וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרעים חברתיים בנתניה, מועמד ניגרי בדרך

רומן רוזנבלט

19.11.2006 / 7:00

משחק ההפסד להפועל גרם לעימותים בין שחקני הקבוצה. דיוויד טייבקסה, חלוץ ניגרי מקבוצת אנימבה, יגיע להתרשמות בקופסא

אחרי המהומה בחדר ההלבשה של מכבי נתניה בסיום משחק ההפסד להפועל תל אביב (2:1), החליט הערב (ראשון) נשיא המועדון, דניאל יאמר, שצפוי לחזור לארץ ביום שלישי, להתייחס להפסד ולנסות להרגיע את האווירה בקבוצה. "דיברתי עם אלי גוטמן היום, ועבור שנינו מדובר בהפסד כואב מאוד, מאחר ומדובר בהפסד של הדקה האחרונה", אמר יאמר. "אני מצטער מאוד עבור הקבוצה על ההפסד המאכזב. אבל זה הכדורגל, וכמו שהפסדנו בדקה האחרונה נלמד לנצח גם בדקות האחרונות, כי העונה עוד ארוכה מאוד.

"המשחק הזה לימד אותנו שאנחנו צריכים להיות מרוכזים במשך כל המשחק. ההפסד פגע בנו, אבל זה לא סוף העולם, וחשוב מאוד ללמוד ממנו ולהיות מרוכזים בשני המשחקים שנותרו עד לסיום הסיבוב הראשון, מול הכח רמת גן ומכבי הרצליה ולקחת משני המשחקים האלה 6 נקודות. אני בטוח שהקבוצה שלנו מספיק רעבה ותתרכז בלהביא 6 נקודות בשבועיים הקרובים, וזה אחרי שני המשחקים האחרונים, מול בני יהודה והפועל ת"א, בהם היינו טובים יותר מהיריבות ולא לקחנו את מלוא הנקודות".

לגבי חילופי ההאשמות והתסכול שהביעו לא מעט שחקנים בקבוצה בסיום המשחק, אמר יאמר: "אם אף אחד לא היה פועל ומגיב הייתי מודאג, אבל מדובר בתהליך בריא. אנחנו צריכים לשכוח את המשחק הזה ולהמשיך קדימה".

חלוץ ניגרי בן 22, דייויד טייבקסה שמו, ששיחק בשלוש השנים האחרונות במדי אלופת הליגה הניגרית, אנימבה, וכבש במדיה 16 שערים בעונה האחרונה, ינחת לקראת השבוע הבא בישראל על מנת לעבור התרשמות במכבי נתניה. אנימבה היא אלופת ניגריה ומובילת הטבלה העונה ושיחקה העונה גם בליגת האלופות הניגרית, שם חסרה לה נקודה להעפיל לחצי הגמר.

העונה סיימה אנימבה במקום השלישי בשלב הבתים ולא העפילה לחצי הגמר, כאשר בשנת 2003, בעונתו הראשונה זכה יחד עם הקבוצה בליגת האלופות האפריקנית. חברו לקבוצה היה לא אחר מוינסנט אניימה, שוער בני יהודה כיום. החלוץ שנחשב לאחד הכוכבים העולים בארצו ובקבוצתו, הבקיע מספר שערים גם במסגרת ליגת האלופות במהלך השנים הללו, כולל אחד העונה. אגב, לבחור יש שאיפות בריאות, כשהמודל לחיקוי שלו הוא לא אחר מסמואל אטו.

"נקווה שלא מדובר במצב בלתי הפיך"

עם זאת, לא כולם שוכחים את הדברים כל כך מהר, והעימותים אמש הציפו על פני השטח בעיות חברתיות שהולכות וגדלות במועדון הנתנייתי, אשר נדחקו בשל ההצלחות היחסיות בתחילת העונה. גורם בקבוצה אמר היום כי "אותן נפשות טובות שאמרו לטגה כי מרקו בלבול קרא לו טיפש, לא דאגו לבדוק את הדברים. למעשה הדברים כוונו בכלל לקוון המשחק, בלהט האירועים וחלילה לא כנגד שחקן בקבוצה. מרקו פשוט לא טיפוס כזה. אבל בינתיים שמו מוכפש וטגה כנראה מסתובב עם תחושה לא נעימה".

וזו רק דוגמא אחת מיני רבות שהתפרצו אמש (שבת) ברמת גן. בשל הדברים הללו סבורים בקבוצה כי הבעלים, דניאל יאמר, לא יסתפק בהצהרה לתקשורת, אלא גם ייזום שיחה עם השחקנים, כדי להדגיש בפניהם את הקווים האדומים מבחינתו ומבחינת המועדון.

במהלך השבועות האחרונים מביעים לא מעט שחקנים בקבוצה שאט נפש ממה שהופך לסוג של מחנאות, בה שחקנים מכפישים אחד את השני כמעט מדי יום. "ההבדל הוא שבשנה שעברה הצליחו לשלב בקבוצה בין הגיבוש החברתי למטרות המקצועיות, גם אם הקבוצה לא לקחה אליפות. השנה נראה יותר ויותר כי המרקם החברתי הולך ונשבר בהדרגה, ולא ברור אם הרצון להגיע להישגים גדולים יצליח להתיישב עם מה שקורה מבחינה חברתית בקבוצה", אומר שחקן בקבוצה, כשלא מעט מחבריו מסכימים לקביעה זו.

חלקם מדגישים כי הם מקווים שהתופעה לא תגיע למצב שהיה במכבי תל אביב בשנים האחרונות ותמחק את העבודה הקשה וההשקעה של הצוות המקצועי בנתניה. "נקווה שלא מדובר במצב שהוא כבר בלתי הפיך. כמה תוצאות טובות כנראה יוציאו את הקבוצה מהמשבר הזה מכל הבחינות וכולם ישכחו את מה שהיה בשבועות האחרונים", מסכם באופטימיות מסוימת שחקן נוסף.

"שטראובר צריך להסתכל קודם כל על עצמו"

בכל הנוגע למשחק מול הפועל ת"א, הרי שבקבוצה קיימת ביקורת על התנהלותו של השוער לירן שטראובר בתקופה האחרונה. לצד מחויבותו ומקצוענותו שעליהן אין עוררין, כשהמוכנות לשחק עם כתף פצועה מעידה על כך, נראה כי "האובר מוטיבציה" של השוער, מביאה איתה לעתים תוצרי לוואי. זאת כאשר תגובותיו תוך כדי משחק ולעתים, כמו במקרה של אתמול, גם אחרי, גורמות לאי שקט ולא משרות את הביטחון והרוגע הדרושים למשחק הגנה יציב של הקבוצה. "הגול שלירן קיבל אתמול, הוא סופר שלו. בעיטה מ-25 למרכז השער זה לא רציני אפילו לדבר על האשם בשער. זה קורה, אבל צריך לדעת להגיב התאם", אומר גורמים במועדון ומוסיפים, "לפני שבאים בטענות לאחרים, צריך להסתכל גם על הטעויות של עצמך, ועל שטראובר לקחת את זה כעצה בונה בשבילו ובשביל משחק ההגנה של הקבוצה".

מבחינה המקצועית, גם כמובן בעקבות התוצאות האחרונות, הקבוצה צפויה להתחזק בפגרת החורף בשחקן זר וככל הנראה גם בשחקן ישראלי. מקורביו של החלוץ עבדל סאמד אוקוצ'ה טוענים היום כי הביקורות שמופנות אליו בעילום שם אינן הוגנות ונובעות מהעובדה כי דניאל יאמר הביא את אוקוצ'ה לקבוצה ולכן קל מאוד לפגוע דווקא בו, כשמשהו לא הולך לקבוצה. מחר תחזור הקבוצה להתאמן לקראת המשחק הביתי מול הכח רמת גן בשבת, כאשר לא מן הנמנע כי לקראת המשחק יעשו שינויים בהרכב בשל התוצאות האחרונות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully