וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היינו עם הגב לקיר, השגנו ניצחון חשוב"

30.11.2006 / 14:16

ירושלים וטימי באוורס סיימו שבוע לחוץ עם ניצחון 77:92 בברלין על אלבא. חזרת הקבוצה ארצה נדחתה בשל עומס הטיסות בנתב"ג

הפועל ירושלים, שהיתה אמורה לנחות בשעה 15:00 בישראל, תעלה על הטיסה בברלין רק בשעות הלילה, וזאת בשל העומס בשדה התעופה בן גוריון לאחר פיתרון השביתה. הקבוצה תנחת אם כך רק לפנות בוקר.

לאחר שרשרת ההפסדים האחרונה, שכללה בנוסף להפסד ביום ראשון לבני השרון גם שני הפסדים משפילים ביול"ב קאפ לאקדמיק סופיה ואוסטנד, השיגה הפועל ירושלים ניצחון 77:92 על אלבא ברלין. במקום להמשיך במדרון התלול לעבר הדחה קטסטרופלית כבר בשלב מוקדם מאוד באירופה, השכילו האדומים לנצל את הלחץ העצום שהופעל עליהם בימים האחרונים כדי להתחבר כקבוצה ולהעלות את רמת המוטיבציה לשיא.

השינוי הבולט ביותר בירושלים של הערב לעומת המשחקים הקודמים הייתה הרוטציה. שמיר ספג ביקורות רבות על חלוקת הדקות הלא ברורה שלו, כולל מהשחקנים עצמם שהתלוננו שהם לא יודעים מתי ישחקו ומתי לא, והדבר פוגע להם בביטחון. לאור המשחק של היום נדמה ששמיר לקח את הביקורות לתשומת ליבו, והלך כמעט לכל אורך המשחק עם שחקני החמישייה שלו, ששיחקו כולם למעלה מ-30 דקות. אף לא אחד משחקני הספסל ראה יותר מתשע דקות פרקט, ולראשונה העונה נראה שקיימת בקבוצה היררכיה ברורה.

עיקר השינוי הורגש אצל השניים שכבר נראו עם רגל אחת מחוץ לקבוצה, אד קוטה ויוריצה גולמאץ. השניים הגיבו היטב לדקות המרובות שלהן זכו, ונדמה שקנו לעצמם זמן לפחות לעוד שבוע במדי הקבוצה. בעקבות פציעתו של מתן נאור, שלא טס עם הקבוצה לגרמניה, קיבל טימי באוארס את מקומו בחמישייה ותרם 23 נקודות באחוזים מצוינים.

בנוסף לניצחון החשוב קיבלה הערב ירושלים בשורה טובה נוספת - מתן נאור, שנפצע ביום ראשון בגיד כתף ימין, עבר היום בדיקת MRI ממנה עולה כי השחקן ייעדר תקופה של כשלושה שבועות בלבד, ולא כחודשיים כפי שחששו בירושלים בתחילה. כעת מצפים לירושלים שני משחקי בית, ביום ראשון הקרוב מול גבעת שמואל ויומיים לאחר מכן מול חימקי מוסקבה, בהם תנסה הקבוצה לשחזר את היכולת מהערב, ולצאת לדרך חדשה.

מהלך המשחק

שמיר פתח בחמישייה עם אד קוטה, מאיר טפירו, טימי באוורס, יוריצה גולמאץ ומריו אוסטין. בפתיחה הציגו אוסטין וגולמאץ שילוב יפה בין גבוהים שנתן לירושלמים יתרון מוקדם, אבל שלוש דקות לסיום הרבע ספג אוסטין עבירה שנייה וירד לספסל. שתי הקבוצות התקשו להיכנס למשחק, אבל הגרמנים ניצלו את החולשה המזעזעת של הירושלמים בריבאונד, הורידו חמישה כדורים חוזרים בהתקפה כבר ברבע הראשון, וסיימו את הרבע ביתרון 15:18.

את הרבע השני פתחו הגרמנים עם שני סלים שהעלו אותם ל- 15:22. ארז מרקוביץ', שהחליף את אוסטין, הלך פעמיים לסל וזכה לשני גגות אימתניים של הגבוהים של אלבא. שמיר הבחין שמשחק ההתקפה שלו תקוע ולקח פסק זמן, שלאחריו החזיק למגרש את אוסטין וטפירו. מי שסיפק את הנקודות היה דווקא אד קוטה, שקבר את ארבע הזריקות הראשונות שלו מהשדה, אבל חוסר היכולת של ירושלים לקחת ריבאונד בהגנה סיפק לגרמנים מספיק הזדמנויות לשמור על פער שנע סביב 5-7 נקודות לאורך רוב הרבע. ארבע דקות לסיום הרבע הורידו שתי שלשות רצופות של באוארס ואוסטין את היתרון של אלבא ל-26:27 בלבד, וחדירה חזקה של אוסטין העניקה לירושלים את היתרון 29:30. היתרון עבר מקבוצה לקבוצה עוד מספר פעמים עד סוף הרבע, ושלשה של דרור חג'ג' בשניות הסיום של המחצית הוריד את ירושלים להפסקה ביתרון 34:36.

למחצית השנייה עלתה ירושלים באיזורית, שבילבלה את אלבא וסייעה לקבוצה של שמיר לקלוע שבע נקודות ללא מענה בדרך ליתרון 36:43. ירושלים המשיכה לשחק טוב ושלשה של טפירו העלתה אותה ל- 41:48, אבל ג'וליוס ג'נקינס ושרוד פורד לא נתנו להם לברוח. קוטה, שיודע שהמשחק הזה הוא כנראה הצ'אנס האחרון שלו להישאר בקבוצה, צלף שתי שלשות מהירות, אבל ההגנה הרכה של ירושלים פגעה בה פעם אחר פעם, וההפרש נשאר בתחום החד ספרתי. את הרבע סגר חג'ג', בדיוק כמו ברבע הקודם, בסל בשניות הסיום, שהעלה את ירושלים ליתרון השיא שלה במשחק - 57:66.

גם את הרבע האחרון פתחה ירושלים בריצה נהדרת ועלתה כבר ליתרון 57:71. אבל גם כשהיא לכאורה ביתרון נוח, המשיכה ירושלים לתת לאלבא צ'אנס שני ושלישי כמעט בכל התקפה, ולמזלה הגרמנים לא השכילו לנצל זאת לצמצום ההפרש. בדקות הסיום הגרמנים עברו למתקפת שלשות שלא צלחה, והירושלמים הפכו את הזמן הנותר עד הסיום לגארבג' טיים, עד לתוצאה הסופית של 77:92.

קלעו לירושלים: טימי באוארס 23, מריו אוסטין 18 (11 ריבאונדים), אד קוטה 17 (5 מ-7 מהשדה), יוריצה גולמאץ 11, מאיר טפירו 10, דרור חג'ג' 11, ארז מרקוביץ 2.

קלעו לברלין: פורד 18, אוונס 15, ג'נקינס 13, אייברי 11 (2 מ-10 מהשדה), בומטה בומטה וסימון 6 כל אחד, ארצ'יבונג 5, דמונד 2, צווינגר 1.

דן שמיר אמר בסיום: "הגענו לכאן במצב מסובך וקריטי אחרי שני הפסדים ביול"ב ובליגה המקומית. כמובן, אני מאוד מרוצה מהדרך שבה שיחקנו ומקווה שאנחנו מסוגלים לשנות את הדברים מעתה ואילך. זה היה ניצחון גדול נגד קבוצה שאנחנו מכבדים מאוד".

טימי באוארס: "היינו עם הגב לקיר, והשגנו ניצחון חשוב. הצלחנו לשחק את המשחק שלנו, עם המון אנרגיה והתלהבות. הזזנו את הכדור היטב, ושיחקנו כדורסל לא אנוכי. עכשיו אנחנו צריכים להסתכל קדימה ולהישאר מפוקסים".

עדכון ראשון: 29.11.06 22:30
עדכון אחרון: 30.11.06 14:16

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully