריך לסיים את השיחה. ביום שבת הקרוב תצא הקבוצה למשחק נגד מועדון הספורט העזתי, וכל תוצאה חוץ מניצחון תרחיק אותם מתמונת האליפות. "יש אימון" הוא מתנצל, "אני צריך ללכת". לגבי ניצחון במשחק או זכייה אליפות, הוא לא מוכן להתנבא. "לא יכול להבטיח", הוא ממהר, "אינשאללה".

עדכונים

נפתח בנבחרת: מאז הכתבה בוואלה! ספורט בשבוע שעבר על נבחרת הכדורגל האולימפית הפלסטינית, לא השתנה דבר. האחראי על התקשורת בהתאחדות הפלסטינית אומר שבשל העובדה שמעבר רפיח נותר סגור מנסים בקבוצה לצאת דרך מעבר ארז, לנסוע לגדה המערבית ולקיים עם החצי השני של הנבחרת מחנה אימונים ביריחו. אולם, בגלל העובדה שרוב השחקנים הם מתחת לגיל 35, לא התאפשרה עד כה יציאתם. אי לכך שיגרה התאחדות הכדורגל הפלסטינית בקשה דחופה לפיפ"א, בבקשה שתסייע לשחקנים לצאת ליריחו דרך מעבר ארז. לא ברור האם יצליחו בפיפ"א ללחוץ על רשויות הצבא בזמן. עד להתמודדות עם תימן נותרו עוד פחות משבועיים.

בשל האירועים הקשים בימים האחרונים ברצועת עזה, בוטלו כל משחקי הליגה שהיו אמורים להתקיים השבת. בליגה נותרו עוד שישה מחזורים לסיום העונה, לאחר שהוחלט השנה לוותר על משחקי הסיבוב שלישי. אי לכך הופכת הליגה למותחת במיוחד. כזכור, בסוף העונה תיקבע אלופת בית א' ואלופת בית ב' והן תשחקנה ביניהן משחק אחד, שיקבע מי תהיה אלפות הליגה הפלסטינית. שלוש קבוצות בכל בית יירדו ליגה, כך שגם בתחתית צפוי סיום עונה חם מאוד.

בית א'

1. מועדון ספורט רפיח - 31 נק'
2. צעירי ח'אן יונס – 28 נק'
3. מחנה פליטים א-שאטי - 27 נק'
4. מועדון ספורט עזה – 25 נק'
5. מובלעת אלמראז י- 18 נק'
6. מועדון ספורט נוסיראת - 14 נק'
7. מועדון אלסלאח דיר-אלבלח – 8 נק'
8. מועדון אלמשתל - 7 נק'
9. בית חאנון – 0 נק'

בית ב'

1. איחוד בני שוג'אעיה – 33 נק'
2. איחוד ח'אן יונס – 30 נק'
3. צעירי רפיח – 24 נק'
4. מועדון אלאהלי שיח' רדואן – 20 נק'
5. מועדון אל-זייתון – 13 נק'
6. מועדון אלזוואידה דיר-אלבלח – 11 נק'
7. מועדון אלצדאקה – 9 נק'
8. מחנה פליטים נוסיראת – 8 נק'
9. מועדון פלסטין-רימאל – 4 נק'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully