וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ככה אי אפשר לזכות באליפות"

אחרי ההפסד 2:1 לבני יהודה ת"א, רוני לוי יודע שהמקום הראשון מתרחק מקבוצתו. ליאור אסולין, המנצח: "נקווה שיצאנו לדרך חדשה"

ברני ארדוב

צילום ועריכה: דרור פיקלני

זה אומנם נראה כמו זיכרון רחוק, אבל רק לפני חודשים ספורים בשכונת התקווה התכוננו לאירופה. היום (שבת) בבלומפילד מול אחת משתי נציגותינו בגביע אופ"א הזכירו חניכיו של ניצן שירזי, ובמיוחד אסולין ועובד, שמקומם בתחתית אולי נובע מאותו דיסוננס שעלה לפשר התמונה של אסי בלדוט וראובן עובד מודדים חליפה לאותו ביקור היסטורי בסופיה.

מכבי חיפה ורוני לוי לא ציפו להיזכר באותה בני יהודה שסיימה רביעית בצמרת ליגת העל אשתקד, אלא קיוו להמשיך את הריצה במסגרתה סגרו את הפער מבית"ר ירושלים עם עשרה משחקים רצופים ללא הפסד. לרוע מזלם ליאור אסולין נזכר. החלוץ המצוין ממנו לא ראינו דבר עד כה העונה נתן את אחד מאותם משחקים מעולים, בהם הוא מסדר לעצמו עוד חוזה שמנמן.

בני יהודה שבמאזנה היו 11 נקודות בלבד, אחרי 14 מחזורים, השיגה 3 נקודות חשובות במאבקי התחתית תוך כדי תצוגת כדורגל נאה. אסולין ניצל טעות קשה של אולארה כדי לקבוע את ה-0:1 לבני יהודה בדקה ה-24, וזה היה אותו אסולין שמיד בפתיחת המחצית השניה, ניצח את המשחק באחד השערים היפים שנראה העונה- בעיטה בחלק החיצון מ-25 מטר אלכסונית משערו של דוידוביץ', שלא ציפה להקשתה.

מכבי חיפה האלופה כבר הריחה את הצמרת הגבוהה, וגם הצליחה לחזור מפיגור במחצית הראשונה עם שער של בוקולי (33), אך אחרי 10 משחקים רצופים ללא הפסד פגשה קבוצה נחושה שפשוט רצתה יותר. כי בזמן שהאלופה לא הפסידה, קבוצתו של שירזי לא ניצחה. עד עכשיו.

מהלך המשחק

דקה 5: עובד הכניס כדור גדול לאסולין, שמול דוידוביץ' בעט חלש על השוער

דקה 24: קטן השתחרר מאזולאי ומעמדה נוחה בעט החוצה

דקה 24: גול! מתפרצת של בני יהודה: אסולין פרץ מימין, חלף על פני דודדוביץ' וגלגל פנימה

דקה 30: אולארה עלה להתקפה ובמסירה א-לה ברקוביץ' העמיד את ארבייטמן מול אניימה, אך זה בעט ברישול

דקה 33: גול! רפאלוב הקפיץ לבוקולי, שחדר לעומק הרחבה ומבלי לעצור בעט חזק פנימה את השוויון

דקה 44: הגבהה מצוינת של מגרלשווילי מצאה את ראשו של קולאוטי, שנגח טוב אך הכדור פגע בשחקן הגנה של בני יהודה ויצא לקרן

מחצית 2

דקה 46: גול! אוהדי חיפה עדיין לא הספיקו להתיישב חזרה במקומותיהם, 12 שניות משריקת הפתיחה ליתר דיוק, וכבר אסולין שיגר טיל עם הפאלש מהפינה הימנית שחלף מעל דיודוביץ', שהתמקם גרוע

דקה 63: השופט ליאני לא ראה נגיעת יד של אסולין, ובתמורה חיפה קיבלה מתפרצת של אותו אסולין, שהפעם נתקל בדוידוביץ' עירני

דקה 69: שוב עימות אסולין דוידוביץ'. דג'אני הכניס לחלוץ הפעלתן ,שמזוית קשה בעד לצד הנגדי, אך השוער החיפאי בקצה רגלו השאיר את האלופה בתמונה

דקה 84: דירסאו הקפיץ לקולאוטי בתוך הרחבה, והארגנטינאי בחצי סיבוב בעט נפלא אך רק לידיים של אניימה

הרכב בני יהודה: וינסנט אניימה; איציק עזוז, יאיר אזולאי, אסי דומב, אימורו לוקמן, הרוויה קובצ'ביץ', קובי דג'אני, ראובן עובד, אסי בלדוט, אלי אברבנל; ליאור אסולין.

הרכב מכבי חיפה: ניר דוידוביץ', אייל משומר, אלון חרזי, רפאל אולארה, חיים מגרלשוילי, חאבייר דירסאו, גוסטבו בוקולי, ליאור רפאלוב (אלן מסודי 56), שלומי ארבייטמן, רוברטו קולאוטי, יניב קטן

שירזי: "אם לירן כהן יבוא נהיה טובים יותר"

רוני לוי, מאמן מכבי חיפה: "כל המשחק רדפנו אחרי בני יהודה, וזה הקשה עלינו את המשחק. חבל שלא השכלנו לשחק נכון, אבל הקבוצה שרצתה יותר ניצחה. נראינו עצבנים, היו הרבה דברים מעצבנים. חבל שהתרחקנו מהצמרת הגבוהה, וזה מקשה עלינו להגן על תואר האליפות. אנחנו עדיין לא מגלים יציבות, ועם יכולת כזאת יהיה לנו קשה לזכות באליפות".

ניצן שירזי, מאמן בני יהודה: "האמנתי שנוכל לנצח, אבל ידעתי שזה יהיה קשה. מול האלופה הסיכויים לא נטו לטובתנו, אבל ברגעים כאלה אסור לוותר או לשחק בלי אמונה. נקווה שזאת תחילת הדרך שלנו למעלה. אולי החזרנו שלוש נקודות מתוך עשר שחסרות לנו. היה לנו לב גדול, מה שלא היה לנו הרבה זמן. ככל שהדקות נקפו, יותר האמנו שנוכל לקחת נקודות. אנחנו קבוצת תחתית, נקווה שזה המשחק שיוציא אותנו".

על חיזוק הקבוצה אמר: "זה לא סוד שאנחנו רוצים להתחזק. הבאנו בלם קרואטי, ודראן יישה, ואם לירן כהן יבוא ממכבי ת"א, נהיה טובים יותר".

על כובש הצמד, ליאור אסולין: "ליאור הבקיע העונה שישה שערים בקבוצת תחתית, זה כמו 15 בקבוצה אחרת. נקווה שגם ליאור פרע לנו היום שטר ראשון ממה שהוא חייב. אנחנו עדיין רוצים להתחזק, לא נסתנוור מהניצחון הזה".

ליאור אסולין אמר בסיום: "היינו צריכים את הנקודות. מצטער למי שהרסתי את הטוטו, אבל זה הכדורגל. לא כיוונתי בשער השני, אבל בעטתי חזק. כל הכבוד לנו על המאמץ האדיר, זה ניצחון חשוב עבורנו. יש עובדות, אנחנו בתחתית, ונעשה הכל כדי לצאת משם. יש לנו יותר מדי שחקנים טובים בשביל לצאת משם. היום רצנו, ונקווה שזו דרך חדשה".

נשיא הקבוצה, יעקב שחר, היה עצבני במהלך המשחק על צורת המשחק של קבוצתו ובסיום המשחק הוחלט לאסור על השחקנים להתראיין, ורק מאמן הקבוצה רוני לוי שוחח עם התקשורת. גם ללא ראיונות האווירה בחדר ההלבשה של האלופה היתה קשה לאחר ההפסד שהגיע דווקא לאחר רצף של מספר ניצחונות, כשהשחקנים כעסו בעיקר על עצמם שלא הצליחו מול קבוצה שאותה ניצחו לפני כשבועיים.

יריבתה של מכבי חיפה בגביע אופ"א, צסק"א מוסקבה, צפויה להגיע כבר בעוד שבוע וחצי ב-15 בינואר לישראל למחנה האימונים הראשון שלה העונה שנערך כבר שנים בישראל. צסק"א תתאכסן ותתאמן במלון דן קיסריה עד טורניר "גביע הערוץ הראשון" שיחל בעוד שבועיים וחצי. רומן אברמוביץ' מארגן הטורניר צפוי להשקיע כ-8 מיליון דולר בכל הנוגע לארגון הטורניר והפרסים בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully