וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשך יבוא?

לי בוץ ורומן רוזנבלט

26.11.2006 / 11:14

מכבי ת"א מחפשת לסמן וי חמישי ברציפות, מכבי חיפה תשמח להשלים שני ניצחונות בשלושה ימים בבלומפילד. הערב (20:50, ערוץ 10) הן נפגשות במטרה להמשיך את המומנטום שלהן. הצהובים באו לעזרת אוהד בבית משפט. קולאוטי שוחרר מבי"ח וצפוי לשחק

מכבי ת"א ערכה אתמול (שבת) את האימון המסכם לקראת המפגש החשוב שלה מול מכבי חיפה באיצטדיון בלומפילד. בסוף האימון ערך אלי כהן אסיפה עם שחקניו, ובמהלכה הראה להם קטעים ממשחקי מכבי חיפה מול בית"ר ופרטיזן, וביקש מהם להיזהר בעיקר מגוסטבו בוקולי. מחר תצא הקבוצה לבית מלון בת"א, שבו תשהה עד למשחק.

כ-100 מאוהדי הקבוצה הגיעו לאימון כדי לעודד את הקבוצה ולהחדיר מוטיבציה בשחקנים לקראת הערב, וכחמש דקות לאחר פתיחת האימון פרצו כמה מהם לכר הדשא, ואף הדליקו זיקוקין.

מספר שוטרים סמויים - שהגיעו למתחם האימונים בקרית שלום עם חולצות של מכבי ת"א והתחזו לאוהדי האולטראס - פרצו יחד עם האוהדים למגרש ועצרו שלושה מהם. האימון הופסק למספר דקות, ועל אף המחאה והזעם של האוהדים כלפי תגובת המשטרה, הם פונו מכר הדשא.

מהומה גדולה התפתחה במקום, וכמה דקות לאחר שהתפנו מהמשטח נעצר אוהד נוסף, לאחר ששר שירי גנאי נגד המשטרה. גם אמו הנסערת, שהייתה בשטח, לא יכלה להועיל לבנה. "הם בושה וחרפה", אמרה לאחר מכן, "במקום שירדפו אחרי בני סלע, הם מבזבזים את הזמן על ילדים שבאו לשמוח". האם זכתה לעידוד מהאוהדים שנכחו במקום, ואז נעצר האוהד החמישי תוך קריאות של השוטרים: "יש פה עוד גבר שרוצה לפתוח את הפה".

האירועים היו המשך ישיר לפעילות במהלך השבוע, כשעוכבו לחקירה שמונה אוהדים ובבתיהם נערכו חיפושים אחר אמל"ח. לטענת האוהדים, הזיקוק הוא חוקי ואינו נחשב לאמל"ח, וכעסו מאוד על האלימות המשטרתית. המשטרה, מצדה, טוענת כי האוהדים נעצרו על הסגת גבול.

עוד טענו האוהדים כי הסמויים הוזמנו על ידי הבעלים של הקבוצה, לוני הרציקוביץ', בעקבות הקנס שספגה השבוע הקבוצה (30 אלף שקל) על הדלקת רימון העשן נגד הרצליה. כמו כן, לטענתם, המנעולים על הגדר היו משוחררים מתוך ידיעה שהאוהדים יפרצו, ופעולה זאת נעשתה מתוך ידיעה שהאוהדים יפרצו כפי שקרה לפני הדרבי התל אביב, אז פרצו כ-500 מאוהדי הקבוצה לכר הדשא והפסיקו את האימון ל-20 דקות תוך שהם מדליקים מספר אבוקות ורימוני עשן.

"לוני קנה להם את החולצות של האולטראס", אמר אחד האוהדים לוואלה! ספורט והוסיף: "ההנהלה בעטה בדלי. לוני שכח שבתחילת העונה לא נמכרו מנויים ואף אחד לא רדף אחרי הקבוצה. מכבי נמצאת בצרת היום אך ורק בזכות הדחיפה של האוהדים והגוש המעודד הנאמן. לוני צריך להבין שלמרות שזה לגיטימי מבחינתו לכעוס על הקנסות הכספיים שהוא סופג, יש דרכים אחרות לפתור את הבעיה, כולל הסברה. הוא חוזר על טעויות עבר במערכת היחסים עם האוהדים, דבר שסופו חזרה לימי המחאה והחולצות השחורות. אנחנו מרגישים שאין לנו גב מההנהלה ועד שהרציקוביץ' לא יעזוב, ההתנהגות שלנו לא תשתנה".

הנהלת מכבי ביקשה להדגיש כי נוכחות המשטרה באימון לא תואמה עמה מראש. היום (ראשון) גיבה המועדון את האוהד וכתב לשופטת נירה דיסקין כי מדובר באוהד ותיק ומוכר. השופטת בחנה את חומר הראיות והחליטה לשחרר את האוהד בערבות של 1,000 שקלים. בפסיקתה כתבה השופטת בין היתר כי: "לא מצאתי כל בסיס לחשד להפרעה לשוטר...ספק אם נתלווה להתנהגות כוונה פלילית. לא מן הנמנע שההתלהבות הרבה היא שעמדה ביסוד ההתפרצות לתוך מגרש האימונים".

עורך דינו של האוהד, ארי שמאי, אמר לוואלה! ספורט: "אני קורא למפקד מחוז ת"א, דוד צור, לחקור איך יכול להיות בשעה שמאות שוטרים מחפשים ברחובות את בני סלע, במחוז שלו שולחים שישה שוטרים סמויים על מנת לסכל את הפשע הנורא של שימוח שחקנים והדלקת זיקוק של פורים. לשים ילד בן 19, ללא עבר פלילי, במעצר לילה זה כשל משטרתי חמור. ההחלטה של השופטת, שאין חשד סביר, מדברת בעד עצמה ואנחנו מתכוונים לתבוע את המשטרה על מעצר שווא". בבית המשפט, אגב, טען העו"ד שמוכר כאוהד הפועל ת"א כי "העבירה היחידה של הבחור היא שהוא אוהד מכבי".

במשפט עצמו, כשנשאלו השוטרים שעצרו את ורמן על סיבת המעצר הם לא היו בטוחים האם הוא נעצר על החזקת הזיקוק או על הסגת גבול, וכשנדרשו להסביר האם האוהד הדליק זיקוק או אבוקה, שההבדל ביניהם הוא אם מדובר באש קרה או חמה, הם לא ידעו להבדיל.

ארגון אולטראס מכבי נתן את תגובתו הרשמית לעניין: "מזה הרבה זמן המשטרה מטרידה אוהדים ללא כל סיבה, אם זה בבתיהם ואפילו בעת בילוי בבתי קפה. הגיע הזמן שמישהו יעשה סוף להטרדה הזאת, שהורסת את הקהל, ואנחנו שמחים שהצדק יצא לאור. חבל שהנהלת מכבי לא עשתה מאמצים על מנת למנוע את הישארותו של האוהד באבו כביר, אנחנו מקווים לפחות שהם ידעו לטפל בתופעה מול המשטרה".

ובכיוון אחר, כתובות נאצה נגד אבי נמני ומכבי ת"א רוססו על קירות בלומפילד ובהיכל נוקיה.

אורי משיח, מראשי חוג האוהדים, הוסיף: "אני מצר על האירועים ומקווה שקהל אוהדי מכבי ת"א יתרכז בעידוד המשחק החשוב מול חיפה ולא ייקח איתו את האנרגיות השליליות של האירועים החמורים מהאימון".

רוסו עשוי לפתוח

במכבי מצפים לאצטדיון מלא, למרות שכ-2,500 כרטיסים לשערים 7,2,1 ו-13 עדיין נותרו בקופות, שייפתחו מחר לפני המשחק.

באימון עצמו, שהיה סגור לתקשורת, לא נרשמו אירועים מיוחדים. אלי כהן המשיך לעבוד עם שחקניו על משחק הלחץ במרכז המגרש. על פי האימונים האחרונים מסתמן אבי יחיאל יחזור לאחר עונש הרחקה לחוליית ההגנה של הקבוצה, ליאור ז'אן יחזור לקישור. בנוגע לחלק ההתקפי, אלי כהן עדיין מתלבט בין משה ביטון לג'ובאני רוסו, כשנראה שדווקא הקרואטי עשוי לפתוח.

הרכב משוער: טבטרקו קאלה, יובל שפונגין, מילאן מרטינוביץ', אבי יחיאל, אורי שטרית, משה מישאלוף, אבי נמני, ליאור ז'אן, עומר פרץ, ג'ובאני רוסו (משה ביטון), מיליאן מרדיקוביץ'.

חיפה מתאוששת מפרטיזן, קולאוטי צפוי לשחק

מכבי חיפה ערכה אתמול (שבת) אימון מסכם לקראת המשחק מחר מול מכבי תל אביב בבלומפילד, אותו איצטדיון שבו ניצחה רק לפני יומיים את פרטיזן בלגרד בגביע אופ"א. המגן אייל משומר החלים מהפציעה וחוזר לסגל הקבוצה, לעומת עבאס סואן, שעדיין לא כשיר ב-100 האחוזים וייעדר.

אבל סיפור הערב היה של רוברטו קולאוטי. החלוץ החל להקיא ולשלשל, ובשעות הלילה פונה לבית חולים בשל קלקול קיבה. הבוקר הוא שוחרר, ובערב ייבדק וייקבע אם יוכל לשחק. אם לא יוכל לעלות, יפתח במקומו שלומי ארבייטמן, אך ההערכה העדכנית בקבוצה היא כי החלוץ ישחק. בנוגע לפרסומים אודות נטישתו הזועמת את חדר ההלבשה במשחק מול פרטיזן, בקבוצה הסבירו כי החלוץ קיבל אישור עוד לפני המשחק לעזוב את האיצטדיון מוקדם ברכבו הפרטי, כיוון שהוריו נמצאים בביקור בארץ.

חאבייר דירסאו התאמן ברוב חלקי האימון יחד עם הקבוצה, ורק מחר בהתייעצות עם הצוות המקצועי והרפואי יוחלט אם יפתח. במידה שהוא יושבת גם הפעם, רוני לוי יפתח עם ההרכב שניצח את פרטיזן.

כבר ביום שישי חזרה הקבוצה להתאמן, פחות מ-12 שעות אחרי הניצחון. השחקנים אומנם היו נראו עייפים, אבל גם מאוד מחויכים. בקרית אליעזר קיימת שביעות רצון גדולה בעקבות העובדה שהקבוצה כמעט והבטיחה סופית את מקומה בשלב הבא בגביע אופ"א, וכן מההכנסות מהמשחק.

הרכב משוער: ניר דוידוביץ'; אלון חרזי, דקל קינן, רפאל אולארה, אדורסם קייסי, שאבייר אנדרסון, חאבייר דירסאו (ליאור רפאלוב), גוסטבו בוקולי, אלן מסודי; יניב קטן, רוברטו קולאוטי (שלומי ארבייטמן).

עדכון ראשון: 25.11, 18:16
עדכון אחרון: 26.11, 11:14

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully