וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחילים לספור כוכבים

14.1.2007 / 13:26

דני בורשבסקי מכין אתכם ללילות הלבנים של אוסטרליה הפתוחה עם כל השמות הגדולים - ומסביר למה שחר פאר עדיין רחוקה מהטופ

איזה כיף שהמסורת של הטניס המקצועני היא תמיד לטובת הצופים בבית ולא לטובת הטניסאים עצמם. עוד לא הספקנו להתגעגע לעונת הטניס וכבר מנחיתים עלינו את טורניר הגראנד סלאם הראשון ב-2007, אליפות אוסטרליה הפתוחה במלבורן.

הטורניר השנה נראה מבטיח מתמיד, וזו לא קלישאה. מצד אחד, קשה מאוד להמר על זוכה אחר בטורניר הגברים, כולל רוג'ר פדרר. ברור שמישהו צריך לקטוע מתישהו את הרצף של הטניסאי הטוב בעולם ובארה"ב מאמינים שזה יהיה דווקא אנדי רודיק (על כך בהמשך). רפאל נדאל פתח את העונה רע מאוד, אבל אין הרבה אנשים שניצחו את פדרר כל כך הרבה פעמים כמוהו. צריך גם לזכור את ג'יימס בלייק, שכל כך אוהב את המשטחים הקשים.

גם בטורניר הנשים הכל פתוח, בעקבות היעדרותה של הבלגית המדורגת ראשונה בעולם, ז'סטין הנין-ארדן. מריה שראפובה היא המדורגת 1 בטורניר, אבל קים קלייסטרס בכושר מדהים מפתיחת העונה ונראה שהיא בהחלט מסוגלת לזכות בתואר גראנד סלאם שני. סבטלנה קוזנצובה הרוסיה תרצה להוכיח שהיא לא סתם מחזיקה בארון תואר גראנד סלאם ומרטינה הינגיס בונה על הנסיון האדיר שצברה בעבר במעמדים מהסוג הזה. אמילי מורסמו לא יציבה וממשיכה במגמת הירידה, אבל זו תהיה עבורה הזדמנות מצויינת להראות מה היא שווה.

חובה להתייחס גם לשתי טניסאיות שעשו פריצה ענקית בעונה האחרונה ובתחילת העונה הנוכחית: דינארה סאפינה וילנה יאנקוביץ' הסרבית, שהצטרפו למועדון מצומצם בראשותה של נאדיה פטרובה הרוסיה, מועדון של טניסאיות שעדיין לא הוכיחו את עצמן בטופ 5, אבל מסוגלות לנצח כל אחת ביום נתון. אם כל זה לא מספיק, אז גם סרינה וויליאמס חוזרת לעניינים.

הנציגות הישראלי במלבורן מונה הפעם כמות נכבדת של שישה טניסאים וטניסאיות. שחר פאר, אנה סמאשנובה וציפי אובזילר ישחקו בטורניר הנשים, אנדי רם ויוני ארליך בזוגות ודודי סלע שעלה מהמוקדמות ביחידים. תתכוננו לשבועיים של לילות לבנים מול יורוספורט (החל מ-2:00 בלילה, אור ליום שני).

מחכים לצעד הבא של שחר

אנדי רם ויוני ארליך כבר הוכיחו בעבר שהם מסוגלים להגיע רחוק במעמדים כאלה, אבל הם פתחו את העונה רע והפסידו בסיבובים הראשונים באדלייד ובסידני. חלק מהציפיות מארליך ורם עברו באופן טבעי לשחר פאר, שפתחה את העונה יפה מאוד וסידרה לעצמה את המקום ה-16 בטורניר במלבורן.

פאר תפתח בסיבוב הראשון מול רומינה אופראנדי האיטלקיה (52 בעולם), כאשר בסיבוב השני אמורה לחכות לה מיילן טו האמריקאית (88 בעולם). אם הכל ילך חלק, היריבה הצפויה בסיבוב השלישי היא טטיאנה גולובין הצרפתיה (20 בטורניר), אלא אם כן אנה סמאשנובה תפתיע ותסדר לנו דרבי ישראלי בסיבוב השלישי. בכל מקרה, המדורגת הבכירה שאמורה לחכות לפאר בשמינית הגמר, במידה ותגיע לשם, היא סבטלנה קוזנצובה הרוסיה (3 בטורניר), אלופת אליפות ארה"ב הפתוחה לשעבר.

פאר מעולם לא התמודדה מול קוזנצובה, אבל ההיסטוריה שלה מול טניסאיות שדורגו בטופ 5 לא הכי מרשימה. למרות שהשיגה ניצחנות גדולים על טניסאיות כמו אלנה דמנטייבה (8 בעולם) ופטי שנידר (9 בעולם), פאר התקשתה מאוד מול הטניסאיות מהטופ של הטופ, שפער הרמות בינן לבין חברותיהן בתחתית העשיריה הראשונה גדולה מאוד. ככה זה בסבב הנשים. יעיד על כך המפגש האחרון של פאר מול קים קלייסטרס, ברבע הגמר בסידני בשבוע שעבר. הבלגית ניצחה בקלות 2:6, 1:6, כמו שעשתה בעבר גם ז'סטין הנין-ארדן, שהשאירה לישראלית אבק וגמרה את המשחק מולה בפחות משעה.

לפאר יש בעיה גדולה מול שחקניות מהסוג של הנין וקלייסטרס, בייסליינריות נמוכות יחסית עם בקהנד מדהים (במקרה של הנין), שמתאבדות על כל כדור (במקרה של קלייסטרס) ובעלות עצבי ברזל.

יכול להיות שיהיה עדיף לפאר לפגוש בפעם הבאה דווקא את מריה שראפובה, למרות שהיא מדורגת 1 בטורניר. פאר אמנם הפסידה לרוסיה בשלושת המפגשים בינהן, אבל נתנה פייט מצויין ולא הייתה רחוקה מניצחון באחת מהפעמים, כאשר בשתיים האחרות היא הגיעה למצבים של שוברי שיוויון. בכל מקרה, צריך לזכור ששחר פאר השתתפה רק פעם אחת בטורניר הבוגרות במלבורן ולא עברה את הסיבוב הראשון, כך שהעפלה לשמינית הגמר תהווה מבחינתה הישג אדיר.


אנה סמאשנובה החליטה להתחרות בטורנירים ספורים בלבד במה שאמורה להיות שנת הפרישה שלה. זו תהיה הפעם ה-12 שלה באליפות אוסטרליה הפתוחה ובניגוד לרוב הפעמים בהן השתתתפה, נראה שהיא תודח כבר בסיבוב הראשון על ידי טטיאנה גולובין הצרפתיה. אם תפתיע ותנצח, מצפה לה בסיבוב השני קרב מול אונדרשקובה הצ'כית או פרננדז הארגנטינאית ואילו בסיבוב השלישי – דרבי ישראלי מול שחר פאר.

עבור ציפי אובזילר זו תהיה הופעה רביעית ברציפות וחמישית בסך הכל בהגרלה הראשית במלבורן וזה הישג מכובד כשלעצמו עבור טניסאית שמגרדת את הטופ 100. הפעם היא תתמודד בסיבוב הראשון מול משוכה לא קלה בדמותה של ורה זבונרבה הרוסיה (22 בעולם), שזכתה עם אנדי רם בטורניר הזוגות המעורבים בווימבלדון. במידה שאובזילר תנצח, היא עלולה לפגוש בסיבוב השני את סברין ברמונד הצרפתיה, אותה היא ניצחה בעונה שעברה. יריבה אפשרית בסיבוב השלישי היא אנה איבאנוביץ' הסרבית (13 בטורניר).

דודי סלע (202 בעולם) עבר בהצלחה שלושה סיבובי מוקדמות ויתמודד בסיבוב הראשון מול פראדורן סריצ'פאן התאילנדי (54 בעולם). זוהי בסך הכל ההופעה השניה של סלע בטורניר גראנד סלאם לבוגרים, אחרי שהפסיד לרוג'ר פדרר בסיבוב הראשון ברולאן גארוס ב-2005. אם ינצח, הוא יפגוש בסיבוב השני את המנצח במשחק בין האלוף לשעבר מראט סאפין, אותו הוא מכיר מאימונים משותפים, לבנג'מין בקר הגרמני (58 בעולם).

המומחים טוענים: זו שנת רודיק

במציאות של היום, כל טניסאי שיניף את הגביע במלבורן פרט לרוג'ר פדרר ורפאל נדאל יגרום לסנסציה גדולה, אלא שבארה"ב דווקא בונים על אנדי רודיק. הוא אמנם זכה רק בתואר גראנד סלאם אחד בקריירה וגם זה היה בניו יורק, אבל כמה יודעי דבר טוענים שאנדי רודיק של סוף העונה הקודמת הראה ניצוצות של טניסאי שיכול לחזור להיאבק מול פדרר על השליטה בסבב הגברים.

מאז שפיטר את ברד גילברט ומינה את ג'ימי קונורס למאמנו, הרבה דברים השתנו אצל תותח ההגשות מפלורידה. יש גם דוגמה טובה במספרים. ביום שבת רודיק גבר על פדרר בסוג של חזרה גנרלית בטורניר ראווה בקויונג. רודיק ניצח בתוצאה 2:6, 6:3, 3:6. זו אחת הסיבות שפטריק מקנרו, קפטן נבחרת הדייויס האמריקאית ופרשן הטניס של ESPN אמר עליו: "אנדי רודיק יזכה בתואר הגראנד סלאם השני שלו כבר במלבורן והוא הולך להפוך השנה את הסבב להרבה יותר מעניין. בטורניר גביע המאסטרס בשנחאי כבר אפשר היה לראות אותו בגירסה החדשה מול פדרר. לדעתי הוא בכושר הרבה יותר טוב עכשיו". גם פיטר בודו, הפרשן של המגזין TENNIS.COM הצטרף לדבריו של מקנרו ואמר: "רודיק סיים את 2006 בעלייה מדהימה ושיתוף הפעולה עם ג'ימי קונורס הוא מוצלח ביותר. המשטח במלבורן יהיה השנה מהיר יותר וצריך לזכור שלטורניר הזה יש מסורת גדולה של הפתעות".

קונורס עצמו לא ילווה ככל הנראה את רודיק הפעם בגלל מות אימו. רודיק, אגב, מדורג השנה שישי בטורניר. הוא יפתח מול ג'ו וילפריד טסונגה הצרפתי (212 בעולם), כאשר בסיבוב השני צפוי לו משחק מול צרפתי אחר, מארק גיסקה (55 בעולם). אם הכל יילך חלק, האמריקאי צפוי לפגוש בסיבוב השלישי את אלוף 2005, מראט סאפין.

10 נקודות על הטניסאי הטוב בעולם

אחרי 9 תארים בטורניר הגראנד סלאם כמעט לא נותר לנו כבר מה לכתוב על הטניסאי הטוב בעולם. רק הפסד מפתיע שלו יגרום לנו לדלות חומר חדש ומעניין. בינתיים, החלטנו להסתפק בעוד כמה נתונים סטטיסטיים על אחד הספורטאים הגדולים אי פעם, רוג'ר פדרר.

1. הוא השחקן היחיד בעידן הנוכחי שזכה בעשרה תארים או יותר בכל עונה במשך שלוש שנים.

2. הוא צבר 8,370 נקודות בדירוג השנתי של 2006, 3,900 יותר מרפאל נדאל שדורג שני. נקודות ההפרש יכולות היו להספיק לכל טניסאי אחר למקום השלישי.

3. יש לו 9 תארי גראנד סלאם והוא רק בן 25. היחיד שהחזיק יותר תארים בגיל הזה היה ביורן בורג (10 תארים בגיל 24).

4. הרוויח יותר מכל טניסאי אחר אי פעם בשנה אחת, 8 מיליון דולר ב-2006. השיא הקודם, 6.5 מיליון דולר, היה שייך לפיט סמפראס ב-1997.

5. הפסיד רק ב-15 משחקים בשלוש השנים האחרונות.

6. בחודש פברואר הקרוב ישבור פדרר את שיאו של ג'ימי קונורס, שדורג 160 שבועות ברציפות במקום הראשון בעולם.

7. היו לו חמישה רצפים של 20 ניצחונות לפחות וכעת הוא מחזיק ברצף של 29 ניצחונות. מאז 1990, רק שני שחקנים השיגו רצף של 20 ניצחונות יותר מפעם אחת: פיט סמפראס (3 פעמים) וסטפן אדברג (פעמיים).

8. בשנת 2006, פדרר העפיל ל-16 גמרים ב-17 טורנירים בהם השתתף (ההפסד היחיד שלא בגמר היה לאנדרו מארי בסינסנטי). הוא ניצח ב-12 מתוך הגמרים האלה וזה הפך אותו לטניסאי הראשון מאז תומאס מוסטר ב-1995, שזכה בתריסר תארים בעונה אחת.

9. הוא מחזיק בממוצע של 1.2 שגיאות כפולות למשחק בלבד. זה הממוצע הטוב ביותר מבין 50 המדורגים הראשונים בעולם.

10. עד היום, הוא הרוויח בסך הכל 28,576,458 דולר רק ממשחקי טניס. זכייה שלו במלבורן - והוא יגרד את ה-30 מיליון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

הינגיס לא עוצרת לרגע

בדיוק שנה חלפה לה מאז שמרטינה הינגיס עשתה את הקאמבק הגדול שלה, שנה שבה היא חזרה משום מקום לצמרת הדירוג העולמי והגיעה עד למקום השביעי. בשנה הזאת היא ניצחה בטורנירי רומא וכלכתה, עלתה לגמרים בטוקיו ומונטריאול. לנו זכור בעיקר הניצחון המרגיז על שחר פאר בשמינית גמר הרולאן גארוס.

"חלק מהשחקניות היו מופתעות מהקאמבק שלי וחלקן לא", אמרה השוויצרית בראיון לסיכום העונה הקודמת."היו הרבה ביקורות על מצבי הפיזי והוכחתי שכולם טעו. לא סתם הייתי הראשונה בעולם במשך ארבע שנים. כשניצחתי את מריה שראפובה בטורניר טוקיו, הבנתי שאני יכולה לחזור לרמה של הטובות ביותר. לא חשבתי שאוכל לסיים את השנה בין 10 הראשונות, אבל אני חייבת להודות שציפיתי מעצמי להישגים קצת יותר טובים בטורנירי הגראנד סלאם".

הינגיס תפתח את הטורניר מול נטלי דשי הצרפתיה, ובסיבוב השני צפויה לחכות לה אמה לאינה הפינית. בסיבוב השלישי היא תפגוש ככל הנראה את אלני דנילידו היווניה או סאניה מירזה ההודית. בשמינית הגמר כבר צפוי לה קרב מרתק נגד דינארה סאפינה הרוסיה, שניצחה אותה בגמר טורניר גולד קואסט, שפתח את עונת 2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully