וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתחו לו העיניים

ליאור אסולין מתמוגג מהצמד מול האלופה: "לשחקנים שכבשו העונה יותר ממני ייקח הרבה זמן להגיע להישגים שלי". שירזי בונה על לירן כהן

בשבועות האחרונים דיברו בבני יהודה על לב ונשמה שחסרים לשחקנים. מי שהיה אתמול (שבת) בבלומפילד יכול היה לראות שהמסר עבר לכל השחקנים, ללא יוצא מן הכלל. הזהובים ניצחו 1:2 את מכבי חיפה והקבוצה פשוט התפוצצה על כר הדשא.

ושלא יהיו טעויות, הכתומים לא הציגו משחק גדול, אבל אפשר היה לראות שהשחקנים עלו בטירוף ונראה היה שסוף סוף הפנימו את העובדה כי הם נמצאים מרחק נגיעה מהקו האדום. מה גם שהפסדיהן של היריבות לתחתית העניקו לניצחון משמעות גדולה עוד יותר.

השוער וינסנט אניימה חזר להיות בעל הבית בהגנה. יחד עמו הצטיינו צמד הבלמים יאיר אזולאי ואסי דומב, שפשוט העלימו את חלוצי האלופה. כל שחקני הקבוצה נתנו משחק הקרבה ולחימה שכמותו לא ראו בשכונה זמן רב.

שני שחקנים בלטו אמש מעל כולם. הראשון הוא ראובן עובד, שבנוסף למשחק מצוין בחלק ההתקפי, ירד שוב ושוב גם להגנה ותרם רבות בסגירת אגף ימין של התקפת חיפה. עובד, שספג לאחרונה ביקורות רבות, הוכיח לשירזי כי הוא מחויב למועדון. השחקן השני שבלט הוא ללא ספק החלוץ ליאור אסולין, שהבקיע צמד חשוב. השער השני שלו, 20 שניות מפתיחת המחצית השנייה, יתחרה על שער העונה.

מלבד הגולים שכבש, גילה אמש אסולין משחק הקרבה שכלל גליצ'ים והרבה תנועה על המגרש. בסיום המשחק אמר החלוץ: "היינו צריכים את הנקודות. כל הכבוד לנו על המאמץ האדיר. זה ניצחון חשוב עבורנו. אנחנו עדין בתחתית ונעשה הכל בשביל לצאת משם. היום רצנו ונקווה שזו דרך חדשה".

מאמן הזהובים ניצן שירזי ספג לאחרונה ביקורות רבות ובמשחקים האחרונים אף זכה לקריאות "תתפטר תתפטר" מאוהדי הקבוצה. אמש שיחרר שירזי אנחת רווחה גדולה בשריקת הסיום: "נקווה שזו תחילת הדרך שלנו למעלה. החזרנו שלוש נקודות מתוך עשר שחסרות לנו. היה לנו לב גדול, מה שלא היה לנו הרבה זמן. אנחנו עדין קבוצת תחתית. נקווה שזה המשחק שיוציא אותנו לדרך חדשה. שש הדקות של תוספת הזמן נראו לי כמו נצח, הרבה מחשבות חלפו לי בראש במהלך הדקות הללו".

שירזי מעוניין לחזק את הקבוצה בקשר וחלוץ. השבוע ינסו בשכונה להאיץ את המשא ומתן לגבי הקשר לירן כהן שנותר האופציה המועדפת לחיזוק. דמי ההשאלה הגבוהים שדורשת מכבי ת"א עבור השחקן מטרפדים כרגע את העסקה.

האוהדים שבו הביתה

אוהדי הקבוצה, שקיבלו מחווה מהנהלת הקבוצה והועברו לשבת בשער 13 על מנת לא להירטב מהגשם שירד בבלומפילד, החזירו לקבוצה בעידוד בלתי פוסק לאורך כל המשחק. חבל רק שאת הרושם הטוב קלקלו מספר פרחחים שצעקו מילות גנאי וקיללו את יעקב שחר, הבעלים של חיפה, דווקא במהלך דקת הדומיה לזכרו של השוער יעקב חודורוב לפני המשחק.

אי אפשר לסיים את ההתייחסות למשחק בלי מספר מילים על שופט לירן ליאני. לא ברור איך שופט מרשה לעצמו לעלות עם תלבושת בצבע כחול כהה, זהה מאוד למדים השחורים של בני יהודה. מישהו היה חייב להפנות את תשומת לבו של ליאני לעובדה זו. גם במחצית לא החליף השופט את צבע חולצתו.

במהלך המשחק ניתן היה בפירוש לראות כיצד שחקני בני יהודה ולעיתים גם שחקני חיפה פשוט מתבלבלים מצבע חולצתו הכהה של השופט. אז נכון שהשופט לא השפיע באופן ישיר על תוצאת המשחק ולא שרק לפנדל מפוקפק או פסל גול חוקי, אבל מספר החלטות תמוהות שקיבל העלו את השאלה האם זה השופט הנכון שהיה צריך לשפוט משחק מסוג זה.

החל ממחר (שני) יתחילו בשכונה להתכונן למשחק החוץ הקשה שמצפה לקבוצה בשבת מול הפועל פתח תקווה. בבני יהודה יירצו להמשיך את המומנטום החיובי מהניצחון הגדול על האלופה.

בלם הרכש הקרואטי ודראן יישה, שחתם ביום שישי על חוזה עד סוף העונה, יגביר השבוע את קצב האימונים במטרה להיות כשיר לקרב התחתית. הקשר מטה בטורינה ממשיך לקבל טיפולים והוא עשוי לחזור השבוע לאימונים.

"אין שום סיבה שלא נציג יכולת כזו עד סוף העונה" (יניב קובוביץ', "הארץ")

"עם הגישה של בני יהודה והפירגון של המאמן שלנו, אין שום סיבה שלא נציג כדורגל כזה גם בשאר המשחקים שנותרו לנו העונה", משוכנע אסולין. "יש לנו סגל מצוין ושחקנים עם ניסיון, ואני בטוח שאנחנו מסוגלים לנצח כל קבוצה בליגה. הניצחון האחרון צריך רק לעזור לנו להאמין בזה".

אסולין, שספג עד למשחק שלשום לא מעט ביקורת, מתקשה להבין את אלה שהתאכזבו. הצמד שהבקיע לרשת של דוידוביץ' הקפיץ את סך הכיבושים שלו העונה לשישה וזה מעמיד אותו במקום החמישי בטבלת מלך השערים כשלפניו רק נמני, הולצמן, ברדה ושריקי (קולאוטי ודוארטה כבשו גם הם שישה שערים).

"אי אפשר להאשים אותי ולטעון שהמצב הנוכחי של בני יהודה נובע רק מהיכולת שלי או כמות השערים שאני מבקיע. הביאו אותי לבני יהודה כדי לכבוש שערים ואני מבטיח לכולם שלא ארד העונה מהממוצע שיש לי בשנים האחרונות. לכל השחקנים שכבשו העונה יותר ממני, להוציא את שי הולצמן, יש עוד כמה שנים כדי להגיע לכמות השערים שהבקעתי בקריירה, כך שעדיין מוקדם מאוד לדבר על מה שעשיתי העונה".

השאלה הגדולה היא כמובן איך למנף את הניצחון לבריחה מהתחתית. "ניצן שירזי אמר שאנחנו קבוצת תחתית גם אחרי הניצחון הזה והוא צודק. אנחנו צריכים להבין את זה ולשחק כמו קבוצת תחתית. יש לנו סגל שיכול להביא את הכדורגל היפה למגרשים, אבל זה יקרה רק לאחר שנשיג כמה ניצחונות. כעת חשוב לנו לעבור את המשחק בפתח תקוה עם ניצחון ואז הדברים יראו אחרת".

המאמן ניצן שירזי ניסה אתמול להוריד את שחקניו אל הקרקע, בעיקר בשל העובדה שהמחזור הקרוב יפגיש את קבוצות התחתית למשחקי ראש בראש - שבת נהדרת לאסוף שלוש נקודות חשובות שיספקו לו קצת אוויר.

"הניצחון הזה הוא רק הסיפתח לכל מה שאנחנו צריכים להחזיר לאוהדים. נכון שזה ניצחון לא רגיל, כי הוא הושג מול מכבי חיפה, אבל בסופו של דבר פרט לביטחון שקיבלו השחקנים מדובר בשלוש נקודות רגילות. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לעצור עכשיו, אין לנו ברירה אלא להמשיך את הדברים בדרך הטובה", הסביר שירזי.

מאמן בני יהודה גם מבהיר כי הניצחון לא שינה דבר לגבי תוכניותיו לחזק את הקבוצה: "אני מאמין שלמרות כל הקשיים לירן כהן יצטרף בקרוב, וגם התחזקנו בבלם הקרואטי, אז חייב להיות טוב יותר".

עדכון ראשון: 7.1, 20:24
עדכון אחרון: 8.1, 10:24

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully