וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקאמבק של יונייטד

6.12.2006 / 23:34

לא רק בפרמיירליג, גם בצ'מפיונס. מנצ'סטר הפכה פיגור 1:0 מול בנפיקה לניצחון 1:3, שמעלה אותה לשמינית. ארסנל ופורטו סגרו דיל והשיגו 0:0 שהעלה את שתיהן, ליל ניצחה 0:2 את מילאן בסן סירו, והצטרפה למעפילות. קופנהאגן-סלטיק 1:3

ארבעה מקומות נותרו פנויים לשלב שמינית הגמר של ליגת האלופות, לפני החלק השני של המחזור השישי. שבע קבוצות נאבקו עליהם, והזוכות הן מוליכת הפרמייר ליג מנצ'סטר יונייטד, שהייתה זקוקה לנקודה אחת מול בנפיקה ליסבון אבל עשתה זאת בסטייל עם 1:3; ארסנל ופורטו, שסגרו ביניהן דיל, וסיימו ב-0:0 שהעלה את שתיהן, כשרוב המחצית השנייה שוחקה בפאסים נעימים וחסרי כל ספורטיביות; וליל, שגברה 0:2 על מילאן בסן סירו.

בית ה': תיקו, לפרוטוקול בלבד

דינמו קייב - ריאל מדריד 2:2

שני המשחקים בבית הזה היו חסרי חשיבות לחלוטין, ובאווירת סוף העונה טיפס מקסים שאצקיח לאחת מפסגות הקריירה שלו, כשהבקיע צמד מול האימפריה הלבנה. את ה-0:1 של האוקראינים הוא כבש בדקות 13 והשני הגיע בדקה ה-27. הראשון הגיע לאחר רוחב של בלקביץ' ונגיעה של שאצקיח, והשני היה לאחר שגבר על מחייה ברחבה, בעט לידיו של השוער, והריבאונד פגע בו ונכנס, 0:2.

ראול רגיל להבקיע בצרורות ברגע שהוא רואה דרכון אוקראיני, אבל הוא ורוב הכוכבים נותרו בבית ורונאלדו המתקאמבק ניצל זאת כדי להבקיע צמד בדקות 86 (מקרן) ו-88 (מפנדל שלא היה), כדי לקבוע 2:2.

ליון - סטיוואה בוקרשט 1:1

ז'ראר הויה נתן לרבים משחקני ההרכב שלו מנוחה, ומי שניצל זאת כדי להבקיע שער יתרון מפתיע היה ניקולה דיקה הרומני, שהבקיע כבר בדקה ה-2. אבל לאורחים לא היה הרבה זמן להתבשם מהתוצאה, כי 10 דקות אחר כך אלו דיארה השווה לצרפתים.

קלמי סבן ממשיך בדרכו הבטוחה החוצה מסטיאווה בוקרשט. מלבד העובדה כי הישראלי לא נכלל בסגל הקבוצה במשחק הליגה האחרון, מפרסמת התקשורת הרומנית כי סבן אפילו לא עלה על המטוס של הקבוצה.

בית ו': מנצ'סטר יונייטד חוזרת לשמינית

כמו בעונה שעברה, יונייטד פגשה את בנפיקה במשחק האחרון בשלב הבתים, והשער הגדול של נלסון בדקה ה-27, כששלח בנגיעה אחת בעיטה נפלאה מ-20 מטר שהכניעה את אדווין ואן דר סאר, וקבע 0:1 מפתיע, הכניס את אלכס פרגוסון ואת כל באי האולד טראפורד ללחץ ולדז'ה וו לא נעים.

בדקה האחרונה של המחצית כולם נשמו לרווחה כשווידיץ' השווה ל-1:1, כשנגח פנימה מקרוב בעיטה חופשית. בדקה ה-61 הרים כריסטיאנו רונאלדו כדור רוחב לרחבה, שם ריאן גיגס היה לבדו כדי לקבוע 1:2 בנגיחה פשוטה. הפורטוגלים לא הצטיינו בשום שלב של המשחק, אבל אחרי השער של גיגס, כל הרוח יצאה להם מהמפרשים. לואיס סאהה השלים את הניצחון עם שער בדקה ה-76.

כמו כל מפגש בין מנצ'סטר לבנפיקה, גם הפעם עלו הזכרונות מאותו גמר גביע אירופה ב-68' בוומבלי, בו ניצחו השדים האדומים את בנפיקה 1:4 והפכו לקבוצה האנגלית הראשונה שזוכה בתואר החשוב ביותר ביבשת. לאדומים חסר היה שער אחד כדי לשחזר את התוצאה ההיא, אבל 1:3 מספיק גם מספיק. מנצ'סטר בשמינית הגמר אחרי הפסקה בת שנה, והקאמבק שלה לגדולה תופס תאוצה, ולא מוגבל רק לפרמיירליג.

פ.צ קופנהאגן - סלטיק 1:3

ניצחון של הסקוטים היה מבטיח לחניכיו של גורדון סטראכן את המקום הראשון בבית, בלי קשר לתוצאה של יונייטד, אבל עם הפסד בסופו של דבר הם נפלו למקום השני. הדנים החביבים סיימו את ההרפתקה האירופית שלהם עם תוצאה מכובדת, והכל התחיל כשאטיבה האצ'ינסון הבקיע שער מהיר עבור המארחת כבר בדקה ה-2, כשהשתלט על כדור בתוך הרחבה, עבר את ניל לנון ובעט לרשת. בדקה ה-27 הגנת סלטיק התקשתה להרחיק כדור קרן, ויאספר גרונקיאר כבש מקרוב.

מרכוס אולבק העלה את הדנים ל-0:3 יפהפה עם נגיעה מצוינת אחרי כדור עומק. ייז'י יארוסיק צימק בדקה ה-75 ל-3:1. יום חג לדנמרק, שראויה להרבה כבוד, וגם בסקוטלנד מרוצים, לאור ההעפלה לשלב הבא, עם שלושה ניצחונות ביתיים ושלושה הפסדי חוץ.

בית ז': פורטו וארסנל סוגרות דיל

לחובבי הקונספירציות, תיקו במשחק הזה שלח את שתי הקבוצות לשלב הבא, גם אם צסק"א תנצח בהמבורג. במקרה כזה יווצר שוויון משולש בין הקבוצות, שבו יסיימו הרוסים במקום השלישי בגלל נחיתות בהפרש השערים הפנימי.

פורטו וארסנל עלו לשחק בידיעה שתיקו ישרת את שתיהן, וישר עלו וצצו תיאוריות קונספירציה, שלבסוף התבררו כנכונות. במחצית הראשונה הקבוצות עוד ניסו, וגם בפתיחת המחצית השנייה, אך ככל שנקפו הדקות, הפאסים עברו לרוחב, הריצה להליכה, האגרסיביות לנימוס. והנה, שתיהן עלו לשלב הבא עם 0:0.

המבורג - צסק"א מוסקבה 2:3

הציפיות מהמבורג עם פתיחת העונה היו למאבק על אליפות גרמניה, והעפלה לפחות לשמינית גמר ליגת האלופות. כרגע, הקבוצה של תומאס דול מדורגת לפני אחרונה בבונדסליגה, ובמשחקה האחרון מול צסק"א השיגה את הנקודות הראשונות שלה (!). הרוסים ידעו שגם ניצחון לא יספיק להם במקרה של תיקו במשחק השני, אבל בסופו של דבר אפילו לא הצליחו לקיים את חלקם בעסקה..

בדקה ה-23 איביצ'ה אוליץ' כבש מהנקודה הלבנה, 0:1 לצסק"א. חמש דקות לאחר מכן השווה בסארט ברישה בדחיקה מקרוב לאחר כדור קרן של המבורג. בדקה ה-66 חזרה צסק"א להוביל, כשיורי ז'ירקוב פרץ ממרכז המגרש, ורק מגן גרמני אחד עומד בדרכו אל השער, ושלח את הכדור בין הרגליים של סטפן ווכטר לרשת. 1:2 לצסק"א.

בדקה ה-70 הוחלף טימוטי אטובה, והגיב בהנפת אצבע משולשת לקהל הגרמני, שזיכתה אותו בכרטיס אדום. כיוון שהאירוע התרחש לאחר החילוף, המשיכה המבורג לשחק ב-11 שחקנים.

רפאל ואן דר וארט (84) ובובאקאר סאנוגו (90) הפכו את התוצאה, קבעו 2:3 להמבורג, והעניקו לגרמנים האומללים נקודות ראשונות ויקרות במפעל. למרות שלא היה למשחק שום משמעות, המארחים מהלו וחגגו כאילו זכו בליגת האלופות.

בית ח': ליל בפנים, א.א.ק בחוץ

מילאן - ליל 2:0

הצרפתים ידעו שתיקו עשוי היה להספיק, בתנאי שא.א.ק תפסיד לאנדרלכט, אבל לא לקחו סיכונים והלכו על ניצחון. פטר אודמווינג'י העלה אותם ליתרון בדקה השביעית, אחרי שהשתלט על ריבאונד בעקבות הדיפה רעה מאוד של השוער המחליף של הרוסונרי, ז'ליקו קלאק, מבעיטה של ז'אן מאקון.

מילאן נראתה רע, ליל המשיכה לתקוף כדי לא להשאיר את גורלה בידי אחרות, הגיע לאינספור מצבים קורצים, וקאדרקייטה קבע את תוצאת המשחק בדקה ה-67, אחרי הכנסת כדור מצוינת לרחבה, בסיומה נגע החלוץ מחוף השנהב והכניע את הרוסונרי. בסופו של דבר, "רק" 0:2.

אנדרלכט - א.א.ק אתונה 2:2

אחרי 21 משחקים ללא ניצחון בליגת האלופות השיגה א.א.ק שני ניצחונות רצופים, וקיבלה תיאבון לעלות גם לשמינית הגמר. ניצחון היה מספיק להם, אבל צמד בלגי של אנטוני ואנן בורה (38) וניקולס פרוטוס (63) הכניס אותם לבור עמוק. ואסליוס לאקיס (75) וברונו קירילו (81) השוו, אבל היה חסר להם עוד שער אחד כדי לסיים במקום השני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully